Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.832
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Her blåste det meste over til naboen, så har stått i vinduet med kaffekoppen å sett på han jobbe :)

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.685
    Sted
    Polen
    Og litt tilbakemelding om Lavardin:

Førsteinntrykket er av en forsterker som man ikke bare bør slenge på benken og koble hva som helst til. Spiller godt som det er nå, men virker svært transparent og fintfølende i forhold til påkoblet utstyr. Tror den vokser - mer enn annet utsyr jeg har hatt - med å bli bortskjemt. Det være seg kilder, kabler, eller øvrige remedier. Men det er bare fint, så har jeg noe å fikle med, all den tid jeg ikke er på vinylkjøret.

Og hvordan kan man mislike en forsterker som står så godt til gardinene? ;)

Vis vedlegget 1104510
    Sent ute med å gratulere, men det der var særdeles stilig apparatur.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.832
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mistenker jo at den nye boksen, som matcher gardinene, må være veldig bra.. for det har jo blitt ganske så stille i tråden :)

Har Einstein funnet sin lille bit av himmelriket? ;)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Mistenker jo at den nye boksen, som matcher gardinene, må være veldig bra.. for det har jo blitt ganske så stille i tråden :)

Har Einstein funnet sin lille bit av himmelriket? ;)
    Forsterkeren er meget god den, men mangler kilde som yter den rettferdighet. Matrix er ikke et blivende sted, så får se hva jeg gjør. 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.832
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Å? Hva finner du ikke bra med matrix? :)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Min Moon 340i er for øvrig ferdig reparert hos Stylus Audio i Sverige og fikk den sendt hit til Finland, så tar jeg den med hjem herfra.

IMG_7827.jpeg

Jeg vil trenge en god streamer/DAC løsning til Lavardin. Lavardin opplever jeg som svært transparent og man skal ikke knipe på kvaliteten på kilde om man skal hente ut potensialet. Er noe usikker på hvilken løsning jeg skal velge og det vil jo koste en del.

Jeg får tenke….Er jo egentlig ikke er så god til det, men er jo lørdags kveld og da kan man jo skryte litt.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.152
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Du må over på lamper i kilden 😁 eneste riktige spice of life til resten av kreasjonene du har nå ihvertfall in my mind 😅men selvfølgelig kan jo ikke være hva som helstdet heller,kanskje canor kunne vært noe å se på?bare dukka sjappt opp som noe nytt og fornuftig,blir spennende å se hvor veien går vidre,godt moon ble ordnet opp i og riktig god helg 🎶 😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Du må over på lamper i kilden 😁 eneste riktige spice of life til resten av kreasjonene du har nå ihvertfall in my mind 😅men selvfølgelig kan jo ikke være hva som helstdet heller,kanskje canor kunne vært noe å se på?bare dukka sjappt opp som noe nytt og fornuftig,blir spennende å se hvor veien går vidre,godt moon ble ordnet opp i og riktig god helg 🎶 😊
    Takk for det, og god helg til deg også. 😊 Er enig i vurderingen, har allerede avtalt hjemlån av en DAC med rør, så får jeg se. Dog ikke Canor. 😊

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    4
    Opplever også min Auralic Altair streamer/dac som litt "grå" når jeg A/B sammenligner med min 20 år gamle cd spiller med rør i dac-delen. Og det med hi-rez qobuz gjennom streameren. Så lenge jeg ikke A/B sammeligner er jeg fornøyd med begge...😙
    Har lest mye om dac´er i det siste. Litt usikker på hvorfor, for jeg er ikke bevisst på utkikk etter dac. Muligens ubevisst på utkikk, det har skjedd før, plutselig er den der...
    Canor som nevnt over her virker veldig spennende. Holo Audio May KTE og Cyin 2 får også mye hederlig omtale. Beskrives som litt tilbakelente, svært musikalske, men uten at man mister detaljene. Tror ikke det er noen god ide å pare Lavardin med en "analytisk" dac.
    Når det gjelder streamer innbiller jeg meg at den ikke betyr så mye så lenge den er av brukbar kvalitet.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.152
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    vet som sagt hvor vanskelig det kan være å finne de riktige brikkene syns kanskje kilde for egen del har vært det vanskeligste og, jeg endte jo som du vet på andre siden og så ikke noen annen utvei enn diy rør dac kit, det ble eneste løsningen som jeg syns evnet å treffe følelses senteret,og sette musikken fri``, hadde jo både T+A multi spiller samt Sonic Frontiers cd med rør her, tidligere har jeg og hatt Esoteric sine eldre top model transport og dac, vidre fikk jeg og hørt Esoteric x-03 se i eget oppsett på samme tid, Esoteric blir for meg for analytisk og tørr ,og fikk selv oppfattelsen av å høre mer informasjon enn jeg trivdes med,samme var det med x03 se, av Esoteric sine spillere så har jeg faktisk likt den hakket nedstrippa multispillern dv-50 best,
    jeg har etterhvert vært heller mer fokusert på realistisk størrelse på ting kombinert med tonalitet & flyt ,ikke varm ikke kald men samtidig stødighet i grunntoneområde, fremfor ultra oppløsning og dens like,
    og jeg har jo fått oppfattelsen at vi hører litt etter de samme ting 😊 nå skal ikke jeg heller si at jeg sitter på noen fasit og uten å ha hørt dine nye kreasjoner så ser jeg for meg at det kan være alright med en liten dæsj av godt konstruerte rørgreier også for nettop siste av nevnte egenskaper, blir spennende å se hva du får på lån 😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk for innspill @kjoenik og @KrazyIvan#.

Nei, tror ikke streamer er det som gir størst utslag på sluttproduktet, men tror ikke man skal neglisjere betydningen av en god streamer helt, heller. Tror det er mer å hente her, enn man vil tro. Er ikke ute etter en «flashy» streamer hvor pengene er brukt på stort display. Ser ikke poenget med det, sitter uansett alt for langt unna til å ha glede av display og det styres fra nettbrett uansett. Streamer kan godt stå inne i skapet. SOTM Ultra 200, eller Moon Mind2, ville passet meg helt fint.

Tror sjelden man finner utstyr som spiller alt like bra, og vil prioritere det som spiller den musikken som jeg liker best. Liker mye rolig og mer «nyansert» musikk, hvor 3D og nyanser er viktig. Rock, prog etc. kan jeg jeg spille, men er ikke noe som jeg synes er så viktig å få riktig.

Når det gjelder DAC, er det svært mange med pre-funksjon og hodetelefonutgang som jeg ikke trenger. Vil helst ha en «ren» DAC uten mye fjas. Har avtalt hjemlån av en Lab12 Reference DAC som jeg har trua på ift Lavardin, så får jeg se. 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.832
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Den er «grå», men så forventet jeg heller ikke verdens 7. underverk..
    Ok.. min er sort.. men skulle gjerne bytte til en grå vis jeg kan beholde den sorte bakgrunnen ;) og når det kommer til lyden.. tja det blir aaalt for dyrt å skulle få noe bedre.. og sidelengs bytte vet jeg ikke om jeg gidder :)

Og Canor skal ikke jeg si noe om.. da får jeg bare pepper for å være eier av produktet og sikkert noen som klarer å lage bråk av at jeg er moderator osv 🤣

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.152
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    første jeg faktisk tenkte på som en fin inngangsbilett før jeg nevnte Canor var faktisk en Lab men var usikker på om den ville virke intressant nok 😊
    ja du er jo inne på noe der man må jo velge og ta litt etter det man søker som viktigst uansett/nøkkel punkter``
    har også trua på ufiltrerte dacer uten for mye korrigering og oversamplings fancys`` gir ofte en mer unplugged/riktig/ livaktig lyd og mer forskjell på de faktiske innspillingene, blir det for mye korrigeringer så vil også mer av musikken låte mer likt og imo,og det er jo ikke noe artig.
    blir spennende å se om boksene vil snakke samme språk 😊🎶

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ok.. min er sort.. men skulle gjerne bytte til en grå vis jeg kan beholde den sorte bakgrunnen ;) og når det kommer til lyden.. tja det blir aaalt for dyrt å skulle få noe bedre.. og sidelengs bytte vet jeg ikke om jeg gidder :)

Og Canor skal ikke jeg si noe om.. da får jeg bare pepper for å være eier av produktet og sikkert noen som klarer å lage bråk av at jeg er moderator osv 🤣
    Og hvorfor er jeg ikke overrasket over at alt er perfekt i Narvik?

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    270
    Sted
    Trondheim
    Utrolig spent på utfallet her. Har sjøl snust litt på Lab12, men har foreløpig for mange usikre variabler i luften, tiden er ikke moden.

Utover det synes jeg du fokuserer rett 😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Varm dag i Oulu og en magisk stemning på kveldstid etter den obligatoriske saunaen og når tåken kommer sigende. En riktig god påske til den som stikker innom. 😊

IMG_7874.jpeg

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    + 18 i Oulu i forgårs og deilig å komme hjem til en forfriskende og svalende bris fra nord. Også veldig glad for at vi fylte bilen nærmest til knestående med utemøbler til bruk på verandaen.

IMG_7886.jpeg

Sist redigert:

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.762
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Den som ikke vil, han skal. Nå er det vår!

IMG_7897.jpeg

Og dagen er atter en gang benyttet til litt føling i fjæra med nye isinstallasjoner.

IMG_9434.jpeg

Moon 340i er koblet opp igjen etter reparasjonen for litt sammenligning. Lavardin er mer transparent og kan dras lenger med en bedre kilde og påkoblet utstyr, men 340i er absolutt ikke noen sinke.

Som @Bonus inne på i sin tråd, er jeg blitt noe i tvil om jeg skal si at Moon er «god nok» og heller satse på et komplett Moon-system igjen. De leverer jo nærmest alt og komponentene kan skaffes brukt for en - relativt sett - rimelig penge og liker lyden. Har, kanskje noe irrasjonelt, også sansen for systemer fra samme leverandør. Moon i hele rekka vil fungere sømløst.

Det er i tillegg en pengemessig komponent oppi det hele. Blir dyrere å gå linja ut med Lavardin, men blir kanskje billigere i det lange løp i stedet for å vingle. Og så står den jo så jævla godt til gardinene. 😉

Vil uansett avvente hjemlån av Lab 12 før jeg bestemmer meg…..

IMG_7911.jpeg

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    270
    Sted
    Trondheim
    Som @Bonus er inne på i sin tråd, er jeg blitt noe i tvil om jeg skal si at Moon er «god nok» og heller satse på et komplett Moon-system igjen.

Det er i tillegg en pengemessig komponent oppi det hele. Blir dyrere å gå linja ut med Lavardin, men blir kanskje billigere i det lange løp i stedet for å vingle.
    Min tilnærming ligger også i denne gaten ja, og særlig siste setningen gir grunn til ettertanke. Bestemte meg for å selge unna hovedanlegget, men hvor lurt er det? Tiltross for at plassen i huset begrenses etterhvert, og jeg periodevis bruker anlegget lite, så er eie- og bruksgleden høy. Det står heller ikke på pengene, de skal som kjent sirkulere.

Skal gi deg beskjed om-/ når jeg har løst denne gåten 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn