Albumstafetten 13

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.
Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der ::)? Jeg hadde ikke trodde den skulle passe deg, men det hadde vært moro med en overraskelse. Forøvrig skjønner jeg ikke at alle med stor musikkinteresse ikke betaler for en slik tjeneste som Spotify så enormt mye musikk man kan sjekke ut med det.
kjøper spoty unlimited. bruker det meget sjelden. kun til albumstafetten og i sverige. litt bortkastet spør du meg
Bortkastet å ha 15 millioner sanger tilgjengelig? Ok :)

Sjekker ut Ane Brun plata nå og det er verdifullt for å gjøre kloke kjøp.
har 6000 album på harddisk. Mye å rote rundt i det for meg
Jeg håper aldri at jeg kommer opp i det antallet faktisk ;). Alt for mye, imo. Har nå rippet 1210 plater og bare det er mye å hygge seg med.
Jeg kommer til å sanere det betydelig ned. Lage en disk med ting jeg hører på og kunne høre på
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
united59 skrev:
65finger skrev:
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Er det rart jeg trenger mer tid på den? Hørte den alle de gangene jeg kunne på spotify. Jeg betaler ikke for det, så det er begrensninger. Men fikk mail fra kompaniet i ettermiddag at den var sendt. Så etter noen avspillinger med bedre lyd, skal jeg komme med den definitive konklusjonen.
Siden du har kjøpt den tror du vel at det ligger et visst potensial der ::)? Jeg hadde ikke trodde den skulle passe deg, men det hadde vært moro med en overraskelse. Forøvrig skjønner jeg ikke at alle med stor musikkinteresse ikke betaler for en slik tjeneste som Spotify så enormt mye musikk man kan sjekke ut med det.
kjøper spoty unlimited. bruker det meget sjelden. kun til albumstafetten og i sverige. litt bortkastet spør du meg
Bortkastet å ha 15 millioner sanger tilgjengelig? Ok :)

Sjekker ut Ane Brun plata nå og det er verdifullt for å gjøre kloke kjøp.
har 6000 album på harddisk. Mye å rote rundt i det for meg
Litt sånn for meg også. 10.000+ album på HDD. Mange der som burde vært spilt mer.
Trur Spotify gjør meg (litt) rastløs. Muligens kan S dermed være med på minske min musikalske totalnytelse...
Til gjengjeld går jeg ikke glipp av så mye. (eller gjør jeg nettopp det?) ;D ???
Jeg går i hverfall ikke glipp av mye. Spoty er fint for å sjekke ut nye skiver
 
U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Spoty er fint for å sjekke ut nye skiver
Ja, det er det jeg synes Spotify er så glimrende til. Er plata bare god kan man lytte et par runder og la den være. Er den veldig bra er man sikker på kjøpet. Og det gjelder gamle plater som nye. Jeg synes det er rett og slett fantastisk!

Men nok om det, la oss holde fokus på albumene i tråden.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.472
Antall liker
34.430
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Urge Overkill – Saturation
Denne plata fra 1993 ga meg en liten åpenbaring; nemlig den at jeg i edru tilstand fortsatt kan like tung gitarrock hjemme hos meg selv. Tidligere har jeg hatt den oppfatning at arena-rock (om det er lov å bruke denne betegnelsen da) helst bør oppleves live og gjerne med et par øl innabords.

Nå tror jeg riktignok fortsatt at noen enheter alkohol hjelper på totalopplevelsen, men tredje gangen jeg spilte Saturation, la jeg merke til at enkelte kroppsdeler begynte lee litt på seg selv, i takt med musikken. Nærmere analyse avklarte at mye var nytt med lyttesituasjonen: den vanlige horisontale liggestillingen på sofaen var forlatt til fordel for en oppreist stående posisjon, for det andre var lyden skrudd opp ganske mange dB og sist, men kanskje ikke minst viktig, pga stafetten ble en slik plate avspilt flere ganger på kort tid. På sofaen og med lavt lydnivå var plata opplevd som nesten bare støy, oppreist og med høy lyd ble plata til en fest. Samtidig dukket flere nyanser i musikken fram. Saturation ble til et fast selskap til middagslaginga.

Urge Overkill er et band (fra Chicago) som for mange er mest kjent for hiten de fikk med Neil Diamonds ”Girl, You'll Be a Woman Soon”, fra filmen Pulp Fiction. Denne låten er ikke særlig representativ for gruppa. Deres repertoir er mest tung, aggressiv, gitarbasert rock i et punkete tempo. Godt egnet for store arenaer. Storhetstida var første halvdel av 90-tallet, interne og eksterne krangler tok tidlig mer eller mindre knekken på bandet.

Saturation starter med den fengende "Sister Havana" (som ble en liten radiohit), og deretter kommer killerlåtene på løpende bånd. Mye riff og med herlig energi. Hele tiden ligger punken under og pisker opp tempoet. Noen ”ballader” har de fått plass til, selv om også den fine "Back On Me” blir ganske rocka. Spor 8, ”Stalker”, er livepreget med mye feedbackstøy, for mye syns jeg, men kompensasjonen kommer umiddelbart med den nydelige balladen "Dropout". Plata avsluttes med den halvtimelange ”Heaven 90210”. Det er en nydelig 4-minutters låt som etterfølges av 20 minutters stillhet (!), og så kommer 4 minutter med rølp. Her virket det som om det var bandet som hadde en trip, og ikke jeg.

Musikken blir aldri pompøs, vokalen er god og mixet langt framme i det ganske stramme lydbildet. Jeg kunne greid meg uten "Stalker" og med bare de første minuttene av avslutninga, ellers syns jeg det ikke er en overflødig takt på dette albumet, som altså er fullt av gode låter og stor moro.

Karakterer: en sterk 8-er stående. En svak 3-er liggende.
 

gjedde

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2009
Innlegg
76
Antall liker
0
Urge Overkill-Saturation

Litt sen og amputert anmeldelse, måtte plutselig jobbe i kveld.
Første gangen jeg satt på dette albumet tenkte jeg jippi!, endelig ei skikkelig rockeskive i trekninga. Det tok imidlertid ikke lang tid før gleden ga seg. Jeg fikk nemlig ikke dette til i det hele tatt. Tøff gitarlyd hjelper ikke når riffene er lettvinte, trommene halter og vokalen ikke trøkker som jeg synes den burde.
Jeg vet jeg er streng nå, men jeg får litt følelsen av et kvisete ungdomsband som drømmer om fame and fortune. Låta "Bottle of Fur" demonstrer det jeg mener. Det "gittarboogie"riffet lærte vi da alle i musikktimene i sjetteklasse??

Er vel ikke mer å si enn at dette er ei plate jeg ikke kommer til å løne øre til noe mer.

Karakter 4/10, der det ene poenget er for godt skrudd lyd på gitaren
 
U

utgatt60135

Gjest
Urge Overkill (som jeg aldri har hørt om) har litt av den samme vokalgreiene som pearl Jam, bare dårligere teknisk og med mindre trøkk. Også noe av den samme lite oppfinnsomme mainstream stilen. Det blir for meg igjen lite pent og kjedelig. Back On Me minner litt om Nirvana, men nerven og intensiteten er ikke der. Og midtveis kommer en kjip gitarsolo :p. Dropout er den eneste lyttbare for meg så hadde vel ikke gitt mer enn 2-3/10.

Flott anmeldelse, united. Thank You .... Jeg er da mest enig med deg i liggende tilstand ;). For meg hadde ikke 5 øl hjulpet engang. Takk til deg også gjedde selv om den ble kort, men med sting. Mest enig med deg alså :).
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.823
Antall liker
12.592
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
To fine anmeldelser. Jeg liker når det er ulike oppfatninger. For min egen del er jeg nok nærmest united59 i karakter. (liggende lytting passer forøvrig best til musikk man kjenner fra før og ikke har planer om å høre noe nytt fra IMO)

jeg oppfatter ikke de samme fellesnevnerene med PJ som Lyngen gjør..
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Liggende lytting? Er det en vanlig ting å gjøre? Jeg kunne kanskje finne på det med øreplugger. (Faktisk gjør jeg ofte det når jeg har lagt meg, når jeg tenker meg om.) Men anyhow:

Denne plata har jeg spilt nesten ihjel, og synes de god sporene er fantastiske. Her er jeg nok mest glad i singelen "sister havana". Drittøff gitarbasert radiorock! Jeg er nok mest på linje med United59 her. Ville vel gitt den en 7-er selv, kanskje, men det er noen åtter-låter her. :)

Samme greiene som Pearl Jam? Lite oppfinnsomm mainstream-stil? Lyngen, hva er det egentlig du har hørt på? ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
Dazed skrev:
Lyngen, hva er det egentlig du har hørt på? ;)
Jeg har faktisk nå lyttet på hele Towes plata, neste plate ut. Liggende ;D. Nei, jeg sovnet faktisk ikke ;).

Lite oppfinnsomm mainstream-stil?
Jeg tenker på måten det spilles på. Prøv å forestill deg å være trommisen eller gitaristen. Hørt det før? Prøv så å være Bonham og Page :D. Det er noe annet det, imo.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Jeg tenker på måten det spilles på. Prøv å forestill deg å være trommisen eller gitaristen. Hørt det før? Prøv så å være Bonham og Page :D. Det er noe annet det, imo.
Du skal få slippe unna med den, siden du drar Bonham-kortet. ;)

...Men jeg synes ikke det gjelder for Pearl Jam, i noen særlig grad. Og:

Lyngen skrev:
for det andre så skjønner jeg ikke helt at det skulle være så farlig at noe er likt et annet band.
Lyngen skrev:
Jeg ønsker all god musikk velkommen, uansett om det måtte minne om noen.
Lyngen skrev:
Om noen band liker å spille i omtrent samme stil så må de da vel få lov til det :).
...Men nå er jeg kranglete. ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Bra anmeldelser av Urge Overkill. Bra plate syns nå jeg da. Ikke får jeg asosiasjoner til Pearl Jam heller.

Melodiøs og ganske så fengende A4 rock. Slik rock skal være.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Dawes - Nothing is wrong (2011)

Albumstafett igjen, dette helvete enn må igjennom hver måned grunnet den fordømte Lyngens innfall. Yes! Vi er i gang igjen. Alltid spennende å få tildelt plater i stafetten. Denne gangen var den første som skal anmeldeles fra SELVESTE Townes. En nominering fra SELVESTE skaper en forventning at er kommer det godsaker. Har til gode å høre et dårlig tips fra den kanten, MEN en gang må være den første. Ikke denne gangen!!! Townesfar skuffer ikke. Jeg ser på Townes som gammel selv om jeg er 15 år eldre. På samme måten som hos Roberten får jeg et inntrykk at de karene er langt oppe i 60 årene.



Dawes er fra Los Angels USA og består av fire medlemer:

Taylor Goldsmith: Vokal og gitar
Griffin Goldsmith: Trommer
Wylie Gelber: Bassist
Tay Strathairn: Keyboard, orgel

De har gitt ut to skiver inklusive denne. De er gode venner med Robbie Robertson og har vært med han på noen turner i USA.

Musikken er beskrevet av andre som «FolkRock» «Americana» osv. I mine hører er dette fantastisk popmusikk. 11 låter lang plate med kun gode låter er sterkt.

Denne platen fenget umiddelbart og da først og fremst stemningen, soundet eller uttrykket platen gir. Etter å spilt skiva en 4-5 ganger begynte låtene å sitte. Siden har det bare blitt bedre og bedre. Syntes stemmen til Taylor var litt monoton under de første gjennomlyttingene. Det var et ørebedrag. Han formidler låtene meget sterkt med masse Passion, lidenskap og varhet. Fabelaktig vokalist. De flestene går i et rolig tempo mens noen er litt mere up-tempo. Det er ikke noen headbanger plate dette. Fantastiske melodier med nydelige tekster. Disse guttene minner meg om mye, spesielt slutten av 60 tallet folkrock. Klarer ikke å sette fingern på noe spesielt annet at de må la seg inspirere av jævlig god musikk. The Avett Brothers ligner litt. De har det samme fantastiske knippet med låter på den siste skiva parret med et vanedannende sound.

Jeg har lyttet mye til denne skiva siden jeg fikk den i fanget av Lyngen og den glir stadig dypere inn i hodet. Jeg griper meg i å vekselsvis savne den og eller nynne låtene. Sist på trikken. Jævlig flaut, folk snudde seg. Dette er en plate som grep meg umiddelbart og eter seg mere og mere inn i sjelen. Stor takk til Townes!!!

9/10
 

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Spennende. Denne må sjekkes ut. (Nei, jeg har ikke hørt gjennom alle stafett-albumene denne gangen.) Godt skrevet. Finger!
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.823
Antall liker
12.592
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Jeg ser på Townes som gammel selv om jeg er 15 år eldre. På samme måten som hos Roberten får jeg et inntrykk at de karene er langt oppe i 60 årene.
;D ;D ;D ;D ;D Er det dem som har oppdratt Rolfozzy?

Forøvrig en fin anmeldelse. Dette er en plate jeg jeg fortsatt spiller om noen år tror jeg
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg har postet på feil dag :mad: ser at datoen var i morgen
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
65finger skrev:
Jeg har postet på feil dag :mad: ser at datoen var i morgen
Fikk litt panikk når jeg logget meg på og såg anmeldelsen din i dag ja, men er snart ferdig med min nå så den kommer nok rett etter midnatt eller i morgen tidlig. :)
 
U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Jeg har postet på feil dag :mad: ser at datoen var i morgen
Ha Ha ..... Nå blir det hard straff 8). Du skal ikke bare nynne sangene på trikken, men synge høyt! Fra Ljan til Rikshospitalet.

Fremskyndet skryt av en god anmelselse. Du skriver godt som vanlig. Jeg husker navnet feil og skrev Towes, sikkert fordi jeg tenkte det var Townisk. Plata bare kjeder meg, sånn er det bare. Ikke dårlig bare kjedelig. Skulle til å si et ord, men tør ikke nå :). Trodde Townes var godt opp i årene og at fingeren var en ung kar. Er det motsatt alså? Men jeg hørte faktisk plata i sin helhet selv om jeg hadde lyst til å bytte straks. Men kanskje var det den fine stemmen hans som holdt det gående.


Edit; egentlig er kjedelig feil ord. Riktig ord er americana.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Jeg har postet på feil dag :mad: ser at datoen var i morgen
Ha Ha ..... Nå blir det hard straff 8). Du skal ikke bare nynne sangene på trikken, men synge høyt! Fra Ljan til Rikshospitalet.

Fremskyndet skryt av en god anmelselse. Du skriver godt som vanlig. Jeg husker navnet feil og skrev Towes, sikkert fordi jeg tenkte det var Townisk. Plata bare kjeder meg, sånn er det bare. Ikke dårlig bare kjedelig. Skulle til å si et ord, men tør ikke nå :). Trodde Townes var godt opp i årene og at fingeren var en ung kar. Er det motsatt alså? Men jeg hørte faktisk plata i sin helhet selv om jeg hadde lyst til å bytte straks. Men kanskje var det den fine stemmen hans som holdt det gående.


Edit; egentlig er kjedelig feil ord. Riktig ord er americana.
Sløvt å ta feil dato. Straffen er verre for de andre stakkarene på trikken.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.472
Antall liker
34.430
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
Liggende lytting? Er det en vanlig ting å gjøre?
Hos meg er det vanlig. Sikkert mer enn halvparten av tiden. Endel lytting i senga (egen squeezebox på soverommet så klart), men lytter mest i sofaen i en slags "sjeselong-positur" (fra fr, eg 'langstol', av chaise 'stol' og longue 'lang') en slags sofa uten rygg som ofte er opphøyd i den ene enden). Mellomting mellom sofa og godstol da, men om kveldene synker man mer ned... ;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Jeg har postet på feil dag :mad: ser at datoen var i morgen
Ha Ha ..... Nå blir det hard straff 8). Du skal ikke bare nynne sangene på trikken, men synge høyt! Fra Ljan til Rikshospitalet.

Fremskyndet skryt av en god anmelselse. Du skriver godt som vanlig. Jeg husker navnet feil og skrev Towes, sikkert fordi jeg tenkte det var Townisk. Plata bare kjeder meg, sånn er det bare. Ikke dårlig bare kjedelig. Skulle til å si et ord, men tør ikke nå :). Trodde Townes var godt opp i årene og at fingeren var en ung kar. Er det motsatt alså? Men jeg hørte faktisk plata i sin helhet selv om jeg hadde lyst til å bytte straks. Men kanskje var det den fine stemmen hans som holdt det gående.


Edit; egentlig er kjedelig feil ord. Riktig ord er americana.
Jævli fin den Dawesplata. Bestilte den sammen med nominasjonen din, Lyngen. Antlers. Men nå blir jeg mer og mer overbevist om at det kommer til og bli et bomkjøp. Lyngen, du vet faen ikke hva god musikk er om den så hadde hoppa opp og bitt deg i ræva. Nå tenker jeg på hva du syns om Dawes.
 
U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Jævli fin den Dawesplata. Bestilte den sammen med nominasjonen din, Lyngen. Antlers. Men nå blir jeg mer og mer overbevist om at det kommer til og bli et bomkjøp. Lyngen, du vet faen ikke hva god musikk er om den så hadde hoppa opp og bitt deg i ræva.
Pass rumpa di for The Antlers;

 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.640
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Jeg har postet på feil dag :mad: ser at datoen var i morgen
Ha Ha ..... Nå blir det hard straff 8). Du skal ikke bare nynne sangene på trikken, men synge høyt! Fra Ljan til Rikshospitalet.

Fremskyndet skryt av en god anmelselse. Du skriver godt som vanlig. Jeg husker navnet feil og skrev Towes, sikkert fordi jeg tenkte det var Townisk. Plata bare kjeder meg, sånn er det bare. Ikke dårlig bare kjedelig. Skulle til å si et ord, men tør ikke nå :). Trodde Townes var godt opp i årene og at fingeren var en ung kar. Er det motsatt alså? Men jeg hørte faktisk plata i sin helhet selv om jeg hadde lyst til å bytte straks. Men kanskje var det den fine stemmen hans som holdt det gående.


Edit; egentlig er kjedelig feil ord. Riktig ord er americana.
Fort gjort det, når man støter på noen som har en så raffinert og velutviklet smak. Regnet jo med at dawes kanskje lå litt for høyt for deg 8)

@Finger'n : Virkelig god melding, og hyggelig at du likte plata :) Venter med mine egne tanker rundt den til etter at Bent har kommet med sin dom.
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Satser på å legge inn anmeldelsen min nå litt for tidlig siden jeg har et rimelig tett skjema for morgendagen. :)

The Dawes - Nothing Is Wrong (2011)


Dawes er et (folk) rock/pop band fra Los Angeles bestående av brødrene Taylor Goldsmith (vokal/gitar) og Griffin Goldsmith (trommer), samt Wylie Gelber (bass) og Tay Strathairn (tangenter).

Nothing Is Wrong er deres andre plate og imo et stort steg fremover i forhold til debuten.
Såvidt jeg har skjønt har Taylor skrevet alle låtene og jeg må si det er et imponerende stykke tekster og melodier på denne plata.
Veldig behagelig stemme på Taylor og noen fantastisk flotte vokalharmonier i enkelte av sangene er så fengende at jeg får bare lyst og synge med.
Av spor på platen vil jeg spesielt trekke fram "Time spent in Los Angeles". "Fire Away"(med Jackson Browne på backing-vocal) og den smått fantastiske "So well" som jeg bare ikke kan få hørt nok på.

Denne platen hadde jeg hørt et par ganger før stafetten og har synes den var bra, men den har vokst kraftig på meg de 12-15 gangene den har blitt spilt av meg den siste uken og er klart på topp-5 listen min over album hittil i år. Synes plata virker helstøpt med veldig lite og trekke for og den blir bare bedre og bedre etter flere ganger jeg hører den. Så da må det bli: 9/10

 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.640
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
@Fingern og Bent

Takker for svært gode anmeldelser.

Liten tvil om av vi deler oppfatningen av denne plata, som tok meg ganske på senga da den kom. Hadde mistanker på forhånd om at den skulle være bra, men at den kunne vokse så mye hadde eg rett og slett ikkje trodd. Etter to lytt synes eg den var bra, men kanskje litt småkjedelig. Så begynte eg å høre mer intensivt og konsentrert på den, og då tok den plutselig bare helt av. Låtene åpenbarte seg på en helt annen måte etterkvert, og tekstene til T. Goldsmith sto fram som noe av det bedre eg har hørt på en god stund. Er svært så enig i observasjonene deres, og som fingern, har eg også tenkt i baner av Avett brothers ved noen anledninger.

Sånn eg ser det finnes det ikkje ett svakt kutt på Nothing is wrong, det er rett og slett et usedvanlig velstøpt album. At den vil befinne seg på topp 5 ved årets slutt er nokså sikkert, mm både Wilco, Ryan og Black keys innfrir så til de grader...
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.420
Antall liker
1.146
Torget vurderinger
4
Den Dawes plate er svært bra, eneste feilen med den er at jeg ikke har hørt den før nå.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.472
Antall liker
34.430
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Ingen tvil om det var to gode anmeldelser og ei god plate fra Dawes :)

For meg er den en 8-er og neppe blant årets "10påtopp". Foretrekker fortsatt den forrige Dawes-plata ("North Hills" 2009), syns nok den var ørlite bedre enn denne. Litt friskere i uttrykket, kanskje, eller noe bedre låter. Denne er mer proff og jevnere. Men meget close race da.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
united59 skrev:
Ingen tvil om det var to gode anmeldelser og ei god plate fra Dawes :)

For meg er den en 8-er og neppe blant årets "10påtopp". Foretrekker fortsatt den forrige Dawes-plata ("North Hills" 2009), syns nok den var ørlite bedre enn denne. Litt friskere i uttrykket, kanskje, eller noe bedre låter. Denne er mer proff og jevnere. Men meget close race da.
Må kjøpe den forrige!
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.472
Antall liker
34.430
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Jeg bør kanskje legge til at jeg er litt kranglete på valgdager.
Og at jeg har en tendens til best å like 1-ern. Oppfølgeren kan være så bra den bare vil, det en 1-ern som er 1-ern. ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
united59 skrev:
Jeg bør kanskje legge til at jeg er litt kranglete på valgdager.
Og at jeg har en tendens til best å like 1-ern. Oppfølgeren kan være så bra den bare vil, det en 1-ern som er 1-ern. ;D
Tipper 1eneren er verdt å ha i samlingen til tross for at det er valgdag ;D
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Takk for tilbakemeldinger. :)
Har hørt 4-5 ganger på North Hills også i forbindelse med denne anmeldelsen, men synes Nothing Is Wrong er en del bedre. Hadde kanskje vært annerledes hvis jeg hadde oppdaget bandet allerede ved debuten, får ofte et spesielt forhold til første platen en skaffer av et band.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.472
Antall liker
34.430
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
united59 skrev:
Jeg bør kanskje legge til at jeg er litt kranglete på valgdager.
Og at jeg har en tendens til best å like 1-ern. Oppfølgeren kan være så bra den bare vil, det en 1-ern som er 1-ern. ;D
Tipper 1eneren er verdt å ha i samlingen til tross for at det er valgdag ;D
Den tåler muligens en plass blant de 6 tusen ja :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.420
Antall liker
1.146
Torget vurderinger
4
The Woggles - Rock and Roll Backlash

Et av bandene jeg ikke kjenner til fra før i denne runden med albumstafett. Et lite nettsøk forteller meg at de har holdt på en god stund og at de er et godt liveband som kommer fra Atlanta, USA. På last.fm står det at det finnes ikke noe bedre liveband

Når det kommer til albumet jeg anmelder så tenker jeg på The Kinks når jeg hører de, tidvis høres det likt ut så det er ingen tvil om at de er inspirert av 60-tallet. Musikken er energisk og egner seg sikkert for en fest men til vanlig lytting synes jeg det blir litt slitsomt i lengden. Etter å ha lytttet til albumet sitter jeg uten en følelse av hva som er deres musikk/egenart, en sang skiller seg ut ved å være mexicansk inspirert og den låten regner jeg som albumets høydepunkt men ellers er det "gamle" rockelåter.

De er tydeligvis norgesvenner og jeg kan godt tenke meg å se de live men jeg kommer neppe til å kjøpe noen album av de.
Ser ikke bort fra at jeg har misforstått noe men jeg har lyttet gjennom albumet halvannen gang og føler jeg har gitt det en god sjanse.

Mitt terningkast blir 5.5/10.
 
Topp Bunn