47 lab  prototype

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.426
Torget vurderinger
2
http://www.sakurasystems.com/news.html

47 labs har forsøkt seg på platespiller ! tonearmen ser overraskende nok også ny ut, tatt i betraktning at de har markedsført RS-lab armen som guds gave til vinylbermen. Dette er bare en prototype, men de viser den tross alt fram så de har vel ikke tenkte å pynte mye på den..

det ser ut som om remmen går 180 grader rundt øverste tallerken for så å vende på en trinse for å gå andre veien på nedre tallerken ! Gimmick, eller genialt konsept for likvekt i hele konstruksjonen ?

kommentarer ?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.998
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Re: 47 lab  prototype

minner om Sansui sin konstruksjon fra sent 70-tallet der de hadde en extra tallerken under hovedtallerken som dreide i motfase.
Mvh
Leif

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.426
Torget vurderinger
2

minner om Sansui sin konstruksjon fra sent 70-tallet der de hadde en extra tallerken under hovedtallerken som dreide i motfase
interessant at dette har vært prøvd før - og så gitt opp, prøvde å google "sansui doble platter " o.l. men fant ingenting, du husker selvsagt ikke hva modellen het?

Ellers lite aktivitet på vinylforum idag ? for ordens skyld , jeg regner meg selv som del av vinylbermen, min gamle Planar 3 ( riktignok oppgradert ) til tross.

C

century

Gjest

Dette gir ikke automatisk en dynamisk balansering av massen.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.426
Torget vurderinger
2

Dette gir ikke automatisk en dynamisk balansering av massen.
nei, jeg tror heller ikke det , mange av de store (dyre ) modellene kompanserer for ubalansen med flere motorer / remmer , med 47 labs løsningen blir vel belastningen på lageret enda mer ensidig enn ved tradisjonell remdrift..

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.998
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46

tror du må søke under counter-rotational eller counter-phase

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.426
Torget vurderinger
2

Heldigvis var den billig ;D
Joda, for den prisen er det mange konkurrenter, men jeg får si som min gamle far ;

Ville du laget den der for 65.000,- ?

Hvis den lages som PiTraceren betyr det håndlaget fra start til slutt, av sjefen sjøl. Men om det betyr at han sitter og dreier trinse for trinse...

Topp Bunn