Forsterkere 50000... hva kjøper jeg?

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
210
Antall liker
246
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg skal ha meg ny forsterker og et phono-trinn + dac hvis mulig. Jeg har satt et tak på ca. 50000, da ble valget en NAD M33, den har jo alt jeg ser etter. Men... er det noen som kan komme med andre gode forslag? Hva går jeg glipp av?

Det som står igjen er et par Harbeth shl5 plus og en Technics 1200G med en Ortofon Cadenza Bronze og det blir ikke byttet ut.

Brukt Devialet er ikke et valg, da jeg nettopp har solgt min( har vært storfornøyd, men hadde lyst å teste noe nytt). Liker integrerte løsninger.

Takk for hjelpen:)
 

ERIKD

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
574
Antall liker
483
Sted
Longnose
Denne blir rost veldig av presse og de som har den, er streamer også. Lykke til med valg(y)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.258
Antall liker
9.046
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Tror m33 er uslåelig i denne prisklassen og kansje lengre opp i pris å..
 

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
1.610
Antall liker
3.728
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Hvis du ikke på død og liv vil bruke 50.000,-, og ikke har behov for å rive ned huset, kan Moon Neo Ace være et tips til de høyttalerne. En elegant, nyansert og fantastisk «musikalsk» forsterker. Og 50 watt rekker svært langt. 😊
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Lite å klage på med M33, men om du vil ha et mer "britisk" lekent og rytmisk livlig uttrykk fra dine Harbeth, ville jeg uten tvil vendt blikket over på Heed Lagrange.
Den har innbygget et godt RIAA-trinn, men kun for mm, dessverre. Dessuten, for akkurat den p.u.'n, kunne du lett brukt halve summen til en RIAA! :)

Dermed blir mitt andre forslag en norsk forsterker, og den heter Aura Fidelity! :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
En Parasound P6 og to Hypex NC400/NC500 monotrinn?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg har eid Harbeth Shl5 og har hørt de på Naim, Leben og Devialet.
Rør låter fantastisk på Harbeth, men det finnes ikke mange Rørforsterkere med Riia og dac så da ville jeg ha vurdert Naim Uniti star. Den har i allefall dac.

1ste valget ville vært en rørforsterker med kraftig trafo og heller kikket etter separat dac og riia.
 

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
210
Antall liker
246
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Jeg har eid Harbeth Shl5 og har hørt de på Naim, Leben og Devialet.
Rør låter fantastisk på Harbeth, men det finnes ikke mange Rørforsterkere med Riia og dac så da ville jeg ha vurdert Naim Uniti star. Den har i allefall dac.

1ste valget ville vært en rørforsterker med kraftig trafo og heller kikket etter separat dac og riia.
Vurderte å se litt på Leben, har hatt lyst å teste det siden første gang jeg så de. De har jo riaa også for en liten slump med dubloner. Hvilken modell testet du? Naim har jeg hatt tidligere, så har vært lit innomt tanken på Naim supernait 3 også.. Ligger jo en Naim riaa ute på bruktmarkedet også.
 

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
210
Antall liker
246
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Mange gode forslag her som jeg skal kikke på. Anlegget står i stua, så det må se litt ok ut også og være brukervennlig for fruen.
 

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
1.610
Antall liker
3.728
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Nad M33 har jo også innebygd streamer, noe de færreste forslagene du får har. Er det et poeng for deg? Litt greit å skjønne om det er et alternativ til M33 funksjonsmessig du er ute etter, eller kun en forsterker med dac og phonotrinn.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Jeg har eid Harbeth Shl5 og har hørt de på Naim, Leben og Devialet.
Rør låter fantastisk på Harbeth, men det finnes ikke mange Rørforsterkere med Riia og dac så da ville jeg ha vurdert Naim Uniti star. Den har i allefall dac.

1ste valget ville vært en rørforsterker med kraftig trafo og heller kikket etter separat dac og riia.
I så fall mener jeg det står Mastersound med store bokstaver og to streker under svaret! :)
Fantastisk trafo-kvalitet og elegant utseende.

Samtidig ryker DAC, RIAA og brukervenlighet, men skitt au! :D
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Vurderte å se litt på Leben, har hatt lyst å teste det siden første gang jeg så de. De har jo riaa også for en liten slump med dubloner. Hvilken modell testet du? Naim har jeg hatt tidligere, så har vært lit innomt tanken på Naim supernait 3 også.. Ligger jo en Naim riaa ute på bruktmarkedet også.
Jeg hadde Lebes cs600.

Av Naim hadde jeg 282 serien inkl dac, riia og store strømforsyninger. Det låt ikke så værst det.
 

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
210
Antall liker
246
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Nad M33 har jo også innebygd streamer, noe de færreste forslagene du får har. Er det et poeng for deg? Litt greit å skjønne om det er et alternativ til M33 funksjonsmessig du er ute etter, eller kun en forsterker med dac og phonotrinn.
At det er streamer på Naden er supert. Har brukt bluesound node 2i og den var utrolig god. Lett å bruke og fungerer utmerket.

Jeg er åpen for det meste, derfor jeg spør et åpent spørsmål med noen ledetråder. Hadde jeg hatt plass ville jeg nok godt for en primaluna eller line MAGNETIC, men det har jeg ikke plass til eller benk som klarer å bære.

Kjekt å få litt input når en ikke har mulighet til å teste så mye for tiden.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Et triks kan kanskje være at hvis du har et separat phonotrinn som ikke er en veldig stor fysisk boks, så kan den kanskje gjemmes bort litt slik at den ikke er så synlig i stua.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.709
Antall liker
5.901
Hva med Gato Dia 250 eller 400. Den kan du få med innebygget streamer også. Nydelig utseende som tåler å stå i stuen.
 

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
1.610
Antall liker
3.728
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Du virker jo ha en ganske «hårete» vinylrigg. Hvis du skal benytte potensialet i den - innenfor de 50.000,- - hadde jeg kanskje prioritert en bedre separat phonodel enn hva som normalt leveres innebygd og heller tatt litt ned på utgiftene på forsterkerdelen. Ingen peiling på phonomodulen i NAD, men foresvever meg vel at den ikke yter vinylen din full rettferdighet. 😊
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.258
Antall liker
9.046
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
I den prisklassen ville det stått mellom 3 alternativer hos meg..

Nad m33: har alt. Inkludert romkorreksjon og streamer.

Primaluna evo400: ifølge mange den beste rør integrerte under 10.000$.. og ja den er sykt bra.

Heed Lagrange: en diamant som mange burde låne øret til. Her er det mange som kjøper mye rart i prisklassen som virkelig går glipp av noe.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Vurderte å se litt på Leben, har hatt lyst å teste det siden første gang jeg så de. De har jo riaa også for en liten slump med dubloner. Hvilken modell testet du? Naim har jeg hatt tidligere, så har vært lit innomt tanken på Naim supernait 3 også.. Ligger jo en Naim riaa ute på bruktmarkedet også.
Kjenner ikke Harbethene dine veldig godt men har hatt 40.1, 40.2 og C7ES3. Leben CS-600 fungerte greit på C7ES3 men den var ikke i stand til å drive 40.1 tilfredsstillende. Likte Leben godt og tipper den kunne fungert fint på Sandringham som erstattet C7ES3.
 

tom-a

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2003
Innlegg
168
Antall liker
454
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg skal ha meg ny forsterker og et phono-trinn + dac hvis mulig. Jeg har satt et tak på ca. 50000, da ble valget en NAD M33, den har jo alt jeg ser etter. Men... er det noen som kan komme med andre gode forslag? Hva går jeg glipp av?

Det som står igjen er et par Harbeth shl5 plus og en Technics 1200G med en Ortofon Cadenza Bronze og det blir ikke byttet ut.

Brukt Devialet er ikke et valg, da jeg nettopp har solgt min( har vært storfornøyd, men hadde lyst å teste noe nytt). Liker integrerte løsninger.

Takk for hjelpen:)
Kombinasjonen HLS 5 plus og Mastersound Compact 845 er en veldig, veldig god kombinasjon - kanskje oppgradere 845 rørene til Psvane TII - eller RCA 845 om de kan oppdrives - med NOS har denne forsterkeren mer på lager. Da har du volumkontroll og ellers manuell betjening, men kun 6 rør og 38 watt som driver Harbethene med full kontroll. I budsjettet får du kanskje inn en Denafrips Ares II DAC - er du ute etter musikalitet er dette DAC'en i den prisklassen (etter min mening :) )

Mvh, tom-a
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg hadde kjørt på med en rørforsterker, det ligger f.eks en Cayin på torget til en billig penge, den og en Node 2 og riaa må bli bra. Også tar du et crasjkurs med fruen angående betjeningen av rørkladden. Det er ikke rocket science. Interiørarkitekten her hjemme koser seg med McIntosh utstyret her i stua. :)
Her blir det jo penger til overs, kost på dere noe gøy. Kan bli bra det her. :)
 
Topp Bunn