val skrev:
Det trenger du heller ikke!
En kabel blir ikke noe bedre selv om den prises ekstremt høyt.
Hadde selv Adyton 3B Signature hvor jeg brukte forskjellige kabler blant annet Nordost. Kabelen er det som betyr minst av alle komponentene og ville ikke brukt mange kronene på dette før lytterom og andre komponenter er kompromisløst.
Men det er morsomt å se at alle tråder som omhandler Adyton og Burmester gjerne har mest fokus på kabler og argumentene til et par selgere hos forhandlern skinner igjennom i innleggene her så de har gjort en god jobb med markedsføringen av sine produkter.
Nå kan jo det du skriver her oppfattes negativt, for ingen vil høre at de er "lurt" av selgeren. Slik kan det du skriver oppfattes, og jeg mener du dermed nedvurderer den erfaringen mange etter mange år har i dette gamet.
De fleste av oss prøver oss fram, spesielt når prisen er høy. Og veldig mange vil si at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet,- også når det kommer til kabler. Men selvfølgelig, man erfarer jo også at ting ikke funker, og da bruker man ikke penger på det, selv om det er dyrt. For det er ikke mange som bare kjøper ting først når det er dyrt nok.
Når det gjelder betydningen av kabler, er min mening at du undervurderer (slik du formulerer deg her) betydningen av f. eks. kvaliteten på en strømkabel. Det er nok sikkert ikke tilfeldig at Nordost ofte nevnes i samme slengen som Burmester/ Adyton, men det er etter min mening fordi Nordost ligger helt i forkant, både i forhold til forskning og kvalitet. På samme måte som f.eks Adyton. For eksempel så har jeg flere ganger erfart at en høykvalitets strømkabel fra Nordost kan gi en forbedring per krone som er langt større enn hvis jeg skulle kjøpe en dobbelt så dyr CD- spiller.
Det er mange som latterliggjør denne oppfatningen, men det er rimelig typisk når inngrodde oppfatninger utfordres. Men hvis man ikke utfordrer inngrodde oppfatninger, vil man heller aldri få til utvikling. Derfor er jeg uenig i påstanden din om at kabler er det som betyr minst.