Nydelig sak!! for en som muligens er i markedet etter integrert, noen som har en pris ide på herligheten?....cybwiz skrev:Den nye intergrerte forsterkeren E-350 til 350 000 Y.
Hei Jan,Saito skrev:Hei,
Kan vel med hånda på hjertet si at det er den mest velbalanserte ampen jeg har hørt til d.d.
Jeg synes ikke den blir varm, ialle fall ikke iforhold til andre kl.a forsterkere. det blir så klart lunk i den men ikke noe å snakke om...
Vet ikke om det er noe å hente for deg på å "nedgradere" til en stk. A-45 istendet for 2stk a-30. Hvordan har du hektet dette opp idag? Bi-Amp eller Bridge? Det eneste jeg tror du vil hente noe på er å kjøre 2stk a-45 i så tilfelle.
Jan
Gratulerer! Jeg fikk mitt DAC-20 kort i går som jeg skal bruke i min C-2000 forforsterker. Skal koble Squeezebox og DVD spiller til dette.Baron skrev:Nå vil jeg også være en venn. Har endelig fått bytta ut H200 og CDP2a fra Hegel! Og inn kom en fantastisk varm og velspillende E-450 med DAC20 kort. Benytter min gamle pioneer 757ai dvdspiller som cdspiller, men den spilte rompa av Hegelen med det eksterne DACkortet ;D Så nå skal jeg bare spare til DP-500 . Tror ikke jeg kommer til bytte fra min nye venn Accuphase på en lang, lang stund. Mmmmmm så deilig det er å høre på musikk da gitt ;D
Hei,Hagto skrev:Ser Baron har kjøpt seg den nye E-450, gratulerer en masse!
Denne fikk en fantastisk test i tyske Audio, og ble regnet som noe av det aller beste integrerte man kunne få.
De har også testet E-550 med samme poengsum, men det virket i testen av E-450 at de kanskje likte den enda bedre?
E-550 er toppmodell og dyrest. E-450 er rimeligere, men nyere.
Noen som har formening om hva som skiller disse modellene? Er E-450 nå like god som E-550?
Takk for svar!OS skrev:Hei,Hagto skrev:Ser Baron har kjøpt seg den nye E-450, gratulerer en masse!
Denne fikk en fantastisk test i tyske Audio, og ble regnet som noe av det aller beste integrerte man kunne få.
De har også testet E-550 med samme poengsum, men det virket i testen av E-450 at de kanskje likte den enda bedre?
E-550 er toppmodell og dyrest. E-450 er rimeligere, men nyere.
Noen som har formening om hva som skiller disse modellene? Er E-450 nå like god som E-550?
E-550 er klasse-A og har MOS-FET utgangstransistorer mens E-450 er klasse-AB med bipolare utgangstransistorer. MOS-FET transistorer har i mine ører en mere rør-aktig, varm lyd. Ellers er E-450 nyere og har mere moderne kretsløsning, bla AAVA-II volumkontroll. Tipper de andre produktene blir oppgradert til denne type volumkontroll også og da er vel muligens C-2000 neste mann ut og muligens den nye E-350 som er nevnt ovenfor.
mvh,
OS
mvh,
OS
Snakket med importøren av Accuphase i dag og han spurte meg om jeg kunne legge ut denne informasjonen her: DP-700 er ikke en erstatning for DP-78. Den nye DP-700 er posisjonert over DP-85 som gikk ut av produksjon i fjor. DP-78 vil fortsatt bli produsert og det er heller ikke planlagt noen erstatning for den.OS skrev:I dag tok jeg farvel med min kjære Accuphase DP-78. Det har vært et år med mye god lyd men etter jeg kjøpte med Squeezebox har den blitt brukt alt for lite og jeg solgte den nå mens jeg enda kunne få en brukbar pris igjen for den. Snart kommer DP-700 og da mister DP-78 mye av sin verdi på bruktmarkedet.
Et Accuphase DAC-20 tar snart over som DAC for min Squeezebox. 2 ganger Accuphase A-30 og Accuphase C-2000 beholder jeg.
mvh,
Ole
Hei,Baron skrev:Hei OS!
Har du gjort deg noen inntrykk av DAC20 kortet eller? Åssen låter det i forhold til DP78 da? Synes det funker veldig bra jeg, men lurer på om jeg mister noe dybde. Skulle vel bare mangle i forhold til prisen. Skal prøve en DP78 i nærmeste fremtid. Men i forhold til Hegel er jo dette en drøm til halve prisen ;D. Jeg kjøpte forresten headset fra Audio Technica når jeg var i Japan i februar, de ble lansert i London 1 mai og impportøren her hadde ingenting før i sommer. Så ting slippes ganske tidlig der, samme gjaldt vel for all elektronikk.
B
The DP-700 is the latest SACD player from Accuphase, it will be released in early December in Japan. At first look the DP-700 seems old-fashioned however, it incorporates the best from the DC-801 Digital Processor and the DP-800 SACD Player.
It features the innovative digital signal processing technology MDSD (Multiple Double Speed DSD) using an ultra fast FPGA IC (5.6448 MHz) with error correction, the MDS++ technology with 8 D/A converters "AD1955" from Analog Devices driven in parallel and it includes a PLL circuitry "Ultra Jitter-Free +". Frequency response is 0.5Hz to 50kHz, total harmonic distortion is 0.0008% and SNR 114dB.
Also the rear panel gets a bunch of connectors such as coaxial, optical digital outputs, balanced and unbalanced analog outputs. The Accuphase DP-700 measures 477x394x156mm, weighs 27kg and comes with a remote control "RC-100".
Ser den får 5poeng mere på vanlig CD men likt på SACD som DP-78,Bisa skrev:Test av DP-700
Var i Tyskland rett før jul og fikk bladd gjennom siste utg av AUDIO - og der var første test av DP-700..
Som ventet vanket det toppkarakter på denne; i følge bladet var 700 den beste integrerte spilleren de hadde testet anytime... Betyr at DP800 + DC801 fortsatt troner på toppen der i gården til tross for at 700 puster den i nakken ..
Veil pris i Tyskland på DP-700 er 16.000 EUR, hvilket skulle bety noe rundt 125-130K hos Tor i Torggata. Så da er det bare å begynne å spare..
mvh Bisa
I mitt tilfelle så har det å eie Accuphase utsyr vært en drøm siden tenårene. Jeg har de siste årene opgradert og oppgradert men det tok en brå slutt etter jeg fikk Accuphase i hus. Nå bruker jeg tiden på å lytte til musikk. Jeg har aldri brydd meg om alle disse fancy utrykkene som PRAT, holografi osv så de får andre kommentere.K.H. skrev:Til Accuphases venner; kan dere si noe om hva det er med lyden som begeistrer? Er det kanskje også samtidig ting med lyden som er mer på det jevne, sammenlignet med annet transistorutstyr? Hva med PRAT f.eks?
Mvh.
Ketil
Jeg solgte min ett år gamle DP-57 for 21K for ett år siden.wotg skrev:Hva kan jeg forvente å måtte gi for en brukt Accuphase DP55V eller DP57?
Meget vakkert! Vet du hva "V" etter modellnummeret stårfor?
Gratulerer!wotg skrev:Hipp hipp hurra ;D Idag er jeg blitt medlem av har jeg blitt medlem av denne eksklusive klubben.
En Accuphase DP65 troner nå øverst i racket
Kablingen er Tara labs Axiom XLR.
Meget fornøyd ;D
Ja alle får være med!anders.s skrev:V Betyder inklusive Fjärrkontroll.Kode:Meget vakkert! Vet du hva "V" etter modellnummeret stårfor?
Själv Spelar jag på E-408 + DP-67
Får man va me i klubben?
Mvh Anders.S
Amorte skrev:Hej,
Jeg har netop opdaget denne tråd for Accuphase´s venner. Håber, at jeg må være med, selvom jeg bor i Danmark .
Venlig hilsen
Allan
haden skrev:A60 kontra A45 , hva er den mest vesentlige forskjell imellom disse ? Forstår det slik at A45'en er en nyere modell og kanskje på høyde med A60'en ?
Steike, Jan. Dette var noko anna enn kjøkkenradioen til ho mor ;DSaito skrev:
Velkommen Trond!TrondH skrev:Hei,
Da er DP-78 i hus, og jeg søker herved om medlemskap i Accuphases venner.
Jeg prøvde først en Cary 306, men den ble for hard og aggressiv for meg og mitt system/ min stue.
Ingen tvil om hvor jeg står i debatten om hvor viktig kilden er (se øvrig utstyr nederst)! ;D (... men det følger vel flere oppgraderinger etter hvert)
Ett spørsmål til de som kjenner DP-78: Førsteinntrykket av spilleren er godt (dvs. rett ut av boksen), men jeg har hørt rykter om at det er lang innspillingstid på denne (500 timer). Noen som har erfaringer? Ev. hva som forandrer seg i løpet av innspillingen?
Mvh
Trond
Den første DP-78 ble solgt i Norge sommeren 2006 så den er ikke så veldig gammel! DP-78 er en kjempespiller som du kan glede deg over i mange år fremover. Jeg angrer bittert på at jeg solgte min.TrondH skrev:Hei OS,
Jeg kjøpte Accuphasen ny. Er klar over at det er litt "over the top" i forhold til resten av anlegget, men gjort er gjort.
Jeg er også klar over at den er noen år gammel og at det sikkert er nye modeller rett rundt hjørnet, men det tar jeg ikke så tungt. Som sagt, så passer Accuphasens spillestil meg mye bedre enn Cary 306, men det er nok et smaksspørsmål. (Jeg har en rørforsterker fra Cary som jeg ikke kan få rost nok.)
Det som bekymrer meg akkurat nå, er at det piper fra drivverket. Håper det er noe som forsvinner med innspillingen.
Har du forresten noen erfaringer når det gjelder innspilling av DP-78? Forandrer den karakter, eller er det snakk om nyanseforskjeller?
PS. Nå har jeg kommet hjem, og spilleren har fått 20 timer mer innspilling: Pipingen er borte.
Ellers kan jeg vel svare på mitt eget spørsmål: Denne spilleren trenger virkelig innspilling. Alt er nå fyldigere og instrumentene er bedre plassert i lydbildet. Og ennå har jeg bare spilt 120 timer. Ryktene sier at denne spilleren trenger 500 timer.
Mvh
Trond