AFFAs identitet er avslørt!!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Vår gamle venn Affa er nå grundig avslørt. Han tilhører universitetsmiljøet, men den gamle soldat er ikke som tidligere antatt en professor, han er faktisk en hun og student!!

Navnet er Tonje Olsen, og etter bildet i papirugaven å dømme er "Affa" godt over snittet pen !! :eek:

http://www.dagbladet.no/2010/12/08/kultur/debatt/kronikk/selvutvikling/14597169/

Denne kronikken har karakteristikker og formuleringer så bitende sarkastiske at det MÅ være Affa ! ::)

Hvis ikke har han en søt datter som har arvet mye av skriveferdigheten! ;D

Men seriøst, om man hadde "litt glede" av å lese den gamle soldats knallharde angrep på sider ved samfunnet vil denne kronikken gi en kosestund.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Trodde AFFA sin identitet var kjent!? Og ikke som en kvinnelig student men en mannlig skraphandler. Mulig jeg husker veldig feil eller blander sammen med en annen?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
AFFA er død. Han var jo åtti år når han skrev på sentralen.
Ta det inn over dere og aksepter....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
RJEL skrev:
AFFA er død. Han var jo åtti år når han skrev på sentralen.
Ta det inn over dere og aksepter....
Affa er død- lenge leve xxxx :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.156
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Affa karakteren var aldri 80 år når han skrev her. Han har lagt ut bilder av seg selv i anleggstråden sin. Han er vel drøye 40 år.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.225
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Selv om jeg fikk "ett-par på leppa" av AFFA i sin tid, så ønsker jeg ham - den gamle soldat - tilbake! ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kabeldragern skrev:
Selv om jeg fikk "ett-par på leppa" av AFFA i sin tid, så ønsker jeg ham - den gamle soldat - tilbake! ;D
De fleste av oss fikk på leppa av Affa, men fy fillern så god underholdning han sto for :) :)

Måtte hans snarlige retur vederkvege oss!

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
39.988
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
emotikon skrev:
.Marcus skrev:
Hvem er så denne Affa? :p
Det er det nok bare de av oss som har holdt ut her en stund som vet ;D
Resten kan finne noen høydepunkter ved å søke etter innlegg på Hifisentralen skrevet av et medlem ved navn Affa, og i særdeleshet tråder startet av vedkommende på "Off-topic Hjørnet".

Ser forresten at brukernavnet ikke blir vist i medlemslisten lenger, og troverdige kilder hevder at gubben omsider har tatt kvelden, så jeg frykter at HFS3 blir en Affa-fri sone. Egentlig synes jeg det er litt synd.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan jo oppmuntre HFS med såpass info at herren Affa ikke har tatt kvelden! Han har tatt en pause fra HFS og andre sosiale media, har vært innom her under et annet nick og hatt noen populære tråder; han lever i beste velgående, og evner fortsatt å berike oss med fornøyelige innfallsvinkler til liv og levnet når han finner det for godt å returnere. Som helst bør bli før heller enn senere imo!

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Ok, da laug han alså når han skrev han var soldat under andre verdenskrig.
Og jeg bet på.........
Når jeg tenker etter burde han da være nitti :-\

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
39.988
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Kan jo oppmuntre HFS med såpass info at herren Affa ikke har tatt kvelden! Han har tatt en pause fra HFS og andre sosiale media, har vært innom her under et annet nick og hatt noen populære tråder; han lever i beste velgående, og evner fortsatt å berike oss med fornøyelige innfallsvinkler til liv og levnet når han finner det for godt å returnere. Som helst bør bli før heller enn senere imo!
Hvis jeg ikke har misforstått aldeles kapitalt var det dette "et annet nick" som hårdnakket påsto at gubben var død. Han burde jo vite det. La oss håpe at den gamle Untersturmführer bare har vært midlertidig skinndød.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.156
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Affa i sin tid var Off-topic avdelingens ubestridte midtpunkt. Når personen bak nicket skiftet ham, endret han ikke særlig på skriftspråket. Pennen var like skarp, men denne gangen var fokuset endret fra "bitter,gammel mann" til "livsnyter av rang"

De som har fulgt med her inne noen år kan umulig ha ungått å fått med seg Affas tilbakekomst?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Griffenfeldt skrev:
Affa i sin tid var Off-topic avdelingens ubestridte midtpunkt. Når personen bak nicket skiftet ham, endret han ikke særlig på skriftspråket. Pennen var like skarp, men denne gangen var fokuset endret fra "bitter,gammel mann" til "livsnyter av rang"

De som har fulgt med her inne noen år kan umulig ha ungått å fått med seg Affas tilbakekomst?
Tror nok mange her nå knapt vet hvem "affa" var, ellers blant de som visste det, så vet vi jo også en del om det du sier nå.
Kanskje han er borte igjen, nå under det senere nicket....................jeg får sjekke det nå.

Mvh.KW

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Asbjørn skrev:
Vidar P skrev:
Hvis jeg ikke har misforstått aldeles kapitalt var det dette "et annet nick" som hårdnakket påsto at gubben var død. Han burde jo vite det. La oss håpe at den gamle Untersturmbannführer bare har vært midlertidig skinndød.
Både du og Griff har rett, KW tar feil. Nuff said. Jeg er blant de som kjenner Affa personlig, og kan bare si så mye at han har mye å by på fortsatt, men at han har tatt en pause fra sitt nåværende nick. Og at vi ønsker ham tilbake.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Asbjørn skrev:
Vidar P skrev:
Hvis jeg ikke har misforstått aldeles kapitalt var det dette "et annet nick" som hårdnakket påsto at gubben var død. Han burde jo vite det. La oss håpe at den gamle Untersturmbannführer bare har vært midlertidig skinndød.
Både du og Griff har rett, KW tar feil. Nuff said. Jeg er blant de som kjenner Affa personlig, og kan bare si så mye at han har mye å by på fortsatt, men at han har tatt en pause fra sitt nåværende nick. Og at vi ønsker ham tilbake.
Javel, hvor tar jeg feil?
Jeg kjenner han ikke, men vet hvilket nick han hadde for en stund siden, med ser at det er borte nå.
Da er det kun så langt jeg kan se vel bare en mulighet igjen at han på ny er her da med ytterligere nytt nick.
Han har vel da tatt en pause som går ut på at han har slettet nicket OG alle innleggene i sin bildetråd/hele tråden....eller?
Mvh.KW

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vi er mange som vet hvem Affa var KW. Og vi er mange som vet hvem han er også under nytt nick, og vi er mange som kjenner ham. Det var det jeg mente.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.245
Torget vurderinger
1
RJEL skrev:
Ok, da laug han alså når han skrev han var soldat under andre verdenskrig.
Og jeg bet på.........
Når jeg tenker etter burde han da være nitti :-\
Hadde han vært en av SS-soldatene i Totenkopf, så skulle han vært levert sammen med resten av nazi-pakket til russerne i 1945, noe amerikanerne også gjorde med de karene da de trodde USA kom til å ta vel i mot dem..!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Ønsker xxxx hjertelig velkommen når det måtte være. Jeg hadde også sansen for den siden av pennen hans ;)

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Griffenfeldt skrev:

Men hvorfor skal det være hemmelig hva hans nye nick var? Det som begynte på H...
Ser forresten at han har slettet dette nicket også.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
13.171
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Hvis du vil vite hvem affa er kan du søke på "susan var pilot" eller "nordsjødykkeren" hans (på gamle hfs) eller "fronktkjempertekstene" hans eller i den nye identiteten hans ulike epistler om Morrison, Stranglers og spesielt Hugh Cornwell. Affa var på en bipolar måte aldri kjedelig, ofte underholdende, nesten like ofte tankevekkende og i den senere tid hel ved..

Jeg er en fan med spesiell kjærlighet for Susan var pilot osv. Pepsi max og Kong Håkon blir aldri det samme igjen. Affa var på en bipolar måte aldri kjedelig, ofte underholdende, av og til tankevekkende og i aliaset etterpå hel ved.. Jeg håper han kommer tilbake igjen.

U

utgatt60135

Gjest
.Marcus skrev:
Gørrvittig artikkel, forresten ;D
Tja jeg vet ikke - Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen. Har møtt mange alternative. Det er åpenbart at hun ikke vet hva hun skriver om, men bare antar. Fordommer kalles det og det er utbredt.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
På andre fora blir de som opptrer under forskjellige alias for å skape kontroversielle debatter regnet som troll, men ikke her på sentralen. Her er de underholdning, for store og små. Det har forresten hele tiden forundret meg at noen overhodet tok affas "identitet" på alvor. Nå har jeg kanskje langt over gjennomsnittet erfaring med å lese det som skrives av han "jevnaldrende", men språket burde gitt han bort for mange flere også.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Syns ikke det var så vittig, jeg. Mista fort interessen. Mange har gjort liknende saker og sjangeren er ganske utterpa. Litt for ondskapsfull og mangler empati. No good for my taste.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.543
På mange måter virket "Affa" å være en taper som via internett klarte å skape seg litt status.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan glede deg med at denne gangen er det ikke slik PP. Langt derifra faktisk! :)

U

utgatt60135

Gjest
baluba skrev:
På andre fora blir de som opptrer under forskjellige alias for å skape kontroversielle debatter regnet som troll, men ikke her på sentralen. Her er de underholdning, for store og små. Det har forresten hele tiden forundret meg at noen overhodet tok affas "identitet" på alvor. Nå har jeg kanskje langt over gjennomsnittet erfaring med å lese det som skrives av han "jevnaldrende", men språket burde gitt han bort for mange flere også.
Affa er "før min tid"?

Jeg har sett at forumtroll får ros for masse underholdning andre steder. Definitivt.

Topp Bunn