8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dersom den ligger på vestsiden av Gaustadtoppen, så ligger det en gård ved foten av fjellet hvor de serverer Nord-Europas beste rømmegrøt ;)
    På motsatt side av fjellet og langs veien som går sydover, tror jeg de har Nord-Europas dårligste rømmegrøt - så vet du det - også :ROFLMAO:
    Tenker du på Selstali seter? Har gått ditt, og kjørt bil. Går langs etter Gaustatoppen i bunnen.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Helgas gode gjerning var innsetting av panoramavinduet på hytta til Steinost. Må innrømme at rommet ble mer innbydende å oppholde seg i. Flott utsikt til Gaustatoppens bakside.

    Tok bare et nærbilde utvendig. Fagmessig gjorde snekkeren så godt han klarte. Detaljbilde uteblir ;)
    Solsiden av Gaustatoppen heter det:>}
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Tenker du på Selstali seter? Har gått ditt, og kjørt bil. Går langs etter Gaustatoppen i bunnen.
    Ja, å spise der inne kan medføre sterk grad av forspisning, nam nam nam :love: Og for et sjelden fint område der inne, mens det på andre siden av fjellet bærer mer preg av rosa skidresser & plastikk-ølglass liggende i veikanten.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Ja, å spise der inne kan medføre sterk grad av forspisning, nam nam nam :love: Og for et sjelden fint område der inne, mens det på andre siden av fjellet bærer mer preg av rosa skidresser & plastikk-ølglass liggende i veikanten.
    Hvor er andre siden, Gaustablikk?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Tuddal-siden? Der er det i hvert fall veldig vakkert. Har vært her flere ganger, like hyggelig hver gang: http://tuddal.no
    Mye koseligere enn det våsete skiopplegget med den sedvanlige plastikk-ølen nærmere Rjukan...
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Er vel enige, men det handler om at alderen har tatt en.
    Afterski har jeg en del gode opplevelser fra. ;)
    Ja det har jeg ingen problemer med å innrømme. Bare å se på 19-åringen i huset her det, som har fått seg dame som også er litt yngre enn min versjon, så skjønner jeg at jeg i hvert fall ikke er 19 lenger :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Tuddal-siden? Der er det i hvert fall veldig vakkert. Har vært her flere ganger, like hyggelig hver gang: http://tuddal.no
    Mye koseligere enn det våsete skiopplegget med den sedvanlige plastikk-ølen nærmere Rjukan...
    Plastikk-øl forteller en at man ikke er gjest - kun økonomisk bidragsyter til stedet.
    På samme måte som et lokale med musikk uten at den gjengis i stereo er kun å late som man byr på musikk.
    Enda verre, alle journalistene som tester div. musikksystemer og legger ut om lyden, og ikke en gang skriver om greiene gjengir mono eller stereo lyd - ta en tur på Elkjøp i hensikt kjøp ev av en rådyr bærbar høyttaler - ordet stereo eller mono er fullstendig gresk. Det testes til og med dyre DAB radioer til fler tusenlapper uten at anmelderen en gang i nærheten av om den spiller i stereo eller ikke. Tilsvarende bil-test; var det cabriolet eller stasjonsvogn? :ROFLMAO:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Du skriver mye rart, og lurte meg helt til Drammen for en opplevelse av god lyd. Det var totalt ræva.
    Tror ikke du har hørt god lyd fra anlegg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du skriver mye rart, og lurte meg helt til Drammen for en opplevelse av god lyd. Det var totalt ræva.
    Tror ikke du har hørt god lyd fra anlegg
    Meg som lurte deg, siden du skriver under mitt innlegg? Hva var forresten rævva? OBS; rævva skrives med to v'er :ROFLMAO:
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    @The Shy jeg tror du må videre forbi drammen, eller ta heller fergen Horten-Moss og så videre til Kolbotn så kan du få høre godlyd håper jeg. Ikke som ditt anlegg tipper jeg men kanskje noe inspirasjon fra gamle Westminsters, de har en sjarm kan man si..
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    @The Shy jeg tror du må videre forbi drammen, eller ta heller fergen Horten-Moss og så videre til Kolbotn så kan du få høre godlyd håper jeg. Ikke som ditt anlegg tipper jeg men kanskje noe inspirasjon fra gamle Westminsters, de har en sjarm kan man si..
    Tviler ikke et sekund og tar gjerne turen for en musikalsk opplevelse. Det bør ikke alltid se så jævlig perfekt ut på papiret for at foten skal gå, som egentlig er det viktigste.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    M2 på Crown på Lydrommet - JA! Og JA det låt grovt, dvs. som vanlig PA med stor bass + horn.

    Ta turen den som vil, til Procom Music i Drammen og hør på dette:
    https://www.procom.no/p-a-scene/komplette-systemer/nova-europa-601-plus-system.html

    ...og fortell meg hvor liten forskjellen i lyd-KVALITET det er på dette og dyr hi-fi.
    OBS; 18-toms subene er kanskje ikke innstilt med tanke på hi-fi lyd, men hør fra nedre mellomtone og helt opp.

    I annen etasje har de forøvrig mange fete studiomonitorer man kan lytte til. Og samme som for Lydrommet, og andre musikkforretninger, kule avslappede folk som hverken drar skrøner om kabler eller snakker negativt om konkurrentenes utstyr. Bare "vær så god og lytt" "si fra skal du ha mer kaffe" osv.
    Meg som lurte deg, siden du skriver under mitt innlegg? Hva var forresten rævva? OBS; rævva skrives med to v'er :ROFLMAO:
    Jeg dro frivillig men opplevelsen var meget skuffende.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Var innom broren min og så litt på det han sysler med på fritiden. En gammel Kawasaki trippel som modifiseres i alle bauer og kanter - Clutch, råde og bremsesystemet har fokus nå
    Kjenner svært lite til hva som heftige saker her men synes det så rått ut i hvert fall.
    clutch.jpg
    brems foran.jpg
    brems foran 1.jpg
    råde.jpg
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Monster over-kill på gammel sykkel liker vi! Styredemper for å unngå at sykkelen tar livet av en på denne måten;
    ZanyFearfulBufflehead-max-1mb.gif


    Brembo-bremser på kjøleoptimalisert wave-formede bremseskiver og frisk clutch for hissige 0-100 forsøk er tøft på gammelt "vrak".
    Justerbare fothvilere for økt bakkeklaring er spenstig. Regner med gaffelen er oppstivet også slik at man ta innersvingen på en og annen tøffing med moderne plastrakett :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Monster over-kill på gammel sykkel liker vi! Styredemper for å unngå at sykkelen tar livet av en på denne måten;
    Vis vedlegget 727475

    Brembo-bremser på kjøleoptimalisert wave-formede bremseskiver og frisk clutch for hissige 0-100 forsøk er tøft på gammelt "vrak".
    Justerbare fothvilere for økt bakkeklaring er spenstig. Regner med gaffelen er oppstivet også slik at man ta innersvingen på en og annen tøffing med moderne plastrakett :D
    Oj ja slik som bildet endte jeg også en gang, riktig nok bare på en moped i 50km/t da jeg skulle "skremme" noen pene damer langs veien :) Jeg tror jeg ble mest skremt mens damene i hvert fall ikke ble imponert :cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg dro frivillig men opplevelsen var meget suffende.
    Sorry - først nå ringer det noen bjeller her - du mener de PA høyttalerne vil jeg tro. Jeg hørte det over to suber, ingen klåfingere kan ha klotet til noen innstillinger på de da for det låt grisebra - men selvfølgelig til å være PA. Aldri hørt PA som det der, kunne fint hatt det i stua til festbruk eller ute på terrassen. Men, med det du har av lyd faller vel det meste utenfor, vil jeg tro. For min del - den dagen jeg bygger - DA blir anlegget en del av huset.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Sorry - først nå ringer det noen bjeller her - du mener de PA høyttalerne vil jeg tro. Jeg hørte det over to suber, ingen klåfingere kan ha klotet til noen innstillinger på de da for det låt grisebra - men selvfølgelig til å være PA. Aldri hørt PA som det der, kunne fint hatt det i stua til festbruk eller ute på terrassen. Men, med det du har av lyd faller vel det meste utenfor, vil jeg tro. For min del - den dagen jeg bygger - DA blir anlegget en del av huset.
    Du hørte ikke på disse da? https://www.procom.no/catalog/category/view/s/kompaktsystemer/id/419/
    (MAUI P900 B)
    Virker ganske interessant med aktive line-arrays til den prisen! Tenker spesielt på kinoen...
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du hørte ikke på disse da? https://www.procom.no/catalog/category/view/s/kompaktsystemer/id/419/
    (MAUI P900 B)
    Virker ganske interessant med aktive line-arrays til den prisen! Tenker spesielt på kinoen...
    Nei, men jeg kjenner til de, har forresten fire lignende hjemme (Fender) som min bedre halvdel bruker og hun har sunget med de i selv store kirker og det låter faktisk pent, men flytter selvfølgelig ikke luft som fete 18" drivere. De The Shy hørte på som han syntes låt rævva hadde 6 x 5" + diskant i hver søyle + 2 x18" subber. Men ingen vil om at mange av disse kan brukes i hjemmekino. Ellers; aktive studiohøyttalere kan være en gave fra Ham der Oven hva øvelsen lyd til pris angår.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Rockers i Langesund begynte i det små for noen år tilbake, med åpent på lørdager. Som omtrent eneste stede med uteliv sånn på helårsbasis, er det nå til og med satt opp et konsertprogram i sommer - vel , så som så med artistene for min del, men de kan jo skilte med litt variasjon
    konsertprogram.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Eva har jeg vært på tidligere, så den hopper jeg over, men Di Derre tror jeg kanskje jeg tar en bestilling på.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje jeg må ta en langhelg i Langesund, Henning Kvitnes er jo på torsdagen….
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Her nytes ikke kaffe på samme linje som enkelte andre på dette forumet. Her er det blitt fort og masse som er temaet, og da har kaffekjelen måtte vike.

    Gikk for denne og Wilfas toppmodell av kvern. Kvernen måtte hentes fra en annen butikk så den er ikke i hende ennå.

    Pakkepris kr 5000,-
    Kaffetrakter.jpg
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    [ Her er det blitt fort og masse som er temaet /QUOTE] Og dette gjelder bare kaffe



    Eller satser jo Rockers friskt, er jo ikke store lokalet! 4 august kunne friste litt
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    I nysgjerrigheten navn måtte jeg ta en måling av diskanten min når jeg så at Sigberg Audio sine miniknøtter leverte 96 db/1m med under 0,5 % forvrengning.

    Trøster meg med at annenharmonisk er musikalsk tillegg, hehe. Høyere ordens forvrengning er et produkt av støygulvet her.
    forvrengning diskant.png

    Diskant måling2.png
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn