AKG hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Mine 701 våknet orntli til liv når jeg puttet pluggen i en Phonitor Mini. Sjokk og stort glis, da først hørte jeg hvor god 701 virkelig er. En totalt annen verden ift Hegel HD12.
    Phonitor anbefales på det varmeste

    Mvh
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Mine 701 våknet orntli til liv når jeg puttet pluggen i en Phonitor Mini. Sjokk og stort glis, da først hørte jeg hvor god 701 virkelig er. En totalt annen verden ift Hegel HD12.
    Phonitor anbefales på det varmeste

    Mvh
    701 trenger definitivt en god forsterker. Ville overrasket meg om Phonitor ikke gjorde joben =)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    AKG fortjener virkelig gode drivere, først da hører man virkelig hvor gode og avslørende de er. Men at det skulle bli SÅ stor forskjell fra HD12 til Phonitor, det hadde jeg aldri engang kunne drømt om :)

    Mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Musicus: Med riktig forsterkning er de der blant verdens mest avslørende klokker:cool:
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.088
    Antall liker
    2.507
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    701 er bra , har brukt den mye til å lytte på kretsløp jeg har modifisert eller bygget og ,under oppstart og justeringer mm, Ett løft synes jeg var å dele opp og lage høyre og venstre separat tilkobling , den har 4 ledere inni kappen .Drevet med min klA balanserte preamp fikk den mere liv og futt synes jeg ,,,,,, Men ,,,som mange årig fan og eier av stax produktene også flere av hode telefonene, så setter de en referanse for nøytralaitet , dynamikk og transparans , til og med de små trafobaserte modellene Synd det ikke er noen ordentlig importør på dem lenger :(
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.577
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lukkede hodetelefoner makspris 3000,-
    Helst brukte...
    Hva anbefaler dere?
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Har pr i dag AKG Q701. Disse brukes primært til min stasjonære pc for å spille musikk/YouTube og litt gaming. Det er PC-en sitt lydkort som driver det pr i dag. Lyden er bra, men føler at det er mer å hente. Ønsker å få mest mulig utav dem. Så lurer litt på hvor mye det er å hente med en bedre hodetelefonforsterker med dac? Noen som har anbefalinger på noen som har god lyd og som samtidig kan brukes med hell på andre headsett som er mer tungdrevet. Da tenker jeg på Sennheiser sine litt dyrere eller Audeze sine magnestat headsett.
    Uansett så må jeg si at jeg er svært fornøyd med mine AKG. Kjempe god lyd, svært behagelig å ha på.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Yes.. Enda ikke dillet meg til å kjøpe en forsterker til den.
    Hva finnes som er bra og har balansert inngang, som ikke er for dyr?
    Min dac, BMC Puredac har egen del til hodetelefoner men også
    Screenshot_20201028_074251_com.facebook.katana.jpg
    balansert utgang som har fått så mye skryt..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn