2SK170BL

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Antall liker
13
Hei!

Jeg lurer på om noen vet hvor man kan få tak i disse for tiden. ???

Har ikke funnet noen norske /skandinaviske firmaer som fører Blue versjonen. ELFA har bare GR...

Er også interresert i '74BL.

Stig

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
9
Sted
Bergen
Prøv Reichelt i tyskland. Er det Audio 12w det går i?

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Antall liker
13
Takker for den!

Vel, driver å samler deler til 12Wattern ja, litt nå og da liksom. Skal også bruke '170 i diverse andre prosjekter, bla. på inngangen på min planlagte rør RIAA.

Fant faktisk en bra plass i Irland i skrivende stund som fører både utgangstransistorene (2SA1216 og 2SC2922) og '170 / '74:

http://www.donberg.ie/index.html

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Antall liker
13
Hei;

på Reichelt's side så stod det bare 2SK170 og 2SJ74. Derfor sendte jeg en mail hvor jeg spurte om de hadde BL.

Jeg fikk i svar at både BL og GR versjonene er blitt "diska" og at de kun har en type merket 2SK170 fra Toshiba.

Er det noen som har kjennskap til hva som er saken her?

Jeg vil anta at Toshiba nå bare har en type IDSS kategorisering, og at denne da ligger over hele fjøla opp til 20mA (= type V?)

Er det bare å kjøpe et godt knippe å sette igang og matche?

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Antall liker
13
Hei Ronny!

Takker for datablader! Jeg har fått pakka fra Reichels og det var faktisk BL jeg fikk, så nå har jeg 10 av hver i BL versjon, burde gå greit å matche da 8)

Jeg likte Reichels ganske godt faktisk, de tok kun 3-4 kroner per '170 og '74 kosta ~10,- og leveringen (i postoppkrav) brukte ca 1,5 uke.(mens tollvesenet brukte 2...)

Fikk også 4stk 2SA1227 og 4stk 2SC2987 til en rimelig pris så nå har jeg bare kjølefinner og trafoer igjen å kjøpe til 12W'ern.

Tenkte jeg skulle satse på å kjøpe en 2x15V eller 2x18V 500VA toroid til hver kanal og vikle disse ned til 14V. Dette burde gå greit.
Ser for meg at en spesialviklet sak fra Ulveco vil bli mye dyrere.

Skal også kjøre separat strømforsyning til de to første trinnene med noe høyere spenning, ~25V.

Ronny

Fersking
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
0
Neida vikling etter egne spesifikasjoner koster bare litt ekstra. Det finnes også lav profile, fikk laga noen da æ regulerte noen rotell 1080, disse var lav profil og montert oppå orginale trafoer, det gikk på håret!, og mål er viktig i forb med slike spesialbest.
ekstra viklinger går også fint, muligheten for da å spare en trafo er jo stor, innganger og drivertrinn trekker ikke mye, slik trenger effekten på trafo ikke å økes.

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Antall liker
13
Neida vikling etter egne spesifikasjoner koster bare litt ekstra.
Å? jeg tenkte å kjøpe en trafo fra f.eks ELFA for så å vikle disse ned selv. Dette må da bli billigere? Kanskje like godt å bare få en prisantydning fra ulveco :)

Hmmm, du sier noe der ja, med ekstra viklinger istedet for en helt egen trafo... Tror jeg skal spørre om quote på en 2x 14V + 2x 20V 500VA trafo fra ulveco og se hva de tar for 2 stykker av disse. Skal lage Monoblokker :)

Tenkte da å lage en uregulert forsyning til fronten, men har bynt å tenke litt på å regulere. Har skjema til en fin "tracking" Serie regulator fra et skjema over REGA Elex.

Hadde vært gøy å prøvd en shunt regulator som mates av en konstantstrømkilde her da strømmene ikke er så fælslige høye :)

Har også fundert over å prøve såkalt invertert-compund utgang. Trenger ikke så mye forandringer i kretsen tror jeg. Er det noen som har erfaringer med denne kontra vanlig compund utgangstrinn?

Morten_Emil

Fersking
Ble medlem
27.11.2006
Antall liker
0
Har 2 stk 2SC2987 og 2 stk 2SA1227 liggende hvis noen trenger de er nye,
jeg tror muligens jeg har 2 stk 2X14/500va trafoer (vet jeg har 1 den andre er litt på av-veie pga flytting)

mortenemil@halden.net

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Takker for den!

Vel, driver å samler deler til 12Wattern ja, litt nå og da liksom. Skal også bruke '170 i diverse andre prosjekter, bla. på inngangen på min planlagte rør RIAA.

Fant faktisk en bra plass i Irland i skrivende stund som fører både utgangstransistorene (2SA1216 og 2SC2922) og '170 / '74:

http://www.donberg.ie/index.html
Jeg har en stabel 12W PCB-er produsert av Elprint. Interessert i et par?

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Borbely Audio delger disse for bare noen kroner stk. (Erno Borbely er forresten norsk, så du kan sende forespørsler til han på modermålet)

Mvh Roger

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153
Har du prøvd å ringe FarnellInOne? Dei har mykje delar og når du ringer dei kan dei sjekke hos søsterselskap i USA osv. Ofte er dei bra på pris, men handler kun med firma.

Kva 12-wattar er det som dykk snakkar om? Give me a link...:)

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Antall liker
13
Hei!

Gaaaaaaamel tråd dette! Jeg fikk tak i de fleste delene til denne ampen da jeg holdt på, men som med de fleste som skal bygge denne forsterkeren så ble det aldri noe mere enn det! :) Tror ikke jeg blir å prioritere dette prosjektet heller, i nær fremtid.

Uansett, takk for tilbakemeldingene fra dere som kom med både innspill og tips!

Mvh,

Stig

Topp Bunn