Aktiv HT

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Antall liker
1
Har tenkt å bygge en enkel aktiv 3veis HT

Planen er og bruke ett coax element i topp og en slave bass løsning i bunn.

litt usikker på coaxen, kansje Manger? forslag?

Til bassen har jeg sett litt på Scan speak, 23W/4557 og slaven 23W/00 ( 9")

Panen er og bygge en solid kasse med greie elementer, som passer sammen, slik att det er lett for en med litt kunskap og tilpasse det digitale filteret i etterkant.

Høres dette greit ut eller? kom gjerne med forslag.

A

aair

Gjest
Høres spennende ut med Manger og bass/slave i bunn, men har du hørt Manger noen gang? Blitt meg fortalt at den skal ha dårlig sideveis spredning utan at jeg har undersøkt dette nærmere. Hva slags digitalt delefilter og forsterkeri skal du bruke?

Jeg er også inne på tanken å bruke Manger, men da med 2 stk Lyngdorf W-201 i bunn. Har Lyngdorf TDAI 2200 og skal dele digitalt og ha aktiv bassforsterkning med Lyngdorf SDA 2175. Prisen på ca 9000,- pr Manger-element gjør at jeg er på utkikk etter andre coax-alternativer, men vet pr i dag ikke om andre high-end elementer.

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Antall liker
1
Jeg synes det enkle er ofte det beste, så dette bli litt som en stor 2veis HT.

Har sett litt på Lyngdorfs nye pre DPA-1, eller kansje en DEQX,
og de nye ICE power modulene til B&O ( når de kommer) til bassene og mine egne Doxa 73 til coax ellementet.

For meg virker dette som en grei løsning, men jeg har ikke allverdens kunskap om dette og derfor spør jeg dere.

Har ikke lyst til og hive meg ut på super kompliserte løsninger. Men en HT med få men, gode ellementer som passer godt sammen.

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Antall liker
1
Manger, sammen med bassen 23w/4557 og Svaven 23w/00 fra scan speak delt aktivt ved 250-300Hz, kan det være noe.?

Hadde vært veldig glad for tips rundt dette.

Topp Bunn