3 nordmenn og være stolte av.

C

CAP

Gjest
Vidkun Quisling
Arne Treholt
og sist men ikke minst Brynjar Meling............. hvem kan vi være mest stolte av ?

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Og-/å-feil. Dessuten er det vanlig å skrive tall under 10 med bokstaver ::) :-[

C

CAP

Gjest
Ahhhhhh litt som når man skriver "kverrulant" eller bare velger å si det som det er......... "dust".

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Affa ville heller ikke kalt noen for kverulant (PS. Ikke "kverrulant") eller dust, men "buseplukker" ;D.

C

CAP

Gjest
Syns Nårsken min er bra jeg, er tross allt ytlending......... utvandrer fra vestafjell's med kun realskole i bargasjen.

C

CAP

Gjest
Ser ikke bort i fra at Meling muligens er litt forelska i Krekar siden han kjemper så hardt for og beholde terroristen her.

C

CAP

Gjest
Men hvem av de 3 kan utkåres til vinner som lands-sviker no 1 ?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ser ikke bort i fra at Meling muligens er litt forelska i Krekar siden han kjemper så hardt for og beholde terroristen her.
Ja, for hvis det derimot var kona til Krekar, ville jo Meling ikke tatt jobben sin så seriøst.....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Dette skyldes jo helt opplagt at han ikke vil miste sin viktigste klient.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
295
Apropos Mehling, han sendte en epost som skapte røre, men som til dags dato ikke er offentliggjort, kanksje den kan postes her, sikkert noen som har den...husker ikke engang hva det gjaldt.... ???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Motivene for hvorfor Meling jobber for Krekar vet ikke jeg noenting om. Men faktum er at vi som nasjon skal være glade for at slike som Meling gidder å forsvare de verste avskum. Uten forsvarere ville ikke kunne kalt oss en retts stat.

Skarpretteren og dotømmeren, ofte samme mann, ble også sett ned på, men duverden så nødvendige de var !

Hadde jeg vært advokat ville jeg også tatt jobb for Krekar, og jeg hadde da gjort en så god jobb som overodet mulig !

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Melling gjør jobben sin, og det skal vi være stolte av. Vi lever i en rettsstat, og alle har rett til en forsvarer, også Krekar. Jeg er glad for at jeg bor i land hvor også Krekar, Quisling, Rinnan og Treholt blir stlit for retten og dømd (eller frikjent). Å sette Melling i samme bås som dem, viser dårlig gangsyn.

C

CAP

Gjest
Quad Lars..... du får tåle at andre har en annen oppfattelse og egen mening av ting enn det du har, etter min mening skal det en bra spesiell advokat til for forsvare en klient så inngående som det Meling gjør ovenfor Krekar.
Meling gjør en jobb som hvis retts-staten Norge hadde fungert som forutsatt ville vært totalt unødvendig.
Hvorfor skal man kaste bort tid og penger på terroristledere som i utgangspunktet ikke skulle vært her i det hele tatt, men det var nå ikke det tråden skulle være om.
For min del er Meling den værste fordi han vet nøyaktig hva han gjør, han forsvarer en muslimsk terrorist slik at denne kan utføre/lære opp unge muslimer/planlegge og utføre terrorist aksjoner i vårt eget land ved senere anledninger, dette vet Meling godt og alikevel velger han og gjøre den såkallte "jobb'en" sin.............. det er en ekte lands-sviker det.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Da er vi i uenige, og det er fint. Jeg mener at alle, også Krekar, har krav på å få sin sak prøvd i retten. At du og jeg ikke liker Krekar og mener at han bør sendes på dør, gjør ikke Melling til en landssviker fordi han forsvarer Krekar med alle midler han har til rådighet; for da har du missforstått begrepet. Jeg er stolt fordi Melling og andre advokater er villig til å bruke sin tid på personer som ikke passer inn i A4-samfunnet, og som folkeopinionen ikke liker.

Årsaken til at Krekar ennå ikke er deportret, ligger i Byråkratiet og Departementet. Byråkratiet har en egen evne til å arbeide på sparebluss når det trengs. Der kan saker vandre i årevis og til slutt bli til støv.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Og så fiksar du ikkje nynorsk?
He he, du skulle nesten ha forandret signaturen din til:
Det er viktigare ting enn hifi. Prøv nynorsk ;D ;D

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
jaudå, er med på det at nynorsk er viktigare enn hifi...

...men sportsfiske er ENDÅ viktigare........
;D ;D

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
...men sportsfiske er ENDÅ viktigare........
Hvilken sport er det du pleier å fiske da?
Værsåsnill,ikke si at det er fotball!

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Quad Lars..... du får tåle at andre har en annen oppfattelse og egen mening av ting enn det du har, etter min mening skal det en bra spesiell advokat til for forsvare en klient så inngående som det Meling gjør ovenfor Krekar.
Meling gjør en jobb som hvis retts-staten Norge hadde fungert som forutsatt ville vært totalt unødvendig.
Hvorfor skal man kaste bort tid og penger på terroristledere som i utgangspunktet ikke skulle vært her i det hele tatt, men det var nå ikke det tråden skulle være om.
For min del er Meling den værste fordi han vet nøyaktig hva han gjør, han forsvarer en muslimsk terrorist slik at denne kan utføre/lære opp unge muslimer/planlegge og utføre terrorist aksjoner i vårt eget land ved senere anledninger, dette vet Meling godt og alikevel velger han og gjøre den såkallte "jobb'en" sin.............. det er en ekte lands-sviker det.  

Det du i praksis sier er at du er i mot en demokratisk rettsstat. Her du tenkt nøye gjennom konsekvensene ved slike ideer? Det er meget viktig ved prinsippiell tenkning å skille sak og person. Likeledes er det for en forsvarer viktig å skille mellom person og handlingen vedkommende er tiltalt for.
Hold tunga rett i munnen her. Til tross for visse ulemper med et velfungerende rettssystem, tror jeg neppe hverken du eller særlig mange andre ønsker seg alternativet.

Honkey

A

Affa

Gjest
Selv vil jeg nevne mine gode kamerater fra Salza:
Kjølner og Steen som begge var fantastiske! Sammen var vi de 3 musketerer.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Selv vil jeg nevne mine gode kamerater fra Salza:
Kjølner og Steen som begge var fantastiske! Sammen var vi de 3 musketerer.
Dere var sikkert et praktfullt syn!! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Dere var sikkert et praktfullt syn!!   ;D
Helt sikkert! Hvis kriger hadde blitt vunnet av det landet med de flotteste uniformene, ville Nazi Tyskland ha vunnet uten problemer. Nå fikk de heldigvis "bare" sølvmedalje!

Ikke noe "disrespect" Herr Übersturmbandführer. De hadde en overbevisning og tok konsekvensen av den! Ganske ulikt alle de som satt på gjerdet til etter Stalingrad og Normandie.

A

Affa

Gjest
Helt sikkert! Hvis kriger hadde blitt vunnet av det landet med de flotteste uniformene, ville Nazi Tyskland ha vunnet uten problemer. Nå fikk de heldigvis "bare" sølvmedalje!

Ikke noe "disrespect" Herr Übersturmbandführer. De hadde en overbevisning og tok konsekvensen av den! Ganske ulikt alle de som satt på gjerdet til etter Stalingrad og Normandie.
Jeg var nok bare Ünterturmführer Herr Løytnant.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Jeg var nok bare Ünterturmführer Herr Løytnant.
Unnskyld meg Ünterturmführer Affa...men du mener vel

Herr Leutnant

viele Grüße
Herr Kapitän

A

Affa

Gjest
Unnskyld meg Ünterturmführer Affa...men du mener vel

Herr Leutnant

viele Grüße
Herr Kapitän
Nei, Spiralis er norsk Løytnant i Norge. Min grad tilsvarte kun Fenrik.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Vidkun Quisling
Arne Treholt
og sist men ikke minst Brynjar Meling............. hvem kan vi være mest stolte av ?
Forutinntatt som jeg er hadde ikke jeg heller noe til overs for Mehling, men det var før jeg hørte han som medprogramleder på Petre-morgen. Kongekul fyr som veit å skille sitt privatliv fra det proffesjonelle.

Respekt!

Topp Bunn