xerxes
Æresmedlem
Satte altiboxen i bridgemode, og vipps så forsvant TV.
Blir ikke tv routet gjennom i bridgemode?
Det skal være mulig. Men jeg er en av få som får hodepine av trådløst nettverk, og som derfor har "balet" med denne problematikken en stund. Jeg har nå prøvd alle boksene til Altibox og jeg måtte dessverre helt tilbake til Telsey CPL3-boksen (se bilde), som var den eneste som ikke gav hodepine. Problemet er at den ikke har mer enn en utgang til internett, og jeg får ikke lenger benyttet meg av den internettbaserte PVRn i stua og Apple-TV. Jeg har så langt prøvd disse to, men de var dessverre ikke kompatible med mitt utstyr:Er det muig å kjøre helt uten altibox?
Ja, de fleste har denne kombinasjonen med den nye boksen:Jeg har FMG-3542 med en liten boks som fiber’n stikker innom.
FMG i bridge-mode vil vel gi Internett på Lan3 og IPTV gjennom de andre portene. TV blir selvfølgelig ikke rutet gjennom bridge, da hadde det jo ikke vært en bridgeSatte altiboxen i bridgemode, og vipps så forsvant TV.
Om du setter bridgemode slår du av ruteren og da kan ikke tv rutes til samme port. Tv kommer da på egen port. Dette er likt for gammel og ny løsning.Satte altiboxen i bridgemode, og vipps så forsvant TV.
For de som ikke kan utstå Altibox sine (elendige) hjemmesentraler, så kan dette være løsningen (fungerer supert hos meg):
1) Mikrotik Hex RB750Gr3 (hvit) - her trenger du en overgang fra fiberen):
Vis vedlegget 526313
2) Mikrotik Hex S RB760iGS (sort) - kobles rett på fiberen:
Vis vedlegget 526314
Begge disse Mikrotik-enhetene er gode routere med fire Ethernet-innganger ledig til det du måtte ønske