Alt til hus og bolig 3d-print

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.178
Sted
Holmestrand
Har hatt en Tevo Tarantula 3d-printer stående i årevis.
Det ble laget noen testjobber da den kom i hus, en festlig liten båt (benchy), et par terninger for å sjekke dimensjoner og noen egenkonstruerte rariteter før den ble forvist til nedstøving på et kott.
No problemos på det tidspunkt.

Der har den stått siden, før jeg nå både har tid og et faktisk behov for 3d-print, hifi-relatert til og med!

Filament ble innkjøpt, og printer fyrt opp.
Men nå fungerer den ikke.
Den varmer dysen et stykke, men avbryter før innstilt temperatur.
Det samme skjer med annen temperatur.

Det enkleste og mest effektive er å kjøpe en mer moderne (og helt sikkert bedre) printer, men hvor er moroa i det? :LOL:
Noen som har gode tips?
Eventuelt link til gode nettsider for grønne 3d-printere?

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.059
Jeg vill begynt med å bytte ut varmekolba og temp sensoren, deretter ta en pid kalibrering

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.059
Kan sikkert være lurt, marlin har jo fått input shaping og annet godis som drastisk forbedrer printkvalitet siden sist du printa

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.178
Sted
Holmestrand
Kan sikkert være lurt, marlin har jo fått input shaping og annet godis som drastisk forbedrer printkvalitet siden sist du printa
Her er det selvsagt et spørsmål om hvilke marlin-versjoner kontrolleren min støtter.
Jeg kommer nok til å kjøpe en nyere printer, men har lyst til å få denne til å fungere. 🤗

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.072
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Husk at det har skjedd utrolig mye på printerfronten de siste årene. Nå kan man tilogmed printe ting til hobbyene sine istedenfor å måtte ha printing som hobby, dersom man vil ha en 3d printer.
Kremeksempelet er Bambu Lab. Deres nyeste variant koster ned til tre tusen uten noe særlig ekstra, eller drøyt fem tusen i en kombo med veldig praktiske greier om man skal skrive ut litt fancy ting.
Link til Bambu Lab A1 Mini hos Polyalkemi
disse er utrolig greie å forholde seg til. veldig brukervennlige saker og funker faktisk godt også.

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.059
Halve morroa er jo å skru på printern ;)

Topp Bunn