Alternativer til Howard's restor a finish?

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Antall liker
56
Sted
Norge
Hei.

Er det noen som kan si meg om det finnes å få kjøpt alternativer til produktet nevnt? Har lyst å prøve det på et par eldre høyttalere, men ser at det ikke er tilgjengelig her i landet. Finnes det lignende produkter her i landet som fungerer like bra, eller bedre? Hadde håpet å slippe å måtte bestille fra utlandet grunnet pris (dyr frakt osv.) og lang leveringstid.

Takk på forhånd for alle svar :)

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
44
Torget vurderinger
0
Hei.

Er det noen som kan si meg om det finnes å få kjøpt alternativer til produktet nevnt? Har lyst å prøve det på et par eldre høyttalere, men ser at det ikke er tilgjengelig her i landet. Finnes det lignende produkter her i landet som fungerer like bra, eller bedre? Hadde håpet å slippe å måtte bestille fra utlandet grunnet pris (dyr frakt osv.) og lang leveringstid.

Takk på forhånd for alle svar :)
Kanskje du får tak i en av de som nevnes her?:

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Antall liker
56
Sted
Norge

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Antall liker
56
Sted
Norge
Liberon har sikkert et produkt som fungerer.
www.alanor.no

Christian, amatør
Har sett på den tidligere, men der må man pusse/slipe først. Burde vel strengt tatt gjøre det samme med Howard's restor a finish også for best mulig resultat, men man må ikke.

Takk uansett for tipset. Får bare se hva det blir til. Mulig jeg bare venter til jeg har tid til å gjøre det skikkelig fremfor å bruke RAF.

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.541
Sted
VestBredden
Litt bilder av det du skal pusse opp vil hjelpe til og si litt om hva som er rett metode

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.541
Sted
VestBredden
Om du bare vil tilføre fuktighet og få litt mer "shine", og bevare høyttalers slik de er, så ville jeg kjøpt vaselinolje på Jernia.
legg på med fille i et par lag bør holde, tørk alltid av overskytende. Det vil sørge for at finishen din holder seg flott, dette kan du og gjerne flere som har trefinish som er lakkert, gjøre årlig.
Skal du ha noe som tilfører farge, så er det straks mye mer komplisert, og du skal virkelig vite hva du holder på med.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.605
Torget vurderinger
49
Vaselinolje er bra universalmiddel.
Bruker det på alt som er solbleket, fra mørk grå lakkerte terassemøbler til vinyl og plast, men har brukt det på en gammel kjøkkenbenk også før salg. Bare husk å tørke godt av det overskyrende👍

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.541
Sted
VestBredden
Litt OT, men er innenfor temaet........ Og kan ikke gjentas for ofte, IKKE bruk møbel polisher som inneholder silicon !!!
Skaper kun problemer når/hvis man virkelig skal endre finish iform av maling/lakkering.

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Antall liker
56
Sted
Norge
Takk for tipset, begge to. Da prøver jeg med vaselinolje fra Jernia. Bør jeg vaske kabinettene med noe slag vaskemiddel før jeg påfører vaselinoljen, eller holder det kun å tørke bort støv o.l?

Er spent på å se resultatet :)

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Antall liker
56
Sted
Norge
Her er resultatet. Det kommer kanskje ikke så godt frem på bildet, men det ble en del mere glød i kabinettene. Blankere ble de også.
Ikke verst for noe som tok kanskje 5 minutter totalt.

Skal jeg få til å bli bedre må jeg kanskje pusse dem, men dette får holde for nå. Det i værtfall en fin forbedring :)

Vedlegg

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.541
Sted
VestBredden
Så gøy og se at andre og blir fornøyde :D
Det og tilføre "fuktighet" er viktig for alle lakkerte ting. det holder lakken bedre, samt lengre.
En gang årlig bør holde.

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Antall liker
56
Sted
Norge
Så gøy og se at andre og blir fornøyde :D
Det og tilføre "fuktighet" er viktig for alle lakkerte ting. det holder lakken bedre, samt lengre.
En gang årlig bør holde.
Ja. Resultatet ble veldig fint, spesielt med tanke på hvor lite jobb det krever. Kjøpte 1 liter med olje, så nå har jeg en stund fremover.

Takk igjen for tipset :)

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.541
Sted
VestBredden
Og skulle du ønske og få enda finere finish, så kan du går over og polere med stålull 0000, når vaselinoljen er herdet.

SD88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2013
Antall liker
56
Sted
Norge
Og skulle du ønske og få enda finere finish, så kan du går over og polere med stålull 0000, når vaselinoljen er herdet.
Interessant. Hvor lang tid tar det for oljen å herde, 24 timer? Kunne vært gøy å prøve :)

Topp Bunn