Aktiv deling via PC

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Jeg lurer på hva slags software som er tilgjengelig til pc.
Det må kunne dele 3-veis med eq.

Finnes det freeware? evt. demoversjoner som fungerer som fullversjonene i begrensede tidsperioder?

Jeg har lydkort og nok forsterkere så hadde vært ålreit å testet litt.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
42.367
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Ser dårlig ut dette..
Testet demoversjonen av audiolense for et par dager siden, men man må kjøpe for å få testet den på høyttalerne.
Demoversjonen av den andre der fungerte heller ikke.

Nei, jeg får se om soundeasy v18 er brukendes. Ser ut som det er gjort litt mer med dsp muligheter i forhold til eldre versjoner.

M

Mr-T

Gjest
Du kan få til dette med en VST-host software (f-eks Bidule) og EQ-plugins også.

http://www.plogue.com

Brukbare EQ-plugs finnes som freeware. Google skulle klare å finne noe for deg...

FredrikC

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Antall liker
371
Torget vurderinger
5
Legatia skrev:
Ser dårlig ut dette..
Testet demoversjonen av audiolense for et par dager siden, men man må kjøpe for å få testet den på høyttalerne.
Demoversjonen av den andre der fungerte heller ikke.

Nei, jeg får se om soundeasy v18 er brukendes. Ser ut som det er gjort litt mer med dsp muligheter i forhold til eldre versjoner.
Er du sikker på dette? Trodde dette var en av de virkelige nyhetene med moderne Audiolense? At man skulle kunne teste før man kjøpte?

Quote:
"If you posess proper measurement equipment you can now measure your speakers, create correction filters and listen to the impact of Audiolense before purchasing a license.

The Audiolense demo now has a function that generates 90 seconds of corrected music. You can listen to the corrected results with the player of your choice."

Jeg skal selv over på PC-basert deling så jeg er også interessert i å teste en del software løsninger opp mot hverandre. Friheten til å benytte den softwaren man liker best er jo litt av grunnen til å gå for en PC-basert løsning istedenfor en ferdig boks.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Man kan ikke prøve ut korreksjon med XO i 90 sekunder, kun uten XO.
Audiolense genererer filtre, som brukes sammen med en freeware-plugin som heter Convolver ved avspilling. Convolver står også for XO.
Disse 90 sekunders snuttene som Audiolense lager kan derfor ikke inneholde XO-delen da dette disse snuttene er bare er vanlige wav-filer som kan avspilles i hvilket som helst avspiller-program.

PS! I følge hjemmesiden til Convolver skal det være mulig å bruke SonicStage Mastering Studio Audio Filter som host. Dette gjør at man slipper et helvete med Console/Bidule/Virtual Audio Cable og hva mer det måtte være, og ALL lyd fra operativsystemet blir korrigert. Ulempen er at det kun følger sammen med enkelte Sony Vaio-modeller.

PS2! Du kan bruke gratisprogrammet REW (Room EQ Wizard) til å lage filtre for Convolver. Både EQ og XO.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
SonicStage Mastering Studio Audio Filter

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.669
Man skrev:
Man kan ikke prøve ut korreksjon med XO i 90 sekunder, kun uten XO.
Det er dessverre meget upraktisk å legge til rette for demo på digital xo med dagens avspillingsløsning. Det kan bli aktuelt i fremtiden når Audiolense får en egen løsning for filtrering under avspilling men ikke i dag.

Delefiltrene i Audiolense er meget bra, og representerer en klar oppside i forhold til passiv deling. Men en demo basert på passiv deling burde være mer enn bra nok til å få bekreftet at teknologien fungerer.

Det er også helt uproblematisk å returnere lisensen og få pengene igjen om resultatet ikke svarer til forventningene.

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Den VST-klienten ser ut til å fungere helt ypperlig.
Takk for tipset!

Topp Bunn