Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Har også Dac50, hvor jeg kjører coax fra CD spiller, var også et betydelig løft i lyden, kontra DAC i Emc1Up
    Snakker du da eldre eller nyere versjon av EMC 1 UP?
    Det er ikke den helt eldste, men ikke den nyeste heller. Dac skal være den samme.
    Jeg opplever lyden som litt "snillere" via coax og Dac50 i forhold til balansert mellom Emc1UP og 480, litt mer "silky smooth" men mer detaljert og et større perspektiv. Den gir god pondus i bunn. Det kan godt tenkes at "Accuphase-lyden" passer bedre i mine øyre sammen med Tannoy totalt sett, enn jeg oppfattet EC
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Sjekka såklart åpningstidene og hadde sikkert vært velfortjent om de tok seg noen dager fri. Ble ringt opp igjen av butikken og fikk forklaring/bortforklaring, men de var åpne nå og skulle være der en stund til.

    Etter en tur innom blant annet Duett og Stereofil, fikk jeg somlet meg tilbake til Lyric Hifi. Fikk et par demoer, blant annet av Legacy høyttalere og kraftige Bryston blokker. Var bare et Accuphase produkt i demo nå, alt var solgt. Fikk likevel en trivelig prat, konstruktive ideer og har startet en dialog :)
     

    MortyFufkin

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei venner av Accuphase,

    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en E-270. Av det jeg har lest om denne så er det aller meste positivt, men har funnet en test som gjør at jeg har noen betenkeligheter: https://www.audiosciencereview.com/...asurements-of-accuphase-e-270-amplifier.6220/

    Tester konkluderer med:
    "Unfortunately I think there are some serious engineering issues in the pre-amplifier. The XLR input not only generates much worse performance on its own, but also serves to pollute the performance of RCA input! There is not sufficient power/isolation for the pre-amp causing its performance to sag when the unit is asked to produce a lot of power. These are faults that I don't tolerate in mass market products, let alone higher end ones. I would say if you want to get an Accuphase product, get a power amplifier. The integrated unit as tested just doesn't do that job so sadly, I cannot recommend it."

    Tanker?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hei venner av Accuphase,

    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en E-270. Av det jeg har lest om denne så er det aller meste positivt, men har funnet en test som gjør at jeg har noen betenkeligheter: https://www.audiosciencereview.com/...asurements-of-accuphase-e-270-amplifier.6220/

    Tester konkluderer med:
    "Unfortunately I think there are some serious engineering issues in the pre-amplifier. The XLR input not only generates much worse performance on its own, but also serves to pollute the performance of RCA input! There is not sufficient power/isolation for the pre-amp causing its performance to sag when the unit is asked to produce a lot of power. These are faults that I don't tolerate in mass market products, let alone higher end ones. I would say if you want to get an Accuphase product, get a power amplifier. The integrated unit as tested just doesn't do that job so sadly, I cannot recommend it."

    Tanker?

    Jeg har en helt ny E-270 og det problemet der er ikke eksistrende i min musikalske hverdag, tror du helt rolig kan kjøpe å nyte musikken..ikke minst hadde det värt reelt....så ville nok Accuphase gjort noe med det, de er nok mer seriöse enn den fyren der i sammenhengen! imo...

    mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fått supertester over alt, utenom de som ser på måledata. Mulig det er en noe rar løsning accuphase har gjort, men lydmessig ser det kun ut til å være positivt.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har prøvd E-800?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    Fått supertester over alt, utenom de som ser på måledata. Mulig det er en noe rar løsning accuphase har gjort, men lydmessig ser det kun ut til å være positivt.
    Tja måledatene til Accuphase er normalt ærlige og gode og veldokumenterte, ingen grunn til å tvile på oppgitte tall eller Amirms målinger heller. Saken er vel at e-270 ikke er top-of-the-line, men det er noe som bare avsløres av målinger og IKKE med ørene. INGEN hører forskjell på -80dB grums og -110 dB så når E-270 er oppgitt til -92dB på den dårligste inngangen og målt til lignende ( -96dB) så sårer det kun den tekniske stoltheten og noe eierglede at en ikke er like god som topproduktene, som måler strålende, og power ampene også. Selv om jeg er litt skuffet, så er tallene faktisk oppgitt og Accuphase er ærlige om ytslese, det er mer enn man kan si om de fleste andre hifi produsenter.
    I praksis har E-270 en ytelse som ingen vil høre noe galt med og den er på nivå med CD formatet. (-96dB oppløsning), og vil man ha den beste ytelssen -106dB grums er det bare å bruke RCA inngangen så er problemet løst.

    Her er forresten en e-270 anmeldelse på Italiensk + målinger
    https://www.h-fidelity.com/NewsFiles/Accuphase_E-270_AudioReview.pdf
     
    Sist redigert:

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1

    Det er slikt man er villig til å betale for. Altfor mye overprisa bakgårdsjalla i denne bransjen....
    kjenner det er mye av eiergleden, bare å vite hvor nøyaktig og hvor mye arbeid, strenge kontroller og tid som går med til å bygge disse komponentene ..
    Definitivt. Det utsøkte finishen og kvaliteten, samt at det er håndlaget i begrensa mangder gir eierglede. Mye annet som er dyrt har ingenting som kan forsvare prisen. Svært mye dyrt hifi derute med elendig finish og byggekvalitet.
    Å eie Accuphase er som å eie et dyrt håndlaga ur...
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    hvilke tanker gjør folket ang "comp" - knappen og hva den gjør med lyden? jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det blir "bedre" med denne aktivert, og bruker den ikke... føler den "farger" lyden for mye oppover også.
     

    MortyFufkin

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    hvilke tanker gjør folket ang "comp" - knappen og hva den gjør med lyden? jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det blir "bedre" med denne aktivert, og bruker den ikke... føler den "farger" lyden for mye oppover også.
    Har nettopp fått en E-270 i hus, og jeg synes at denne funksjonen fungerer bra. Bor i en relativt liten leilighet, og det er ikke forenlig med mye lyd på kveldstid. Med "comp" aktivert så synes jeg at det låter bedre ved lavt volum.

    The compensator circuit restores the natural frequency balance when listening at low levels. As the human ear becomes less sensitive for the frequency extremes with decreasing loudness, the sound often seems to be lacking in bass and treble at low listening levels.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    hvilke tanker gjør folket ang "comp" - knappen og hva den gjør med lyden? jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det blir "bedre" med denne aktivert, og bruker den ikke... føler den "farger" lyden for mye oppover også.
    Comp knappen er den gode gamle loudnessknappen....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tiden flyr. For 5år siden ble jeg introdusert for Tor på Lyric-HIFI. Fantastisk kar, som jeg snakket mye med senere! Desverre så har han gått bort så alt for tidlig :(.

    Uansett, E-470 ble kjøpt inn på prøve. Prøven falt jeg helt for, og inngikk en deal, om jeg fikk solgt mitt McIntosh oppsett, C-48 og MC1.2KW. MC1.2KW gikk så si ut med det samme, C-48 ble solgt litt senere. Men siden MC1.2KW var det som dro inn mest kroner, så var følgende Accuphase oppsett bestilt:
    DC-37 DAC, C-2120 preamp, 2xM-6200 poweramp .
    Dæven døtte å fornøyd jeg er med dette. Eneste grunnen til at M-6200 går på bruktmarkedet til tider er at jeg har til tider litt "fornuft" med pengebruken. Men heldigvis står dem her enda.
    Og jaggu meg prøvde jeg desperat å selge hele settet, da jeg viste om det ikke ble gjort, ville C-3850 preampen bli handlet inn.

    Tiden gikk, og oppsettet ble ikke solgt (mye interesse rundt det da). Så gikk det som det måtte, C-3850 ble handlet inn. Vanvittig pris, men også vanvittig god preamp.

    C-3850 blir vel 2år i år, og oppgraderingsspøkelset er helt borte. Til og med min 5år gamle DAC syns jeg holder følge med nyeste DAC'er ifra andre produsenter. M-6200 er bare fantastiske, oppgitt til 1x150watt A/B 8ohm og over 40kg. pr enhet.

    5år er ikke lenge, men for meg som har byttet så mye gjennom tidene har dette stått som en bauta i oppsettet mitt, og ser ut til at det blir stående veldig lenge :).

    Eneste som kanskje ikke står helt i stil er rommet... men det funker :).

    Fortsatt en Accuphase overentusiast, 5år senere :).
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Tiden flyr. For 5år siden ble jeg introdusert for Tor på Lyric-HIFI. Fantastisk kar, som jeg snakket mye med senere! Desverre så har han gått bort så alt for tidlig :(.

    Uansett, E-470 ble kjøpt inn på prøve. Prøven falt jeg helt for, og inngikk en deal, om jeg fikk solgt mitt McIntosh oppsett, C-48 og MC1.2KW. MC1.2KW gikk så si ut med det samme, C-48 ble solgt litt senere. Men siden MC1.2KW var det som dro inn mest kroner, så var følgende Accuphase oppsett bestilt:
    DC-37 DAC, C-2120 preamp, 2xM-6200 poweramp .
    Dæven døtte å fornøyd jeg er med dette. Eneste grunnen til at M-6200 går på bruktmarkedet til tider er at jeg har til tider litt "fornuft" med pengebruken. Men heldigvis står dem her enda.
    Og jaggu meg prøvde jeg desperat å selge hele settet, da jeg viste om det ikke ble gjort, ville C-3850 preampen bli handlet inn.

    Tiden gikk, og oppsettet ble ikke solgt (mye interesse rundt det da). Så gikk det som det måtte, C-3850 ble handlet inn. Vanvittig pris, men også vanvittig god preamp.

    C-3850 blir vel 2år i år, og oppgraderingsspøkelset er helt borte. Til og med min 5år gamle DAC syns jeg holder følge med nyeste DAC'er ifra andre produsenter. M-6200 er bare fantastiske, oppgitt til 1x150watt A/B 8ohm og over 40kg. pr enhet.

    5år er ikke lenge, men for meg som har byttet så mye gjennom tidene har dette stått som en bauta i oppsettet mitt, og ser ut til at det blir stående veldig lenge :).

    Eneste som kanskje ikke står helt i stil er rommet... men det funker :).

    Fortsatt en Accuphase overentusiast, 5år senere :).
    Fint innlegg òg godt å høre at eiergleden og musikkopplevelsene er på topp!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt nostalgisk rykk i foten blir fremkalt da jeg ser disse fine boksene, er jo lekkert😉
    Var lykkelig eier av en sånn boks i 10 år (ca 80-90), byggkvalitet av en annen verden
    den tiden👍🏼😉 Noe jeg ser de bare har videreført til dagens bokser!!

    EB404448-FBF5-403E-9D46-28EA3B6C627C.jpeg


    gismo

    gismo
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Definitivt. Det utsøkte finishen og kvaliteten, samt at det er håndlaget i begrensa mangder gir eierglede. Mye annet som er dyrt har ingenting som kan forsvare prisen. Svært mye dyrt hifi derute med elendig finish og byggekvalitet.
    Å eie Accuphase er som å eie et dyrt håndlaga ur...
    Som denne kanskje? Et loppesirkus på håndleddet til 8 mill. kr. :D

    Astronomica.jpg
     
    Sist redigert:

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Har noen prøvd å kombinere Accuphase-pre med rør-effekt? Lurer litt på det, kanskje særlig med noe fra Manley.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    P-4500 er fantastisk forsterker. Klasse A følelse med turbo. Uansett hvor hardt man drar til blir det knapt håndvarmt og det låter ALDRI pressa. Indikerer raus dimensjonering og godt design. Byggekvalitet og finish er sober og i egen klasse, som annet fra Accuphase.
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    281
    Hei venner av Accuphase og andre nysgjerrige

    Har selv falt ned på Accuphase etter lengre tids vurderinger hvor det til slutt stod mellom Luxman og Accuphase. Hadde også en annen kandidat, men det var en mye høyere prisklasse og hadde ikke norsk importør. Kommer fra en meget god rør forsterker som jeg var godt fornøyd med, men mine Sonus Faber hadde noen utfordringer med rør teknologien. Ønsket var derfor å finne en transistor forsterker som hadde kraft nok til å håndtere last på under 4 ohm og samtidig beholde mye av magien som ligger i mellomtonen og som rør forsterkere ofte løser best etter min erfaring. Jeg har hatt alt for mange transistor forsterkere som kort fortalt ikke har klart å engasjere meg. Noen av de bedre D A/D forsterkerne har nesten fått meg til å gi opp hifi interessen. Det låter så riktig, men dørgende kjedelig. Smak er og forblir forskjellig. Det må engasjere, det trenger ikke være perfekt ift alle antatte riktige hifi parametre. Har selvsagt kun hørt en brøkdel av det som er på markedet, men med hyppig skifting av utstyr i 20 år så har jeg hørt endel.

    Lyric kunne levere en ny Accuphase E-480 til meg med DAC 50 som nå har spilt seg inn ett par uker. Bygg kvaliteten er helt fantastisk. Bildene rettferdiggjør ikke på noen måte det man opplever når forsterkeren pakkes ut. Mitt første lydmessige inntrykk er veldig positivt. Er sensitiv til litt mye energi i øvre mellomtone og har nok ofte valgt utstyr deretter som har medført at jeg ikke alltid har den beste oppløsningen. Føler ikke at Accuphase må gå på akkord her, det er oppløst uten at det tipper over. En meget god prestasjon i mine ører.

    De første dagene med forsterkeren hørte jeg gjennom 2 album uavbrutt. Jeg tror det knapt har skjedd før.

    Det er denne type lyd jeg har vært på jakt etter i lang tid. Er nysgjerrig på Accuphase sine andre forsterker modeller og dac'er, men det får jeg evt se på senere.

    E-480 fremstår for meg som tilnærmet den komplette integrerte forsterkeren i betalbar prisklasse. Det skal svært mye til for å få meg over på ett annet merke de neste årene :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Velkommen i HIFI-himmelen ;). Accuphase har satt en helt ny standard her! Tror jeg aldri har sitti så lenge på samme elektronikk før, uten at byttesyken har kommet... er nært 5 året med Accuphase nå :). Danket ut McIntosh sine 1.2KW blokker og C48 preamp... dog, McIntosh er bra på sin måte, og med sin signatur! Gikk fra 1200watt til 150watt, det merket jeg lite av, mye mer smekk i bassen nå, og lydbildet er vanvittig ryddig og pent fremført.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Hei venner av Accuphase og andre nysgjerrige

    Har selv falt ned på Accuphase etter lengre tids vurderinger hvor det til slutt stod mellom Luxman og Accuphase. Hadde også en annen kandidat, men det var en mye høyere prisklasse og hadde ikke norsk importør. Kommer fra en meget god rør forsterker som jeg var godt fornøyd med, men mine Sonus Faber hadde noen utfordringer med rør teknologien. Ønsket var derfor å finne en transistor forsterker som hadde kraft nok til å håndtere last på under 4 ohm og samtidig beholde mye av magien som ligger i mellomtonen og som rør forsterkere ofte løser best etter min erfaring. Jeg har hatt alt for mange transistor forsterkere som kort fortalt ikke har klart å engasjere meg. Noen av de bedre D A/D forsterkerne har nesten fått meg til å gi opp hifi interessen. Det låter så riktig, men dørgende kjedelig. Smak er og forblir forskjellig. Det må engasjere, det trenger ikke være perfekt ift alle antatte riktige hifi parametre. Har selvsagt kun hørt en brøkdel av det som er på markedet, men med hyppig skifting av utstyr i 20 år så har jeg hørt endel.

    Lyric kunne levere en ny Accuphase E-480 til meg med DAC 50 som nå har spilt seg inn ett par uker. Bygg kvaliteten er helt fantastisk. Bildene rettferdiggjør ikke på noen måte det man opplever når forsterkeren pakkes ut. Mitt første lydmessige inntrykk er veldig positivt. Er sensitiv til litt mye energi i øvre mellomtone og har nok ofte valgt utstyr deretter som har medført at jeg ikke alltid har den beste oppløsningen. Føler ikke at Accuphase må gå på akkord her, det er oppløst uten at det tipper over. En meget god prestasjon i mine ører.

    De første dagene med forsterkeren hørte jeg gjennom 2 album uavbrutt. Jeg tror det knapt har skjedd før.

    Det er denne type lyd jeg har vært på jakt etter i lang tid. Er nysgjerrig på Accuphase sine andre forsterker modeller og dac'er, men det får jeg evt se på senere.

    E-480 fremstår for meg som tilnærmet den komplette integrerte forsterkeren i betalbar prisklasse. Det skal svært mye til for å få meg over på ett annet merke de neste årene :)
    Så enig med det du skriver her. Var litt skeptisk på å kjøpe Accuphase til å begynne med. Et litt snevert merke jeg alltid har drømt om, men aldri verken hørt eller sett selv. Sendte forespørsel på innbytte av det jeg hadde til Lyric, fikk et tilbud og en 480 med DAC50 sendt i posten fraktfritt for demo. Det gikk 4 minutter før jeg hadde bestemt meg. En eierglede og lyd jeg aldri vil kvitte meg med. Sammenlignet med de 2x250R og 4.8 fra EC er ikke i samme liga engang. Må si 480'en det ble en utrolig god match mot mine Tannoy DC10 Ti. Det er en herlig mid/topp og slam i bunn. Det er en grunn til at Accuphase koster. Det er ikke bare merke en betaler for her, dette er kvalitet til minste komponent


    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn