Din stemmerett er herved tilbakekalt.Har tatt disse tester ett par ganger i det siste.
Første gang var jeg mest enig med Sp, andre gang tror jeg det var de Grønne, men er ikke helt sikker.
Havnet på Rødt nå som nr 1. og SP som nr. 2 - sist på lista havnet Venstre.
For å øke blodtrykket enda mere, så kan jeg innrømme at jeg stemte SV i 2005.Din stemmerett er herved tilbakekalt.Har tatt disse tester ett par ganger i det siste.
Første gang var jeg mest enig med Sp, andre gang tror jeg det var de Grønne, men er ikke helt sikker.
Havnet på Rødt nå som nr 1. og SP som nr. 2 - sist på lista havnet Venstre.
Finner man ikke noe som er bra nok er det jo bare å bruke dagen til noe bedre enn å stemme. Å ikke stemme er også et valg. Ofte et godt et.høyre, venstre og frp for min del. jeg kvier meg for å stemme på fylliker og barnehagetanter som jeg oppfatter at alle partier er. Med små variasjoner
Ikke som forventet hos meg: her kom tullepartiet Venstre på topp, fulgt av SP, Rødt, SV, MDG, AP, H, FRP og KrfPartitesten - TV 2
Denne ga en liste som går sånn: DNA, H, SP, V, MDG, KRF, FRP, R, SV. Dette var mer som forventet. .
Venstre.
Disse valgautomatene er litt farlige. De er konstruert for å manipulere folk til å stemme på store partier. Dette oppnås ved å kun ta med de sakene som er vesentlig for disse partiene, og utelukke eller ikke gi deg tilsrekkelig mulighet til å vekte det som virkelig betyr noe.Artige disse valgomatene, har nå prøvd 3 forskjellige og havner på det samme partiet hver gang. Men greia er det at det er et parti jeg absolutt ikke hadde tenkt å stemme på, partiet jeg har tenkt å stemme til topps kommer på 4-5 plass hver gang. Jeg er på kollisjonskurs med meg selv. Så hva stemmer jeg på da, ansikt eller saker? Må en liten revurdering til her tenker jeg, saker må komme foran utstråling (som om det er noen norske politikere som innehar slikt...) og generel syting..
Det ble skrevet med noen baktanker ja...Disse valgautomatene er litt farlige. De er konstruert for å manipulere folk til å stemme på store partier. Dette oppnås ved å kun ta med de sakene som er vesentlig for disse partiene, og utelukke eller ikke gi deg tilsrekkelig mulighet til å vekte det som virkelig betyr noe.Artige disse valgomatene, har nå prøvd 3 forskjellige og havner på det samme partiet hver gang. Men greia er det at det er et parti jeg absolutt ikke hadde tenkt å stemme på, partiet jeg har tenkt å stemme til topps kommer på 4-5 plass hver gang. Jeg er på kollisjonskurs med meg selv. Så hva stemmer jeg på da, ansikt eller saker? Må en liten revurdering til her tenker jeg, saker må komme foran utstråling (som om det er noen norske politikere som innehar slikt...) og generel syting..
Det er f.eks. KUN NRKs automat som har tatt med en av de viktigste politiske sakene på denne siden av århundrskiftet, Datalagringsdirektivet. Og de tok den kun med etter påtrykk fra bekymrede publikumere.
Så ta ikke disse automatene som annet enn billig underholdning på linje med "hvilken tyggis er du".
Klarer man ikke tenke ut hvilket parti man bør stemme på på egenhånd bør man strengt tatt ikke stemme i det hele tatt.