Accuphase oppsett

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.042
Antall liker
6.299
Accophase har lekkert design og lyder sikkert utsøkt (skulle gjerne hørt det).
Men jeg får opp bare ett av bildene, og racket ser ikke helt ut til å være tilpasset komponentene.
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Bilde var ikke av det beste, men dette er første gang jeg legger ut bilder.

Helge
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Skal oppgradere med nytt rack, men må finne noe som faller i smak.
Dette oppsettet spiller med stor pondus og detaljer jeg ikke har fått til med annet utstyr.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.042
Antall liker
6.299
Skal oppgradere med nytt rack, men må finne noe som faller i smak.
Dette oppsettet spiller med stor pondus og detaljer jeg ikke har fått til med annet utstyr.
Jeg tviler ikke! Med 2*1kW, og elektronikk til over 250k bør det borge for både trøkk og kvalitet.

Nyanskaffet? Isåfall er det bare en ting å si: Gratulerer, dette må høres bra ut. Hvilke høyttalere har du til?
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Bruker Jm lab Alto be, og er meget fornøyd med valget .
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.284
Antall liker
3.369
Torget vurderinger
49
Ahh , drømme anlegg .

Er enig med deg angående lyden i Accuphase ,det låter bare så musikk sammenlignet med mye annet. Men det koster flesk så det skulle jo bare mangle  ;)

Gratulerer iallefall .

Eirik

Og et tips med bildene ,lag de max 800x600 så slipper vi sidescrollingen . Enkelte irriterer seg flatt over det ;)
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Takk, har hatt mye tungt utstyr i min tid. Men ingen matcher Accuphase.
Kjøpte Accuphase P600 og C280 og var i min eie i over 10 år, og angret over salget så det var bare å besille seg nytt.
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Skal ta det bilde størrelsen til etteretning, men engang må være den første.

Helge
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.284
Antall liker
3.369
Torget vurderinger
49
Gjør ikke meg noe ,og legg gjerne ut mer bilder :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Vannvittig fine komponenter. Gratulerer.
Får vi flere bilder? :)
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Skal bare finne ut hvordan jeg skal komprimere bildene, det kommer mere.

Helge
 
O

om.s

Gjest
Som gammel Accuphase fan (E306V og DP65V) kan jeg bare si meg enig, deilige og nesten tidløst design.
Låter som ett fornuftig og godt valg du har gjort der......

mvh
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Gratulerer!

Accuphase hos Audioscan for mer enn 30 år siden var en stooor opplevelse for en hifi-fersking. Familielikheten er fortsatt slående. Lyden og den utsøkte kvalitetsfølelsen....

Heldiggris! ;)
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Accuphase gir en spesiel eierfølse og det er noe av greia med high end produkter.
Har hatt mye stort utstyr men ingen av dem gir samme eier glede.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Som gammel Accuphase fan (E306V og DP65V) kan jeg bare si meg enig, deilige og nesten tidløst design.
Låter som ett fornuftig og godt valg du har gjort der......

mvh
Ikke bare "nesten" tidløst, dette er jo HELT tidløs klasse... ellers også selvsagt helt enig.
Husker Accuphase med bare gode minner tilbake til 80-tallet; en slik honning/melk-tone som knapt noen andre..

Mvh Vidar P
 
H

hobby

Gjest
fin fint oppsett. Ser at du har Jm Lab Alto Be. Hvordan er du fornøyd med de? Hva ankom sist; JmLabene eller Accuphase? Hvilke høyttalere hadde du evt. før? Hva annet vurderte du før du kjøpte Alto og hvorfor ble de Altoene?

Ble litt mange spm., men supert om du kan dele noen inntrykk... Har selv mye Theta, men kunne selv tenkte meg Accuphase om jeg skulle realisere et dedikert 2-kanals oppsett.
 

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
Sted
Lørenskog
Gratulerer også.
Har hørt Accuphase 408/CD med ProAc D25 hos Lyric. Det var veldig imponerende.
Til sommer kommer de kanskje til min hjem....

Mvh, Biovitt
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Jm labene kom først, men fikk de ikke til i rommet det var ikke noe mellom bass og bare grøt.
De ble kjørt opp imot Mcintosh Mc1000 monoblokker . Når Accuphase P-7000 kom hjem ble det slutt på alle problemer å maken til mellom slam trodde jeg ikke att det var mulig å få ut av disse kassene, piano låter som store flygler med hele spektret og oppløsning i toppen som fløte.
Her er det bare å benke forann og lytte tretthet finnes ikke, dette kan ikke beskrives med ord.
Løp å kjøp.
 
H

hobby

Gjest
Synes jeg skimter Wireworld nettkabler i bakgrunnen. (ligner på de jeg også har... ;))

Har du ellers foretatt deg noe på strømsiden ? Egen kurs til effekt? Benytter du noe nettfilter?
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Har idag bestilt 3 stk Wireworld silver electra power cords, det er lagt inn 2* 16 amp kurs til herligheten.
Måtte ha 2 kurser p.g.a hadde Mcintosh Mc1000 mono blokker før dette oppsettet, det er riktig att du ser Wireworld power cord.
Det er ikke nødvendig med nettfilter på de nye kablene, det er filter i de.

Mvh Helge
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
De Accuphase komponentene er det peneste Accuphase designet jeg har sett :)
Synd det bommes med 1 cm. på høyden på effekttrinnet...
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Hva mener du?
Jeg målte litt på bildet.. ;D og det ser ut for meg at det store rackets nederste hylle er litt over centimeteren for lav for å få inn effekttrinnet... men du vil kansje ikke ha det sånn.. :) Det er vel siste serien av accuphase dette..? ser bra ut! :)
 
H

hobby

Gjest
Har idag bestilt 3 stk Wireworld silver electra power cords, det er lagt inn 2* 16 amp kurs til herligheten.
Måtte ha 2 kurser p.g.a hadde Mcintosh Mc1000 mono blokker før dette oppsettet, det er riktig att du ser Wireworld power cord.
Det er ikke nødvendig med nettfilter på de nye kablene, det er filter i de.

Mvh Helge
Hei,
min erfaring er at det særlig på frontelektronikken er noe å hente på filtrering selv med disse kablene. Men det må jo prøves.
Accuphase sin egne nettfiltre hadde kanskje passet bra i ditt oppsett? Men må legge til at jeg selv ikke har noen erfaring med dem... kun Isotek, AudioPower og Dillenhøfer.
 
H

hobby

Gjest
En annen ting jeg lurer på...
har du hørt på A-60 trinnet?
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
det har i alle fall ljeg gjort ;D

christian
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.284
Antall liker
3.369
Torget vurderinger
49
Trodde P7000 var den beste forsterkeren til Accu ,og den har jo "Accuphase" allerede ;)

Kunne godt tenkt meg å høre A60 ,men det ligger utenfor min økonomiske rekkevidde ;D

A30 derimot og den minste forforsterkeren ,spørsmålet er om den er kraftig nok til å styre D38 evnt D80 ved en senere anledning .


For de Horna Lyric har er jeg ikke moden(modig) nok til å like designen på enda (spiller sikkert j.... bra da )
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Skal først prøve med bare kabler, så har jeg tengt til å låne med meg Accuphase nettfilter.
Har ren strøm uten forstyrrelser, men alt må prøves.

Det er riktig att ampen ikke går inn men jeg har plasert den på toppen, ser mye bedre ut.


Helge
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
E.i.A hadde A-30 på hjem lån når jeg ventet på P-7000, den låt som kv amp med kraft og timing. Har også hørt A-60 og den var meget bra, var i tvil på om hva jeg skulle velge.

Helge
 
Topp Bunn