ADSL, ja! tlf? nei!!!

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Har endelig fåt ADSL linje i huset. Og selv om nexgentel lovte at linja først skulle være oppe å gå i morgen kveld... så sitter jeg her å surfer på nettet... (og lytter til tool)... er i grunnen ganske så fornøyd med det....

men det er nok ikke alle familie medlemene så er 100% fornøyde med ny investeringen... telefonen fungerer nemlig ikke. Har ikke helse til å ringe å styre på for å høra hva dette er for noe. Men jeg tenkte jeg skulle vente til i morgen kveld... for å krysse fingrene for at alt er oppe å går da...

Noen som har vert borti noe lignende?

MVH

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
45
Hadde du ISDN før? prøv med analog telefon om du har. Det er ikke sikkert det er kobblet riktig i sentralen du er tilsluttet, skjedde hos meg.

Jan Erik

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Har nok analog tlf.

tolmodigheten min tokk vist slutt den også...(eller... det var vel kanske andre familimedlemer sin) så jeg ringte nexgentel. Han jeg snaket med mente at den delen av linja som telefonen gikk på var defekt. Selvfølgelig hendvendte han meg videre til telenor for å få rette opp i farten. Sekunde etter jeg hadde lagt på så kom jeg jo på at jeg skulle ha spurt om hvorfor ikke de er ansvarlige. Det er jo de som har vert ute og fikset på ting... ikke telenor!

velvel... må nok vente til mandag kl 08.00 før vi for tak i noen hos telenor som kan hjelpe oss her i huset.

MVH

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Bestill heller IP-telefoni. Så kan du glemme de høye regningene fra Telenor. Nextgentel har et OK tilbud, men jeg valgte Telio siden de den dang var de eneste som ikke hadde oppstartavgift til mobil. Til fasttelefon ringer du gratis :)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.560
Har nok analog tlf.

tolmodigheten min tokk vist slutt den også...(eller... det var vel kanske andre familimedlemer sin) så jeg ringte nexgentel. Han jeg snaket med mente at den delen av linja som telefonen gikk på var defekt. Selvfølgelig hendvendte han meg videre til telenor for å få rette opp i farten. Sekunde etter jeg hadde lagt på så kom jeg jo på at jeg skulle ha spurt om hvorfor ikke de er ansvarlige. Det er jo de som har vert ute og fikset på ting... ikke telenor!
Grattis med bredbånd. Håper du etterhvert blir helt fornøyd.

Men en kompis av meg i oslo var definitivt ikke fornøyd med nexgentel. Han avsluttet kundeforholdet bare noen dager etter at han ble kunde.
For det første lovte de en introduksjonspris, på regninga han fikk stod det en annen pris, en høyere pris! For det andre var han ikke i nærheten av å få den hastigheta han ble lovet, (de skyldte på Telenor). Men det som fikk han til å si opp avtalen med Nexgentel var den horrible kundeservicen deres. De tok ikke ansvar for noen ting. Jeg bodde hos han i sommer da dette pågikk. Jeg skal spare dere for detaljene, men et mer utspekulert useriøst firma skal man lete lenge etter.

God gammel forretningsskikk tilsier at man ikke skal love mer enn en kan holde, og kunden helst skal bli positivt overrasket. I dag er dette mer eller mindre historie. Det blir mer og mer vanlig å drive etter nexgentels måte, nemlig å love mer enn en kan holde, få kundene "på kroken", deretter kan en begrenset og vanskelig tilgjengelig kunderservice ta problemene i ettertid.

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Så langt har jeg ikke hat noe problem med selve internet. Ver lenge i tvil om jeg skulle velge telenor eller nexgentel. T er tregere, dyrere men det ryktes at de har en bedre kundeservice. Gjevn over virket det som N var mer stabilt også, men et sant H***** å få orden på sy sakene vist du skulle få trøbbel. Naboen hadde hat N i 1 års tid nå, uten et eneste problem. Så da burde det være trygt...

Vi for se på mandag om telenor for telefonen til å fungere igjen. Men jeg skjøner ikke helt hvorfor nexgentel ikke kan fikse opp i det. Det er tross alt dem som har vert ute og lekt seg.

MVH

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Det er vist Bravida (telenor) som kobler om... eller hva de no en gjør for å få bredbånd på telefonlinja. De har tydeligvis tatt det som en selvfølge at vi skal ha IP telefon og gjort analog linja død. Håper det er lite problem å få rettet opp i.

Dette gir vel også en forklaring hvorfor de ba meg om å kontakte telenor for å få ordnet opp i feilen. Greit nok. Men hadde det vert service de satset på hadde de gjort det for meg.

MVH

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.165
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det er bravida som kopler opp. Jeg har hatt nøyaktig det problemet du forteller om. Det var et sant helvete å få ryddet opp i, også fordi jeg jo ikke hadde noen fasttelefon å ringe dem opp fra. Fasiten var at analoglinjen hjemmefra opp til nærmeste telefonkoplingsboks lå for nær en annen ADSL -linje, man fikk RFI og for mye støy på linja- og dermed virket ingenting! mvh

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
45
Samme her, brukte mobilen for flere 100 kr (2-3), var meget oppgitt da jeg fikk regning.. Sa i fra at dette godtok jeg ikke.Ba dem se på hvor mye jeg hadde brukt på 05000. Fikk da avslag på regningen. Eller be dem ringe deg i stedenfor å sitte i kø.
Det er J.....lig irriterende.

Jan Erik

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Nå funker det! utrolig men sant! (så lenge det varer tenker vel noen...?)

Men ja... irreterende å måte betale for å si i fra til en leverandør at de har gjort en feil. I mit tilfelle røk det heldigvis ikke mer en ca 50,- .... men de jikk selvsagt til telenor. Fin måte å gjøre foretning på....

MVH

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Men en kompis av meg i oslo var definitivt ikke fornøyd med nexgentel. Han avsluttet kundeforholdet bare noen dager etter at han ble kunde.
For det første lovte de en introduksjonspris, på regninga han fikk stod det en annen pris, en høyere pris! For det andre var han ikke i nærheten av å få den hastigheta han ble lovet, (de skyldte på Telenor). Men det som fikk han til å si opp avtalen med Nexgentel var den horrible kundeservicen deres. De tok ikke ansvar for noen ting. Jeg bodde hos han i sommer da dette pågikk. Jeg skal spare dere for detaljene, men et mer utspekulert useriøst firma skal man lete lenge etter.

God gammel forretningsskikk tilsier at man ikke skal love mer enn en kan holde, og kunden helst skal bli positivt overrasket. I dag er dette mer eller mindre historie. Det blir mer og mer vanlig å drive etter nexgentels måte, nemlig å love mer enn en kan holde, få kundene "på kroken", deretter kan en begrenset og vanskelig tilgjengelig kunderservice ta problemene i ettertid.
Det finnes faktisk et enda dårligere alternativ. Nextgentel eier et firma som heter B2C, og dem har dårlig service dem! I flere måneder prøvde jeg å ringe til dem, men kom bare til en telefonsvarer som sa at det ikke var mulig å legge igjen beskjeder pga svareren var full. De prøvde å få det trådløse bredbåndet til å fungere flere ganger men lykkes aldri med dette. Penger skulle dem likevel ha, og da jeg nektet å betale dem mer før nettet funket, sendte dem meg til Inkasso. Jeg skrev brev og purringer på brev, men B2C unlot å svare. Jeg skal ikke kjede dere med detaljer fra denne saken, men vil gjerne oppfordre dere alle til å heller betale litt mer for å få en ok service.

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11003819&subid=0

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5421357.html

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/b2c

http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/article627339.ece

http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/strom/article1388299.ece

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
7
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kundebehandling Nextgentel

Basert på flere dyrt kjøpte erfaringer, både personlige og fra familie og (nære) venner, kan jeg oppsummere Nextgentel med ett ord: HÅPLØST! :mad: Jeg trodde at det gamle televerket og i senere tid, Telenor (hor..?) var dårlige på kundebehandling, men der tok jeg nok skammelig feil... Jeg har aldri, noensinne vært borti et selskap med SÅ DÅRLIG kapasitet, SÅ dårlig oppfølging, og som har laget SÅ mye rot som Nextgentel! -Aldri! Konstant 30-40 min venting før man kommer gjennom på support, svært sene/ingen svar på e-post til både support og fakturaavd., gjenntatte tilfeller av feilfakturering, med mer... (listen er så lang som et vondt år). Det værste er likevel at dette ikke er unntakene, men heller gjennomsnittet, eller normalen for hva jeg og mine venner har vært gjennom.. Jeg ønsker ikke Nextgentel eller deres ansatte noe vondt, men fraråder likevel enhver som trenger bredbånd å velge dem, av overnevnte grunner. *phew, bare måtte få det ut*

Ytelsen og stabiliteten på linjene pleier å være bra, så lenge men får det til å fungere - og det er nettopp DET som er problemet. Selvfølgelig hyggelig at trådstarter har fått levert en tjeneste som svarer med forventningene, men klarte ikke å dy meg for å ytre mine erfaringer og min skepsis til selskapet og deres evne til faktisk levere.

Topp Bunn