AD815 forforsterker - byggetråd

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
I rekken av byggetråder...

Har såvidt begynt med et forforsterkerprosjekt basert på AD815, designet av Carlos Filipe (Carlosfm), og ser slik ut:

Printkortet er laget av Mick Feuerbacher og ser slik ut:

Foreløpig har jeg laget en uregulert strømforsyning med MBR3100 schottky dioder og 4,700uF Rubycon ZA elektrolytter.

Volumkontrollen er en 23-trinns attenuator fra DIY Fidelity i Australia. Tålmodighetsarbeid i vente:

For å nulle ut DC på utgangen har jeg laget en liten krets på veroboard. Samme som beskrevet over.

Det hele er tenkt å passe inn i et kabinett fra autocostruire.com.

Neste trinn blir å etse printkort, og lodde sammen selve forsterkeren. Så er det lodding av volumkontroll. Til slutt er det alt arbeidet med å putte det hele inn i kabinettet. Forsterkeren kommer ikke til å ha noen kanalvelger, da jeg kun benytter én signalkilde. Her skal det gjøres så enkelt som mulig.

2x15V 225VA trafo er i bestilling fra Farnell. Litt i overkant kraftig kanskje.

Kan gjerne komme tilbake med flere bilder etter hvert.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.012
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tenkte selv på denne tidligere.
Kunne vært ultrainteressant å lage en integrert sak med Killeramp modulene dine og denne AD815 preampen.
Jeg mener også at en eller annen av Jeff Rowland preampene er basert på ad815 chippen.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Fikk gjort en del i går. Etsa kortet, og det ble sånn:

Nesten ferdig. Mangler 4 stk 100nF kondensatorer. De store kondisene er for å blokkere DC på utgangen:

Resten av delen kommer vel i løpet av uka, så da får vi se.

Topp Bunn