8ohm/4ohm.

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
1
Heisann! sendte en mail til pioneer ang. vsx-1016 og fikk følgende svar:

Spørsmål: Jeg har 2stk 8ohms mission-høyttalere som jeg bi-amp’er foran samt jeg venter på 2stk dynavoice magic f-6 som jeg tenkte å bruke som bakhøyttalere, disse er 4-ohm. Vil dette være en utfordring å få til å samkjøre?

Svar: Vi rekomenderer ikke att du bruker 4 ohm på forstirkeren, dem er byggd för 6-8ohm.

Så spør jeg "panelet", vil dette skade forsterkeren ? 8)

Jeg vet at det finnes mange triks i ludo for dem som spiller det masse, hva burde jeg gjøre? :p

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Sv: 8ohm/4ohm.

Dersom fronthøyttalerne er 8 ohm og de nye bakhøyttalerne er 4 kan jeg ikke skjønne annet enn dette går bra, du skriver bi-ampet men det må vel være bi-wiret du mener, eller har 1016 en løsning for å benytte "ubrukte" ressurser i stereomodus? Dette vil jeg anta er bare feik da forsterkeren ikke lager mer strøm enn det den klarer å gi ;)

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
1

hifiguru skrev:
Dersom fronthøyttalerne er 8 ohm og de nye bakhøyttalerne er 4 kan jeg ikke skjønne annet enn dette går bra, du skriver bi-ampet men det må vel være bi-wiret du mener, eller har 1016 en løsning for å benytte "ubrukte" ressurser i stereomodus? Dette vil jeg anta er bare feik da forsterkeren ikke lager mer strøm enn det den klarer å gi ;)
Jeg mener bi-amp'et ja :) kjører 2 av bak-kanalene foran. er en egen funksjon for dette. Jeg synes selv at lyden ble mye bedre da jeg kjørte 2 utganger på samma høyttalerne, opplevde i hovedsak størst forskjell i diskanten og mellomtonen.

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
1

Og forresten, jeg kobla til en strøm-måler og sjekka strømbruken med og uten bi-amp'ing.. strømbruken ble ikke fordoblet, men den ble vesentlig høyere, så jeg konkluderte med at dette hadde faktisk noe for seg... ;D

Topp Bunn