Altec Lansing 806-8A Drivere

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
514
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Hei har Altec lansing 806-8A drivere med 811B Horn .Jeg har fått skifta innmaten (drivere) på begge ,men den ene e da svakere etter og satt alt sammen .jeg har og bytta til den andre side ,men helt likt ,jeg hadde da en mistanke at dette kunne da være for svak MAGNET ?? kan ikke tenke meg noe annet her ?Å viss dette er at den har fått seg en dunk eller at den har blitt utsatt for noe annet, så kan da lage magneten svakere ? Er det da mulig og få fart på magneten på noe måte. Jeg har godt over med teip og lupe nesten etter rester av støv og metall biter ,så her skal det være helt reint .Noen gode forslag til hva jeg burde gjøre her .ALLE TIPPS jeg kan få her setter jeg pris på her .Jeg kan og få lagt ut noe bilder av dette etter vært . :)

Tønnes

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.646
Torget vurderinger
23
Alnico magneter er kjent for å kunne få svekket styrke dersom de har blitt utsatt for slag og støt. Remagnetisering kan avhjelpe - vet at SEAS har apparat for dette men aner ikke om de tilbyr en slik tjeneste. Geat Plains Audio i USA kan gjøre det ihvertfall, dersom du synes det er verdt bryet og utlegget.

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
514
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Alnico magneter er kjent for å kunne få svekket styrke dersom de har blitt utsatt for slag og støt. Remagnetisering kan avhjelpe - vet at SEAS har apparat for dette men aner ikke om de tilbyr en slik tjeneste. Geat Plains Audio i USA kan gjøre det ihvertfall, dersom du synes det er verdt bryet og utlegget.
Hei ,ja jeg har prøvd og spore opp en ny, men disse selges kun par vis ,så jeg trenger kun en da ,men jeg kan få sendt denne inn til og få Remagnetisering av denne ,og at det ikke koster så all gale ,så vill jeg gjøre dette .Men da kan jeg sende inn begge ,så det blir likt. Jeg får sjekke opp dette ,men tar i mot tips ,viss noe sitter med dette .Viss du ikke har en og selge meg ,så ta kontakt .Jeg skal ringe SEAS i morgen og høre om det er mulig og få noe hjelp da. 🥴

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
514
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
magnet charger.jpg
Her er en hjemme laget Magnet Charger ,som jeg har nå googlet og våre innom youtube ,så skal det kunne lages en slik. :rolleyes:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.699
Hvordan sikrer man at det blir likt igjen? Må man demagnetisere begge magnetene først?

Topp Bunn