Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arve75

    Medlem
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    44
    Antall liker
    1
    ser der e flere som har brukt v4up som monoblokk , har nettopp kjøp en slik en . Lurer på om dere synes de e for lite trykk i forsterkeren? .
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Noen av dere som har hørt v2 opp mot v2 up ?? og har noe og fortelle ?
    Længe siden, så detaljer tabt i tågerne. Men husker forskellen var iørefallende i retningen mere kontrol og opløsning - og pengene værd. Den grundlæggende signatur uændret.

    "Alle" anbefaler opgraderingen :)
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    ser der e flere som har brukt v4up som monoblokk , har nettopp kjøp en slik en . Lurer på om dere synes de e for lite trykk i forsterkeren? .
    For lidt tryk afhænger vel af forventningerne - og resten af anlægget, ikke mindst højtalerne. 2x V4 i monoblok gir 240 watt, med Up versionen strømstærke watt oven i købet, og burde drive det meste.
    Jeg havde setuppet nogle måneder til erstatning for min EC 250R der var til rep, og følte bestemt ikke de manglede kræfter.
     

    K-pede

    Fersking
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Sted
    Skien
    ser der e flere som har brukt v4up som monoblokk , har nettopp kjøp en slik en . Lurer på om dere synes de e for lite trykk i forsterkeren? .
    Hei, jeg brukte tidligere ec 4.7 og aw120. Jeg var uheldig i sommer under tordnevær med aw120 og sendte den til reperasjon. I mellomtiden hadde jeg en v2.0 up som jeg faktisk syntes fungerte bedre på mine høytalere. Ble så imponert at jeg solgte ec oppsettet og handlet v3.0 og 4x4.0 up og føler at jeg har mer enn nok kraft.
    Jeg synes at v2.0 trykket mer enn ec oppsettet.
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    195
    Antall liker
    5
    Hei
    vurderer og kjøpe meg en v2up.Lurer på om det er noe vesentlig bedre med 2 brokoblet v4up, tenker da spesielt om lyden er bedre og ikke så opptatt av og spille så enormt høyt.

    Mvh
    morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ser der e flere som har brukt v4up som monoblokk , har nettopp kjøp en slik en . Lurer på om dere synes de e for lite trykk i forsterkeren? .

    Neida, men med 1000VA trafo og 100.000uF kondensatorbank er strømforsyningen mer enn dimensjonert for å levere 230-240W brokoblet, og da blir V4.0up en rimelig, kraftig og vellydende monoblokk. Med den kraftige strømforsyningen er den selvsagt en veldig strømsterk 2x70W forsterker også, men med to, får vi som har bruk for mer effekt, nettopp det. Det er ikke noe mystisk med det.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    vurderer og kjøpe meg en v2up.Lurer på om det er noe vesentlig bedre med 2 brokoblet v4up, tenker da spesielt om lyden er bedre og ikke så opptatt av og spille så enormt høyt.

    Mvh
    morten
    Med rimeligt letdrevne højtalere er en V2Up bare klasse til pengene! Har selv en stående med Abrahamsens 92db højtalere: super!
    I forhold til et sæt brokoblet V4 vil jeg mene "lyden er ens" på ikke-for-højt volumen :) Samme signatur også.
    Anbefales virkelig!
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med meget flott produkt. Gi den også litt tid til innspilling min har bare åpnet seg opp mer og mer. Forsterkeren har en fantastisk musikalitet og ikke rent så lite muskler heller. Har sammenlignet med mange forsterkere til flere ganger prisen.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    576
    Torget vurderinger
    46
    Hei, vurderer V20UP. Er det noe å satse på, hva med brukervennlighet, kvalitet, og hvordan oppleves den i forhold til dynamikk og krefter. Skal brukes sammen med XTZ 99.25 LCR, 88db, stativhøyttalere. Har hatt en del EC tidligere og alltid likt lyden.
    Mvh. Morten
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hei, vurderer V20UP. Er det noe å satse på, hva med brukervennlighet, kvalitet, og hvordan oppleves den i forhold til dynamikk og krefter. Skal brukes sammen med XTZ 99.25 LCR, 88db, stativhøyttalere. Har hatt en del EC tidligere og alltid likt lyden.
    Mvh. Morten
    Jeg har et par XTZ 99,26 MK1 dette er dessverre den dårligste matchen jeg er hørt på Abrahamsen. De høyttalerene krever veldig store krefter, Nad m3 var veldig bra på de.
     

    hifiriet

    Medlem
    Ble medlem
    31.08.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    19
    Det er mange som er fornøyd med XTZ og Abrahamsen komboen, sjekk Google så dukker flere tråder fra både hifisentralen og avforum.
    Elementene til SEAS heller vil litt mot det lyse mens abrahamsen amp er litt mørkere.
     

    loups

    Fersking
    Ble medlem
    11.03.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Tenker på å kjøpe enten en Abrahamsen v20 up, eller en Hegel H80. Så hvis man ser bort fra pris, DAC og design, noen som har noen formening om styrker og svakheter disse imellom? Skal for øvrig i første omgang drive et par B&W 683 s1-høyttalere, men disse skal nok byttes ut etter hvert.

    På forhånd takk.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har hatt begge i den senere tid og likte ingen av de. Abrahamsen hadde litt "fet fyldig" lyd men også litt mørkt innesluttet.
    Hegel H80 ble for tynn og kraftløs i lyden for meg, men meget korrekt.
    Kan kanskje kompenseres med høytalervalg.
    Her ble begge prøvd på JBL 4312E og Tannoy DC6TSE.
     

    loups

    Fersking
    Ble medlem
    11.03.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Takk for raskt svar, Lgrons58. Kjedelig at du ikke likte lyden.

    Men så noe teknisk spm.
    Hegel: Under the lid a 265 VA toroidal transformer feeds a power supply with 40,000 µF of capacitor buffering
    Abrahamsen:
    1000VA Ring core transformer100,000uF Capacitance. 16A Relays 12 Output Devices

    Skjønt at dette er gode stats på Abrahamsen, men hva har dette egentlig å si? Hvordan påvirker dette lyden ut, kontra høyere watt?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Takk for raskt svar, Lgrons58. Kjedelig at du ikke likte lyden.

    Men så noe teknisk spm.
    Hegel: Under the lid a 265 VA toroidal transformer feeds a power supply with 40,000 µF of capacitor buffering
    Abrahamsen:
    1000VA Ring core transformer100,000uF Capacitance. 16A Relays 12 Output Devices

    Skjønt at dette er gode stats på Abrahamsen, men hva har dette egentlig å si? Hvordan påvirker dette lyden ut, kontra høyere watt?
    Mye mer strøm når det er behov.
    Bedre dynamikk/mer kraft.
    Forsterkeren sliter mindre.

    Lat oss sei at vi har en go last på X (omtrent som en henger på 500kg, på en bil med 1.0 Liter og 100HK kontra en bil med 4.0 Liter og 250HK)
    Hegel vil da slite litt, men det går nå på et vis.
    Abrahamsen vil da spille gjennom det uten problem, uten å slite i det hele tatt.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Vil vel tro Hegel H80 er mer effektiv, den ble ihvertfall ikke så varm med ca. samme lydtrykk som Abrahamsen.
    Abrahamsen kunne gi litt mer trøkk hvis jeg spilte så høyt att det var ubehagelig å være i rommet.
    Hegel H160 er en virkelig knallgod forsterker men da er del vel langt over budsjettet vil jeg tro.


    Om du har bruk for så mye strøm kommer vel ann på hva den skal drive av høytalere. Trenger jo ikke like mye HK hvis du ikke har henger :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Abrahamsen V2up behøver lang innspillingstid. Den har omtrent 20 watt klasse a så ikke rart den blir varm
     

    loups

    Fersking
    Ble medlem
    11.03.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Og da er jeg definitivt blitt en av Abrahamsens venner. V2up kjøpt inn og koblet opp i går, og herreminhatt for en oppgradering. Etter bare noen timers innspilling lyder den mangfoldige ganger bedre enn min gamle hk3490, på tross av "nedgradering" fra 120w til 70W. Selvfølgelig er resten av innmaten oppgradert med dette byttet. Men interessant hvor mye mer kraft jeg føler det er i forsterkeren. Nå skal det nevnes at jeg byttet ut høyttalerkablene i samme slengen, så kan selvfølgelig ha noe å si. Men hvis v2-en faktisk skal bli enda bedre etter hvert som den blir innspilt, så er jeg nesten målløs. Gleder meg!

    Bruker Tidal HIFI som jeg streamer over Chromecastaudio (via BubblePNP) koblet til som dac for forsterkeren. B&W 683s1-høyttalere koblet til med ghent audio Canare-kabler. Skal få meg en ordentlig DAC etter hvert, men enn så lenge er jeg fornøyd. Veldig fornøyd!
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, den åpner seg opp en god del mer etterhvert. Den er rett og slett ren musikkglede.. Den er veldig bra bygget, hos meg dro den noen martin logan som faller under 1 ohm i toppen.
     

    Flip

    Medlem
    Ble medlem
    13.11.2013
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Sted
    Trondheim
    Heisann Lufter litt tanken om EC utstyr i d siste meen så kom æ over Abrahamsen V30 og V40 som virka som en brukbar kombinasjon men sidn æ ikke har noe erfaring me d så lure æ på om noen her mener kanskje d er en dårlig match til ettpar Dali rubicon 5 ellr kan d her være en bra match?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Det passer meget bra, da Abrahamsen ikke blir skarp i toppen. Pass på enten oppgradere eller skaff deg UP versjonen av V4.
     

    Flip

    Medlem
    Ble medlem
    13.11.2013
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Sted
    Trondheim
    Det passer meget bra, da Abrahamsen ikke blir skarp i toppen. Pass på enten oppgradere eller skaff deg UP versjonen av V4.
    Ja æ tenkte på V4 UP..sidn prisen å ikke var noe å si på egentlig så lurer æ på om æ kanskje skal bestille en over helga å prøve =)
    Hadde tilbud på en brukt ECI-5 men lurer på om kanskje æ skal gå hellr for V3 og V4
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    662
    Antall liker
    719
    Et lite spørsmål..

    Har V6.0 Dac`n 2 stk Toslink inn eller er den ene en ren passthrough?

    Mvh
    Frog79
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Den har fire innganger. Én USB samt to toslink og én coax, ELLER to coax og en toslink. Du kan altså ikke bruke begge toslink og begge coax samtidig.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    662
    Antall liker
    719
    Et lite spørsmål..

    Har V6.0 Dac`n 2 stk Toslink inn eller er den ene en ren passthrough?

    Mvh
    Frog79
    Har du fått fatt på en V6?

    Hvis så, hvordan opplever du den opp mot Cambridge?
    Hei du!

    Var farlig nære her ja men den glapp ifra meg.. Den befant seg ned i sør så jeg må vente til en dukker opp her lokalt... Gjelder å være rask for disse dacene forsvinner veldig fort ifra Finn.. :)

    Mvh
    Frog79
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    V6 forsvinner fort samme dagen er de ikke priset høyere enn normalt, 2-2500 kr.

    Dukker stadig opp en til salg, så du får bare holde øya åpne :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Snakkes stadig om nytt fra Abrahamsen - en fyr/bedrift mange i dette land har interesse for. Dere som sikkert er nærmere Abrahamsen gutta boys enn vi andre - skjer det noe?

    Anbefalte en jobbkunde av meg å kjøpe komplett Abrahamsen, for et par tre år siden. Han ble ikke bare fornøyd, men erklærer seg som bitt av hi-fi basillen, samtidig som han hevder at uansett hva annet han titter & hører på. Så har han så langt ikke byttet - selv etter å ha hørt vesentlig dyrer utstyr. Han har forresten CD-spilleren, forforsterkeren og to monoblokker derfra.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hørt på og kjøpt vesentlig dyrere forsterkere og Abrahamsen blir om ikke i det beste oppsettet så i alle fall i huset. Er på en måte en slags refferanse for meg når det gjelder musikalitet. I 2013 var jeg innom der for å oppgradere men v2 til en up, da sa han at den var en forsterker på ca 120w med innebygget dac rett rundt hjørnet. Jeg venter fortsatt, den skal jeg ha hvis den noengang kommer på markedet. CD spilleren har jeg også, bra drivverk men ikke veldig transparent...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    1.126
    Torget vurderinger
    2
    Dette er jo snart en parodi...
    Nå har det vært lansert div. nye forsterkere fra Abrahamsen i flere år , men ingenting skjer....
    Hva er det slags forretnings-filosofi egentlig..?
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Well.. Thomas Abrahamsen har hele tiden haft som mål at få aftaler i stand der sikrer landsdækkende distribution, a la de glade dage omkring 2008 med Elkjøb.
    Nu ved vi ikke hvor tæt Abrahamsen har været på at nå målet undervejs, det kan meget vel ha været tæt på med financiering, prodution, underleverandører osv osv. Eller ikke.

    Som jeg tidligere har sagt mener jeg strategien kan/bør overvejes.
    Starte fra bunden med netsalg af nye produkter fra egen butik - som han gør i øjeblikket med V2/3/4. Få reviews, starte en god spiral. Han har et godt brand, infrastrukturen er klar allerede.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Noen som har A-Dac som kan si noe om lydmessig forskjell mellom balansert og rca tilkobling?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har den liggende. Du kan låne om du vil. Har utgaven med kun usb
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Har den selv men var interesert i om det er noen forskjell på lydkvaliteten med xlr vs. rca?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok.
    Har ikke brukt den på en god stund...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Solgte V6 og testa noen andre..
    Men kjøpte igjen en V6 ja. Den er dritbra den.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn