Solo skrev:
Hmm, jeg må først si at min erfaring med mcintosh er at lyden langt fra er spesielt varm og kosete, men heller nøytral og ekstremt balansert og klangriktig. Dette er forsterkere som i stor grad "forsvinner" i kjeden, men samtidig har all kraft til å styre høytaleren. Acc. synes jeg derimot har en japansk romanse over seg med varme farger og litt bred pensel slik at mye låter litt bedre enn innspillingen egentlig er (en fantastisk egenskap), men som samtidig mangler noe fart, dristighet og wooaw-faktor (det gjør forretsen mci. også
Snakker du om de integrerte nu eller er vi over på power/mono blokker? der tror jeg karakteren endrer seg noe for begge merkene.
En forhandler som kjenner mine preferanser og utstyrs historikk rådet meg faktisk å ikke gå for Mcintosh (selv om han selger det selv, og ikke Accuphase) han mente vel som jeg også selv nevner, at det vil bli for "snillt og dermed kjedelig" for undertegnede i lengden, igjen, vi snakker om de integrerte, han sa forövrig at det ble noe annet når man kom seg opp på de större Mcintosh ampene, jeg er tilböyelig å holde med ham.
Når det er nevnt så ble de tidligere Mcintosh integrerte testet sammen med deres egen MCD(?)301 sa/cd spiller på både SF og Dynaudio høyttalere.
Og som ett apropo kan jeg nevne at den Accuphase komboen her hjemme er overraskende fjern fra romantikk, faktisk en av de bedre, og ärligste riggene jeg har hatt i hus/hört på lenge, ingen for bred pensel her, nå har jeg ikke mer erfaring med kl A enn hva jeg har hatt den siste uken her hjemme, og den gir nok noe mer pondus (varme) til det hele enn en vanlig ab-int fra Accuphase (på moderate lydnivåer) ville gjort, og er således med å före meg lengre inn i Accuphase forførelsen.
Men dette er som sagt höyst subjektive inntrykk/erfaringer.
mvh