All Time Favourite Female Rock Singer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Joan Jett.




    Etter at hun hadde tatt en karrierepause for å være soccer mom i noen år kom hun tilbake til rock & roll og varmet opp for Green Day på Ullevål i 2009. Kidsa hadde aldri hørt om henne, men gamla blåste dem av banen. Tenåringene kom hjem og spurte gamlefar "Hvem er den dama?"

    Holder seg bra også, her i Cleveland i 2015. Fanden vet hva Miley Cyrus gjør på samme scene:

     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ingen over, ingen ved siden, og veldig langt ned til noen andre. Personlig så synes jeg at det er veldig mange kjedelige der ute...nevnt tidligere men siden man nevner favoritter så er det lov å nevne noen om og om igjen...

     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Linda Perry var/er faktisk en veldig bra live vokalist, var på konserten til 4 Non Blondes på rockefeller, det rocket for å si det mildt.

    Men for meg vil det alltid være Janis Joplin som er den ultimate kvinnelige rockeartisten, men i live er det denne dama, spesielt den akustiske klippet synes jeg er meget bra, hun som synger i Savage Rose er også en enorm rockeartist.






    Ellers så synger Grace Potter slik i denne videon at Satriani våkner ut av rusen sin.

     
    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Joan Jett.




    Etter at hun hadde tatt en karrierepause for å være soccer mom i noen år kom hun tilbake til rock & roll og varmet opp for Green Day på Ullevål i 2009. Kidsa hadde aldri hørt om henne, men gamla blåste dem av banen. Tenåringene kom hjem og spurte gamlefar "Hvem er den dama?"

    Holder seg bra også, her i Cleveland i 2015. Fanden vet hva Miley Cyrus gjør på samme scene:

    Stemmer også for Joan Jett, Har et forrykende deilig minne om konserten hun gjennomførte på Hamer på midten av åttitallet (28/11-1984). En og en halv time med Joan Jett (oppvarmer)etterfulgt av nesten to timer med Scorpions. Hun påførte jo en stakkars uskyldig gutt mange "urene" tanker;)
     
    Sist redigert:

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om hun kvalifiserer, men jeg synes Annie Lennox er meget dyktig.
    Det synes jeg er å strekke rocke-begrepet veldig veldig langt.
    Eurythmics var 100% synth og damas solo greier glir lett inn i glatt-popp sjangeren.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da beklager jeg. Skal slette innlegget

    EDIT: innlegget er nå slettet!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    En gang på 80tallet var Lone Justice den mest hypa gruppa i verden, forventningen stod i taket, de hadde signert for Geffen....som dessverre klarte å rive bandet i fillebiter...takk skal du faen meg ha Jimmy Iovine!

    De hadde enda ingen skive, de spile kupønk, Marica McKee var 18 år og hadde en stemme som feide alle av scenen, men Geffen ville lage stadionrock som var salgbart på MTV

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke om hun kvalifiserer, men jeg synes Annie Lennox er meget dyktig.
    Det synes jeg er å strekke rocke-begrepet veldig veldig langt.
    Eurythmics var 100% synth og damas solo greier glir lett inn i glatt-popp sjangeren.
    Ikke for å lage en sjangerdiskusjon ut av dette, men for meg dreier dette seg mer om holdning enn instrumentering og sjanger. Dog, jeg liker mye Annie Lennox har gjort og hun er en flinkere vokalist enn de fleste som er og vil bli nevnt her, men likevel hører hun like mye hjemme i dette selskapet som revisoren hører hjemme i festkomiteen.

    Maria McKee i innlegget mitt over er sikkert langt over i kujazz for noen. Den andre siden av rock'n roll er svart og funky....Betty Davis spilte funk, men var rock'n roll så det holdt. Dessverre tror jeg ikke det finnes noe live på tuben.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Et par jeg kom på som jeg ikke har hørt på lenge som jeg likte veldig godt for en del år siden, tror det blir tatt frem noen cd'er av disse i morgen.


     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Siden musikkpolitiet har sagt sitt og fortsatt er på plass, kan jeg komme med en annen jeg også liker, håper denne kvalifiserer:
    Anne Grethe Preus
    Nei, nei, nei, TT !
    Anne Grete Preus kvalifiserte selvsagt kun den gangen hun spilte i Can Can og Veslefrikk, hadde høyt hår, var blakk, publikummet hennes var like blakke og drakk billig øl på kjipe ulovlige konsertsteder og hun sang protestsanger om krig og fred og Oppenheimer. Altså før forståelige tekster om meningen med livet etter at man kom ut av skapet, bordsetning, rødvin og levende lys på konsertene, pene bilder i tekkelige dameblader, familie på Frogner og generell velstand.
    Verre er det ikke. :p

    Rock:
    Can Can 1988-89.jpg


    Not rock:
    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da får jeg FAEN meg slette Anne Grethe Preus også, på den betingelse at Tina Turner og dama i Fleetwood Mac blir slettet!
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om hun kvalifiserer, men jeg synes Annie Lennox er meget dyktig.
    Det synes jeg er å strekke rocke-begrepet veldig veldig langt.
    Eurythmics var 100% synth og damas solo greier glir lett inn i glatt-popp sjangeren.
    Ikke for å lage en sjangerdiskusjon ut av dette, men for meg dreier dette seg mer om holdning enn instrumentering og sjanger.
    Jeg tenkte det var trådstarters intensjon med tråden, at den skulle handle om 'All Time Favourite Female Rock Singer', beklager.

    Da legger jeg herved inn et varmt (og sarkastisk) ord om Carola da jeg har sett bilde av henne i dongerijakke, og med holdning.

    Det er da ørten andre tråder her som omhandler Diverse Syngedamer, hvorfor ikke bruke noen av dem istedenfor å trøkke dem inn i en tråd som går på en sjanger de definitivt ikke hører hjemme?
    Sukk.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sorry. Skal holde meg unna disse trådene heretter. Skal slette mine innlegg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Men hvis du kaller Annie Lennox for sk "syngedame", da får du jaggu meg ta deg en bolle!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn