2ms "husalter"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Påsken skulle gå bra for min del SAL.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Får du noe "response" på disse da...:rolleyes::cool:

    gismo
    Jada gismo, dette er nye føtter til høyttalerne, så får se om det blir noen "Respons" etter at de er blitt montert..... ;)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, pakke til meg, også nå rett før jul da ;)
    image.jpg


    Neida, ikke en gave fra "sjefen" i huset. Har nok kjøpt den selv :cool:

    Hyllest til Raga - Silverboksen

    image.jpg
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.416
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Hva synes du om "føttene", ryktes de er meget gode!

    Mvh.
    SAL
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja Brian fra Porsgrunnsprovinsen skrøt også av disse. Fikk roet mye tull som tidligere forplantet seg i gølvet.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Hva synes du om "føttene", ryktes de er meget gode!

    Mvh.
    SAL
    Føttene mine blir for å si det sånn! Jeg skal få montert 3 stk under hver ht ganske så snart håper jeg :)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Fikk min C1S tilbake i går ettet oppgradering hos RJEL i Bodø. Deilig med lyd i heimen i igjen ;)

    Et stemningsbilde fra god stolen
    image.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Nydelig oppsett. Store Response har alltid vært blandt mine favoritter. Tror aldri jeg har hørt de spille dårlig noe sted.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei Torbjørn, en oppgradering innebærer dette (dersom du går fra C1b til C1S, sakset fra RJEL sitt innlegg "2011" i DP tråden):

    "C1B har 12 opamper av typen OPA2134UA og AD826AR. Første halvdel av 2000 tallet så var det noe av det bedre, bevares mange folk sverger til de enda.
    Men i 2007/2008 kom superopampen LM4562MA som har mye bedre data en de to første.
    Nivået blir også hevet en smule og filter kondensatorer som står der for å begrense båndbredde blir fjernet. (EBW)
    ( de ble montert der i redsel for oscillasjon, i ettertid vet man frykten var ubegrunned )
    Jeg har a/b testet dette og synes det er godt hørbart. Det er ikke revolusjonerende, men i forhold til et kabelskift så er det vel anvendte penger.
    Men jeg prater for min syke mor.
    Det er jo bare å høre med andre her som har fått denne modden utført hva de synes.......
    Det begynner å bli noen etterhvert."

    Men min pre var av C1 utgaven ( derav frontplaten) og det viste seg at den var nesten oppgradert til C1S (opamper var byttet til ovennevnte type på inngang 1), manglet bare å fjerne et par kondiser. Det er nå gjort tilsvarende på alle de øvrige inngangene på preen. Dette var ikke jeg klar over når jeg sendte den opp til RJEL i Bodø, men han ga meg beskjed om dette og dermed ble oppgraderingen rimeligere.
     
    Sist redigert:

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig oppsett. Store Response har alltid vært blandt mine favoritter. Tror aldri jeg har hørt de spille dårlig noe sted.
    Takker for fin tilbakemelding. Syntes selv det låter bra. Koser med med musikken enten det er på sølvplater eller via bluesounden. Mine ht er av typen Grand LE og det er kommet to nye versjoner etter disse (Grand Dimension og GD med beryllium diskant).
     
    Sist redigert:

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Å da var det omsider nye føtter under Responsene ;)

    Vis vedlegget 354974

    Vis vedlegget 355074
    Billig triks uten å tømme hele sparegrisen;) skjær noen strimler av (jysk) barne skummadrass og legg under yterkantene.
    Lyden fra høytaleren blir mye klarere og deffinert;). Dette er kun midlertidig, det kommer nye bunnplater fra Persson om kort tid;)

    image.jpg
    image.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Billig triks uten å tømme hele sparegrisen;) skjær noen strimler av (jysk) barne skummadrass og legg under yterkantene.
    Lyden fra høytaleren blir mye klarere og deffinert;). Dette er kun midlertidig, det kommer nye bunnplater fra Persson om kort tid;)

    Vis vedlegget 385637 Vis vedlegget 385638
    Hei Geiren, jeg snakket tilfeldigvis med Terje A her om dagen og da nevnte han at det er en ny ht sokkel på vei. Skal prøve det trikset der (så snart jeg får tak i noe passende).
    Jeg kunne også få prøve den nye preen til stello (farlig det for svake sjeler....:cool:). Har blåst det meste av feriepenger før de har kommet så jeg venter litt før jeg prøver nye komponenter.....
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Ja... Stellos nye pre amp P700 er rett og slett farlig å få innenfor dørene. eller koble den til annlegget og lyttet på hva den tilbringer lyden i stuen din, da er løpet kjørt, sparegrisen blir knust med en gang og du begynne å løpe rundt i huset etter alle kreditt kortene du kan få tak i... HeHe litt ironi må til ;)


     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.283
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Blir spennende å høre hva du synes, spesielt siden Auralic også står på listen min over mulige anskaffelser :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Ny streamer. Hadde Bluesound Node 1 før, så dette skal bli spennende å høre hva den nye boksen gjør i anlegget.

    Vis vedlegget 385647

    Dette blir bra, Jeg gjekk fra Node 1 og 2 til Auralic Aries ser meg ikke tilbake;)

    For att dette ikke skal bli missforstått, er Bluesound Node gode produkter. Kjæresten overtok Node 2 av meg, den spiller meget bra i oppsettet hennes;).

    Når du har fått spilt den inn og du har mulighet til bytte til switchet powersupply og sammenligner den med det linere powersupply du har kjøpt i tillegg, hører du hvorfor jeg bytte ut Nodene.;)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer!!! Blir spennende å høre hva du synes, spesielt siden Auralic også står på listen min over mulige anskaffelser :)
    Takk for det.
    Førsteinntrykket er ganske bra, i alle fall i forhold til Node 1. Jeg bruker den kun som streamer mot Tidal per i dag. Har ikke intern HD foreløpig, men det kommer. Jeg bruker ikke den interne dacen, men kjører digitalt ut til Stello dsd 700 dac. Knota litt før jeg fikk til usb utgangen til å funke.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.283
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Blir spennende å høre hva du synes, spesielt siden Auralic også står på listen min over mulige anskaffelser :)
    Takk for det.
    Førsteinntrykket er ganske bra, i alle fall i forhold til Node 1. Jeg bruker den kun som streamer mot Tidal per i dag. Har ikke intern HD foreløpig, men det kommer. Jeg bruker ikke den interne dacen, men kjører digitalt ut til Stello dsd 700 dac. Knota litt før jeg fikk til usb utgangen til å funke.
    Takk for sist forresten :)

    Har litt planer om å ha to fullverdige oppsett i stuen på samme høyttalere. På det ene vurderes Auralic Altair eller Aurender A10. Siden ingen av delene er på markedet enda har jeg fremdeles litt tid på å bestemme meg.

    På det andre oppsettet er Aries mini et alternativ til Airport Express. Vet foreløpig ikke om jeg da vil bruke den interne DACen i Aries mini eller kjøre gjennom ekstern DAC slik som deg. Jeg er derfor veldig interessert i synspunkter på eventuelle forskjeller mellom den interne og Stello.

    Hvor stor kapasitet kan du få på intern harddisk i Aries mini?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer!!! Blir spennende å høre hva du synes, spesielt siden Auralic også står på listen min over mulige anskaffelser :)
    Takk for det.
    Førsteinntrykket er ganske bra, i alle fall i forhold til Node 1. Jeg bruker den kun som streamer mot Tidal per i dag. Har ikke intern HD foreløpig, men det kommer. Jeg bruker ikke den interne dacen, men kjører digitalt ut til Stello dsd 700 dac. Knota litt før jeg fikk til usb utgangen til å funke.
    Takk for sist forresten :)

    Har litt planer om å ha to fullverdige oppsett i stuen på samme høyttalere. På det ene vurderes Auralic Altair eller Aurender A10. Siden ingen av delene er på markedet enda har jeg fremdeles litt tid på å bestemme meg.


    På det andre oppsettet er Aries mini et alternativ til Airport Express. Vet foreløpig ikke om jeg da vil bruke den interne DACen i Aries mini eller kjøre gjennom ekstern DAC slik som deg. Jeg er derfor veldig interessert i synspunkter på eventuelle forskjeller mellom den interne og Stello.

    Hvor stor kapasitet kan du få på intern harddisk i Aries mini?

    ARIES MINI is compatible with most hard disk drivers or solid state drivers available on the market.
    Though there are some limitations, your choices are pretty flexible. Here are some suggestions from AURALiC:

    • 2.5-inch HDD or SSD
    • Maximum height of the drive: 9.5mm
    • Maximum current rate of the drive: 1,000mA (1A)
    • Solid state drive is preferred due to zero noise and vibration
    • Recommended HDD series: WD Red, Seagate Momentus
    • Recommended SSD brands: Intel, Samsung, Crucial, Plextor
    • Select from major brands and high reliability series
    • There is no capacity limitation

    Yes, SSD is suppose to sound better because it does not generate any noise and vibration.
    SSD is also recommended because its low failure rate after long time running, it is the best solution to keep your music.

    Resten er vel bankontoen som bestemmer hvor stor HDD eller SSD man velger :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.283
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Blir spennende å høre hva du synes, spesielt siden Auralic også står på listen min over mulige anskaffelser :)
    Takk for det.
    Førsteinntrykket er ganske bra, i alle fall i forhold til Node 1. Jeg bruker den kun som streamer mot Tidal per i dag. Har ikke intern HD foreløpig, men det kommer. Jeg bruker ikke den interne dacen, men kjører digitalt ut til Stello dsd 700 dac. Knota litt før jeg fikk til usb utgangen til å funke.
    Takk for sist forresten :)

    Har litt planer om å ha to fullverdige oppsett i stuen på samme høyttalere. På det ene vurderes Auralic Altair eller Aurender A10. Siden ingen av delene er på markedet enda har jeg fremdeles litt tid på å bestemme meg.


    På det andre oppsettet er Aries mini et alternativ til Airport Express. Vet foreløpig ikke om jeg da vil bruke den interne DACen i Aries mini eller kjøre gjennom ekstern DAC slik som deg. Jeg er derfor veldig interessert i synspunkter på eventuelle forskjeller mellom den interne og Stello.

    Hvor stor kapasitet kan du få på intern harddisk i Aries mini?

    ARIES MINI is compatible with most hard disk drivers or solid state drivers available on the market.
    Though there are some limitations, your choices are pretty flexible. Here are some suggestions from AURALiC:

    • 2.5-inch HDD or SSD
    • Maximum height of the drive: 9.5mm
    • Maximum current rate of the drive: 1,000mA (1A)
    • Solid state drive is preferred due to zero noise and vibration
    • Recommended HDD series: WD Red, Seagate Momentus
    • Recommended SSD brands: Intel, Samsung, Crucial, Plextor
    • Select from major brands and high reliability series
    • There is no capacity limitation

    Yes, SSD is suppose to sound better because it does not generate any noise and vibration.
    SSD is also recommended because its low failure rate after long time running, it is the best solution to keep your music.

    Resten er vel bankontoen som bestemmer hvor stor HDD eller SSD man velger :rolleyes:
    Takker! Ja en anstendig platesamling med ukomprimerte filer på SSD blir lett uanstendig dyrt. På den annen side opplevde jeg harddisk-crash på en Naim HDX med en full 2TB HDD :rolleyes:
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takk for sist forresten :)

    Har litt planer om å ha to fullverdige oppsett i stuen på samme høyttalere. På det ene vurderes Auralic Altair eller Aurender A10. Siden ingen av delene er på markedet enda har jeg fremdeles litt tid på å bestemme meg.

    På det andre oppsettet er Aries mini et alternativ til Airport Express. Vet foreløpig ikke om jeg da vil bruke den interne DACen i Aries mini eller kjøre gjennom ekstern DAC slik som deg. Jeg er derfor veldig interessert i synspunkter på eventuelle forskjeller mellom den interne og Stello.

    Hvor stor kapasitet kan du få på intern harddisk i Aries mini?
    Hei igjen og takk for sist :) Satser på et nytt treff i Biergarten neste år.... ;)

    Får se når jeg får testet minien som dac og streamer... Det er bare rca ut på Aries mini og jeg har kun xlr kontakter på min pre dp C1S og så har jeg ikke overganger, men får jeg lånt kabler eller overgangsplugger så skal jeg prøve.

    Jeg kjøpte Aries mini med samme psu som den store Aries. Koblet opp minien med den "store" psuen med en gang. Tror ikke jeg kommer til å teste den med orginal poweret. Prisen på en ny Aries mini med Aries psu koster nesten det du må ut med for en brukt Aries. Storebroren Aries er nok også hakket vassere...

    Regner med at jeg kommer til å gå for en 1TB ssd disk. Drev å rippet for noen år siden, men møtte "rippeveggen". Har vel mellom 300-400 MB wav filer, så jeg får begynne med dem. Får vel først skaffe meg ssd og så skaffe meg konto på www.gubemusic.com ;)

    Siden jeg har en bra dac, Stello D700 dsd dac, som jeg kjøpte for litt over et år siden så ville jeg ha en separat streamer. Men dersom jeg skulle kjøpe med ny dac nå, så ville helt klart Auralic Altair, Aurender A10 vært kandidater (når de kommer på markedet). Lykke til i "høstjakta" :)
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer. Er jo en levelig pris til og med :)
    Trådløs også?
    Støtter den Wimp, men ikke Spotify?

    Flott oppsett du har.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn