Allnic audio

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Hei. Er det noen her med erfaring fra Allnic audio sine produkter? Jeg tenker først og fremst på riaaene, men alt er av interesse!
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.322
Antall liker
13.398
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
nlykke gjorde ett tappert försök tillbaka i 2018 med en överskrift som passar fint som vennetråd!

Efter ett kort ägarskap av en H-1202 skrev jag lite om första intrycken av min den nya H-5500 i min egen tråd. Limmar in det här.


«Den varma årstiden, en arm i minus och det faktum att jag prioriterat att bli färdig med Studeren har gjort att det blitt i överkant lite test av Allnic H-5500. Har för få timmar med den till att skriva bastanta meningar, men det är trots allt en del som slått mig.

Nu har jag medvetet bara spelat med Hashimoto via MM-ingången och tänkt vänta med de interna trafoene litt till. Så, genom MM med passiv förstärkning genom Hashimoto HS-3 låter det helt grundläggande till förväxling likt H-1202. Allt annat skulle väl förundrat mig, då det är uppföljaren och jag antar att MM-delen är nok så lik. Men, ljudmässigt är det några förbättringar. Jag upplever ett större fundament, också på lägre volym, förmodligen med god hjälp av den dubbelt så stora strömförsyningen mot H-1202. Det spelar också aningen (kanske till och med mer en en aning) större i rummet med en upplevelse av en större scen. Det är liksom dragits och töjts i alla riktningar och tredimensionaliteten är bättre än H-1202. By far.

Annars är det, som förr, en aning varme och härlig timbre, som jag upplever att Allnic gör så bra. Spelar Scott’s Buddy med Scott Hamilton och Buddy Tate på Concorde nu och det spelar med en tyngde och grandiositet som är mer än besnärande. Rent ut härligt!

Kan knappt vänta bur det blir med de interna trafoene, som ju är de samma som i flaggskeppet H-8000!

Detta är ett försiktigt intryck efter kanske 15 timmar på telleverket.»

Till info bestod resten av den analoga kedjan av Transfiguration Phoenix S, Bergmann Odin, Bergmann Modi, Hashimoto HS-3.
AB19ABA0-6835-4120-8D26-D0AF03CED477.jpeg
 
Topp Bunn