Jeg opplevde marerittet i går kveld, satt og spilte da jeg dro på lydvolumet litt. Plutselig smalt/skrapte det noe helsike en to tre ganger og så døde lyden ut i den ene kanalen. Når jeg skrur opp volumet til maks hører jeg musikken svakt med litt skurring. Den andre monoblokka er normal.
Etter først å ha skrudd den opp og sjekket visuelt over alle kondensatorer og loddinger (som så ok ut) prøvde jeg å bytte driverrør og effektrør. Det eneste røret jeg ikke byttet var likeretter røret. Koblet den opp og prøvde igjen. Men samme resultat. Et par smell og ingen lyd - alle rør gløder. Jeg har målt over kondensatorene (uten å lodde dem løs), og alle ser ok ut og måler ok.
Noen som har noen ide om hva det kan være? Monoblokka er en Audio Note Quest.
Etter først å ha skrudd den opp og sjekket visuelt over alle kondensatorer og loddinger (som så ok ut) prøvde jeg å bytte driverrør og effektrør. Det eneste røret jeg ikke byttet var likeretter røret. Koblet den opp og prøvde igjen. Men samme resultat. Et par smell og ingen lyd - alle rør gløder. Jeg har målt over kondensatorene (uten å lodde dem løs), og alle ser ok ut og måler ok.
Noen som har noen ide om hva det kan være? Monoblokka er en Audio Note Quest.