8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Passer fint at jeg ser litt snooker da. White mot O'sullivan

    Blir forresten spennende med Stephen Hendry og comeback i Gibraltar Open
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Mye bra snooker for tiden - shoot out'en var dødscool i år!!! Råeste var når Mark Allen dro til med 143 serie - nesten råere enn Sullivans maximum på 5:23 i og med at det var shoot out! Jimmy & Ronie i kveld - tøft :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Det er noe på gang. Jeg trodde man kompenserte manndommen med størrelsen på stereoanlegget (eller var den lengden på panseret) 🤨
    Nå snakker han positivt om "store lille" Sigbergs SBS1 med bare ett par 5"ere :p
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Låter sikkert fetere enn Tivoli Audio. 😜

    (den var til Sluket)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Det er noe på gang. Jeg trodde man kompenserte manndommen med størrelsen på stereoanlegget (eller var den lengden på panseret) 🤨
    Nå snakker han positivt om "store lille" Sigbergs SBS1 med bare ett par 5"ere :p
    Liker konseptet. De to 5"erne brukes bare ned til 100 hz og da er det åpnet for mye kapasitet. Sammen med gode lett-å-gjemme-bort-subber blir dette noe for de som ikke vil ha store høyttalere i stuen. Subb og satellitt har også veldig ofte fordeler lydmessig da det er større muligheter for plassering der det låter best.
    Det er nok ikke meg de har tenkt på under utviklingen av dette, men har fryktelig sansen for de som bidrar til at folk kan få godlyd i stuene sine uten å bli "ranet".
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Nå blir stress-lessen lei seg... dyttet ut i periferien.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Den stress-lessen er vant med sideplassering - står der på tredje året.
    Vi hadde stress-lesser i loftstua før vi dro til USA i 2009. Fantastiske stoler, men vi sleit ut både mekanikken og stoffet.

    I Texas hadde kona en ganske raus møbelavtale med arbeidsgiveren og jeg skred til verket. Kjøpte 2 stk 1-setere og en 3-seter fra Elite HTS. Kanskje de beste kinostolene i verden. Jeg kjøpte «billigutgaven» med manuell recline funksjon: Man drar i et håndtak/ wire for å få fotskammelen ut osv.

    De har tålt 10 år bra, men for 5-6 uker siden røyk wiren på den ene stolen. For å gjøre en lang historie kort: Jeg kontaktet Elite HTS i USA med null forhåpninger, men hun jeg fikk kontekst med var påskrudd som bare det. Denne wiren var gått ut av produksjon for lenge siden, men hun fikk en kollega til å lete på lageret. Og nå er stolen 100% igjen. Og jeg fikk ikke engang lov til å betale portoen. Det er fortsatt mye greatness i landet vi elsker å hate .... men stressless er jo jævla bra også, da.😁
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Så mye styr for en jævla stol! Trodde du hadde et slikt high tech anlegg jeg? Takler det ikke et ørlite møbelskifte en gang?
    Ja du kan så si, men jeg er ganske sikke på at vi begge er enig i at det å bytte ut til en annen stol vil forandre lyden tusen ganger mer en å bytte en nettverkskabel...men det er jo egentlig ikke riktig. Null ganger tusen er jo fortsatt null. Stolen utgjør forandringer

    Har ikke giddet å måle ennå men opplever lyden noe annerledes og uvant i bassen. Det som slår meg er hvordan denne overfører lydbølger til den taktile påvirkningen av kroppe.

    Vil teste litt mer før det måles, og så prøve å forstå.

    Kommer tilbake.....
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes du fortjener litt skryt også. Endelig investerer du litt i møbler i den brutale boden din. (y) Skulle bare mangle om du ikke hedret det nye tilskuddet men noen sweep! Dukker plutselig opp en dag og da bør alt være på stell, dessuten skylder du meg napoleonskake!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Synes du fortjener litt skryt også. Endelig investerer du litt i møbler i den brutale boden din. (y) Skulle bare mangle om du ikke hedret det nye tilskuddet men noen sweep! Dukker plutselig opp en dag og da bør alt være på stell, dessuten skylder du meg napoleonskake!
    Stolen får noen sveip i morgen. God var den å sitte i også, har sovnet der allerede - i militær-rett sittestilling:oops: Trivselen i rommet er akkurat den samme, så på akkurat det hjalp den ikke.
    For å si det sånn, her er alt på stell til en hver tid, det er bare det at ørene som er innom ikke alltid er det:D.
    Kake skal bli, men ikke hjemmebakt, og det er du sikkert glad for. Har funnet rette bakeriet.

    Har forresten en sang som vil gi deg øreverk i en uke - Deeper
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Ja, målinger tatt og ny korreksjon er gjort, men ikke noe spennende å legge ut. Med den nye stolen er det kommet opp en ny, og uvant dyp dipp på høyre side ved 230 hz, men veldig smal. Korrigerer veldig pen så den blir godt synlig på en REW måling, men lite hørbar i lytteposisjonen når jeg kjører en saktegående sveip forbi det området - så gir beng.
    Stolen faller mer og mer i smak, konfortmessig.
    Deeper, med Pete Belasco var ikke så dyp som jeg trodde. Kun ned til 26 Hz, men kiler på kroppen:)
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Siste skituren for nå i "vinterferien". Har rukket noen turer da, siden ferien begynte 20 desember.
    Må vel jobbe litt igjen.
    liv.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Stereopluss lastet opp i dag


    De bør vel ta en tur igjen. Det har jo vært forandring i oppsettet, ny lyttestol og noe annet smått.. 😁
    Vet ikke om det har så mye for seg. Konklusjonen var vel at litt utradert elektronikk gjorde lyden litt lite detaljert og åpen. Der har jeg ikke gjort en dritt
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Sound fra 80 talle? ABBA - The Day Before You Came

    Hører på mye forskjellig og denne hadde deilig kontant, og stram bass og kunne spilles på høyt volum uten at det går galt

     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Nei nei nei nei!
    Shy og Bx herved invitert til oks drikkeskole (ikke for pyser!) neste Horten samling!
    Lære om skikkelig drikke!
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Fysj!
    Fredagen er det er Helvetesaften!
    Første er da bli kvitt alle minner om jentedrikk!
    Whiskey shots til lunsj, samtidig med vepsebol i buksa!
    Evt spying innbyr til straffeshots med Gammel Dansk!
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Nei nei nei nei!
    Shy og Bx herved invitert til oks drikkeskole (ikke for pyser!) neste Horten samling!
    Lære om skikkelig drikke!
    He-he. Har ikke vært i Horten siden jeg var fjortis på orienteringsløp. Kanskje på tide🤘
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Det var vel en tid jeg kanskje hadde drukket deg under bordet, men definitivt ikke nå da det kun trengs to øl for å nå bordplate.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, det spørs om ikke vi skal holde oss til glasscola :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    En runde med forskjellig fra Patricia Barber og "My Funny Valentine" står så fyldig, krispi og musikalsk foran en at en blir litt satt ut. Nesten rart at et slikt digitalt knuseverk kan låte så behagelig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn