Ambiance lyd & bildet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk flott rom ja. Ser ut som det er tatt ut ifra en brosjyre dette.
    Samtidig er det nok veldig mye å gå på lydmessig med bl.a. fornuftige og gode tiltak.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ser vanvittig lekkert ut ja. Har du platene dine i rommet eller har du ett "arkiv" utenfor?
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har noen vitrineskap og CD hyller bak I rommet. som er fyllt med CD DVD BD og LP.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Meget lekkert og stilrent dette;)
    Du hadde vel samme ht som fronter i kino på slutten?
    Om denne "bokslyden" som du kaller det har oppstått nå og ikke var der som kino må det vel være endringer i plassering og eller rom?

    gismo
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Meget lekkert og stilrent dette;)
    Du hadde vel samme ht som fronter i kino på slutten?
    Om denne "bokslyden" som du kaller det har oppstått nå og ikke var der som kino må det vel være endringer i plassering og eller rom?

    gismo
    Det er høyest sansynlig, men det kan også være at jeg nå har blitt oppmerksom på dette. Jeg beit meg merke I problemet når jeg spilte Alice In Chains I dag. Da var det spesielt merkbart på flere av låtene hvor gitar rifene er fremtredende.

    Skal du ut å kjøre I helgen, så ta kontakt! Fint med et ekstra sett ører for å tune inn oppsettet.

    A.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Jeg opplever ofte at såkalt "boks" lyd kommer av at man har for mye decay i området 100-300hz. For å bedre dette er det ofte nytte å plassere f.eks bassfeller i hjørnene på rundt 30cm+ dybde.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Jeg opplever ofte at såkalt "boks" lyd kommer av at man har for mye decay i området 100-300hz. For å bedre dette er det ofte nytte å plassere f.eks bassfeller i hjørnene på rundt 30cm+ dybde.

    Mye mulig det er noe i det du nevner. Jeg hadde før SVS tuber, en i hvert hjørne som fungerte delvis som bassfeller, disse ble solgt sist fredag. Og i dag synes jeg det er problem i frekvens omerådet du nevner.

    Jeg skal starte med sideveggene og jobbe videre etter behov.

    A.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Et kjapt billig tiltak du kan sjekke for å se om det er dette som et problemet er å kjøpe en ball med Glava og teste med å putte den i de forskjellige hjørnene i rommet ditt og høre musikk med den i hjørnene. Da finner du ut om det er dette som er problemet. Det beste er vel egentlig å bruke målinger men. Da finner man lettere ut hvor problemer ligger.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Jeg ser i #186 at din nydelige røde versjon av Anesthetize står på en eller annen form for hylle/støtte, vet du hvor jeg eventuelt kan få tak i noe slikt? Går det forresten fortsatt i Porcupine Tree (nå er det vel Steven Wilson og solokarrieren hans inntil videre, men) og lignende? :)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ser i #186 at din nydelige røde versjon av Ahetize år på en eller annen form for hylle/støtte, vet du hvor jeg eventuelt kan få tak i noe slikt? Går det forresten fortsatt i Porcupine Tree (nå er det vel Steven Wilson og solokarrieren hans inntil videre, men) og lignende? :)
    Jeg laget hyllene av ødelagte verktøytavler. Kappet de ned til ønsket størrelse og bukket de i knekkemaskinen på jobb.
    Jeg hører fortsatt på PT eller andre Wilson prosjekter og en del annen rock, jazz, eller hva det måtte være. Mottakelig for de fleste sjangere egentlig. Hørt om Shining? S.W. er med å produserer for dette bandet også. Kan anbefales.

    A
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Tester ut noe nytt og spennende disse dager. Dvs høyttalerene har noen år på seg, men etter noen justeringer på panelene og towin towout spiller dem bra, meget bra.

    Skal komme med mere informasjon senere.

    A.
    IMAG2159_1(1).jpg
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    T+A TCI.jpg



    Noen dager har allerede fløyet forbi og T+A TCI RE står fortsatt til test.

    Det å hoppe fra Marten Bird som har kjeramiske elementer fra topp til bunn til en semi aktiv rør konstruksjon med elektrostat diskant/mellomtone er som å sammenligne vårt vinterland med karibiske øyer. Prisklassen på begge høyttalerene er noenlunde lik, men Marten ligger noen ti tusener høyere i pris som butikk ny.


    T+A RØR.jpg


    Bird høyttalerene setter du opp i rommet å justerer dem i forhold til lytteposisjon, en enkel seanse siden det er kun vinkling og avstand som skal justeres. TCI derimot har noen ekstra justeringer i ermet som jeg dro god nytte av i mitt rom. Det første som må gjøres er å sette dem opp i opptimal plassering i rommet, en plass som også Bird var plassert. Deretter var det vinklingen på panelene som måtte justeres ned og sikte med mm pressesjon for å treffe ørene. Elektrostat er som transudsere, spredningen i det vertikale planet er nermest lik null. Derimot er spredningen i horisontalplanet en god del større en fleste dome diskanter, og ofte på bekostning av pinpointing. Etter at justeringene på panelene satt som de skulle, synes jeg pinpointingen er såpass godt definert at plasseringene er enkelt å skjelne, og ikke langt ifra domen til Bird. Mulig dette skyldes den buede fronten på panelene. Oppløsningen og klangbalansen i T+A favoriserer mine ører kontra den kaldere Bird diskanten, dette skyldes i grove trekk mangel på hissige sibilanter.


    T+A Elektrostat diskant.jpg


    Lytterommet mitt har fortsatt en kraftig dipp i 50hz med en bredde på ca 10hz, en dipp som gjør musikk lytting noe mangelfull. I mitt lytterom drar jeg god nytte av to basselementer i høyttalerkostruksjonen, noe som begge kandidatene har. Selv om TCI har justeringer på bassrespons ved hjelp av brytere på forsterkerpanelet klarer ikke TCI å nå opp til Bird sin lekene bass. Noe mere bass klarte jeg å hente ut i dipsonen i rommet mitt, men likevel ikke samme leveransen som Bird. Accuton elementer som Bird er utstyrt med er i en annen klasse hva nyanser og tyngde angår. Har man et lytterom uten -7db dipp i 50hz skulle man tro TCI har mye å rutte med, og Bird kan kanskje helle mot basstunge i lyden.


    T+A Forsterker.jpg


    Igjen hadde en kombinasjon av flere høyttalere vert den beste løsningen i mitt rom, og den lineære spillstilen til TCI kler ikke mine ører denne gangen dessverre. Men det må understrekes at TCI er en meget god høyttaler og at det er kun nyanser som gjør til at jeg ikke ønsker å beholde disse heller. Bird ble solgt til en som lange hadde drømt om å eie dem, forståelig nok. Mitt inntrykk er at begge høyttaler parene er ganske likestilt i musikk kvalitet men treffer ikke HIFIhjertet helt. Så jeg fortsetter å lete.



    A.
     
    Sist redigert:

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    LM222.jpg


    Har testet disse høyttalerene på JAS rørforsterker og det er en stund siden jeg har hatt det morro I lytterommet. LM 222 har en eksplosiv dynamikk med god klangbalanse og har gitt meg blod på tann. Jeg hadde I tankene å legge HIFI på hylla for å innvestere penger I en annen hobby, men nå kjenner jeg det napper I lommeboken. Har ingen planer om å gå så ekstremt til verks som tidligere, men heller se hva som finnes på bruktmarkedet til en mere hyggelig pris. På den måten er det kanskje en mulighet for å balansere mellom mine to hobbyer. LM 222 er en vellykket høyttaler for den som holder seg til rør forsterkere med moderat effekt, men de vil bli vanskelig å inntegrere I et hjemmekino oppsett som jeg til syvende og sist ønsker å ende opp med. Ser for meg en receiver og et par fronthøyttalere som kan kompletteres med det jeg har fra før.

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Har noen alternativer som virker fristende å låne et øre til.

    Revel F208.
    Golden EAR triron one.
    USHER AC 20.
    Klipsch Palladium 39
    Gato FM-6

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Prøvde så godt jeg kunne. Men den gang ei.

    Ny short list:
    Revel F208. Delvis Avtale
    Golden Air triton One. Delvis avtale
    Usher AC 20. Delvis avtale og venter på info jeg har etterspurt.
    Klipsch P39. Venter svar fra en av selgerene. Et par uaktuelt.
    Gato FM-6. Uaktuelt.
    SF Elipsa. Delvis avtale
    Ø Audio. Venter svar og mere informasjon rundt deres slipp modell.
    Montana XP. Venter svar.

    Mange baller I luften, men etterhvert som priser og logistikk faller på plass blir short list oppdatert og jeg skal sitte igjen med det som jeg tror vil passé best til mitt bruk.

    Har noen hørt Ø Audio Icon I noen sammenheng?

    A.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gå inn i tråden med rapport fra Horten-messen. Mener at de har blitt omtalt der. Mulig også noen andre steder på forumet. Foreta et søk så bør du finne noen inntrykk.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Godt nyttår!


    Ny short list 2:
    Revel F208. Delvis Avtale, ikke sikker fra min side.
    Golden Air triton One. Delvis avtale
    Usher AC 20. Utgår
    Klipsch P39. Utgår.
    Gato FM-6. Utgår.
    SF Elipsa. Utgår
    Ø Audio. Utgår
    Montana XP. Venter svar.
    Marten Django L. Delvis avtale.
    Marten Django XL. Venter svar fra potensiell selger.

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Nytt år starter med et smell, sprengt budsjett og noe spennende på tur inn i lytterommet.

    Det som kommer inn har jeg kjenskap til fra før, men aldri hatt i eget oppsett. Nå skal det smake med god lyd og relativt store forventninger før ankomst.

    Lovnader om ord og bilder skal jeg holde, men først må logistikken være på plass.

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har handlet Marten Django XL bestilt fra fabrikk. Men så ser jeg et par høyttalere på bruktbørsen jeg veldig gjerne kunne handlet, men selger ønsker ikke innbytte.

    Er det noen som har lyst til handle eske nye Django XL med kvittering fra norsk importør?

    Send meg PM.

    A.
     
    Sist redigert:

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Spennende at skjer saker og ting her!

    Forresten, er dette rommet det samme du hadde hjemmekino i tidligere? Eller er det jeg som husker feil og at du ikke har avviklet hjemmekinoen?.... Fulgte deg flittig på AVForum i sin tid, og har alltid hatt sansen for den noe industrielle, men samtidig flotte atmosfæren i rommet ditt (ut i fra bilder, mulig industrielt er feil begrep å bruke). Blir spennende å følge med videre! God jul er som @Baluba nevnte i fjor, kanskje omtrent like avhengig som heroin.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spennende at skjer saker og ting her!

    Forresten, er dette rommet det samme du hadde hjemmekino i tidligere? Eller er det jeg som husker feil og at du ikke har avviklet hjemmekinoen?.... Fulgte deg flittig på AVForum i sin tid, og har alltid hatt sansen for den noe industrielle, men samtidig flotte atmosfæren i rommet ditt (ut i fra bilder, mulig industrielt er feil begrep å bruke). Blir spennende å følge med videre! God jul er som @Baluba nevnte i fjor, kanskje omtrent like avhengig som heroin.
    Kremt... god lyd er like vanedannende som heroin. Men en god jul skal heller ikke foraktes. Godt nytt år! ;)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Spennende at skjer saker og ting her!

    Forresten, er dette rommet det samme du hadde hjemmekino i tidligere? Eller er det jeg som husker feil og at du ikke har avviklet hjemmekinoen?.... Fulgte deg flittig på AVForum i sin tid, og har alltid hatt sansen for den noe industrielle, men samtidig flotte atmosfæren i rommet ditt (ut i fra bilder, mulig industrielt er feil begrep å bruke). Blir spennende å følge med videre! God jul er som @Baluba nevnte i fjor, kanskje omtrent like avhengig som heroin.
    Ja det stemmer at rommet var hjemmekino tidligere. Jeg hadde da PJ og lerret samt multikanal lyd. Dette ble som du nevner avviklet og rommet bygget om til mere stuevennlig utseende med to kanal HIFI. Nå snur jeg litt på dette igjen, det skal ikke bli PJ, men beholder plasma TV og går for multikanal lyd. Lettere for også andre å oppholde seg i rommet når det ser mere innbydende ut.

    Godt nyttår ja!! :)

    A.
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Spennende at skjer saker og ting her!

    Forresten, er dette rommet det samme du hadde hjemmekino i tidligere? Eller er det jeg som husker feil og at du ikke har avviklet hjemmekinoen?.... Fulgte deg flittig på AVForum i sin tid, og har alltid hatt sansen for den noe industrielle, men samtidig flotte atmosfæren i rommet ditt (ut i fra bilder, mulig industrielt er feil begrep å bruke). Blir spennende å følge med videre! God jul er som @Baluba nevnte i fjor, kanskje omtrent like avhengig som heroin.
    Ja det stemmer at rommet var hjemmekino tidligere. Jeg hadde da PJ og lerret samt multikanal lyd. Dette ble som du nevner avviklet og rommet bygget om til mere stuevennlig utseende med to kanal HIFI. Nå snur jeg litt på dette igjen, det skal ikke bli PJ, men beholder plasma TV og går for multikanal lyd. Lettere for også andre å oppholde seg i rommet når det ser mere innbydende ut.

    Godt nyttår ja!! :)

    A.
    mye flott innom rommet ditt, og så i samme fylke.. hvordan ser rommet ut nå? :)

    mvh
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    IMG_20190824_193509958.jpg


    Har gått tilbake til Ayon. Denne gangen Triton. Nå må ørene akklimatisere en stund. Låter veldig stramt og uanstrengt på Veritas 2.4. Bytte over til triode drift for å se om det slipper litt mere løst da. Uansett deilig å gå fra romjustert lyd til analog dynamikk.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    IMG_20190824_212056479.jpg


    Triode drift er veien å gå med Veritas. Den noe kaldere krystallklare lyden ble temmet fra tysk Gestapo lyd til mere Britisk løssluppen lyd, men likevel god kontroll og velplassert lyd. Kan hende Lade ølen har noe å si også....

    Ser ut til at bias er ute å kjører, dette selv etter service på forsterker som var ferdig for tre dager siden.
     
    Sist redigert:

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    27486BDC-D26C-4A78-8290-97EC74205441.jpeg


    Det røret her så ikke mye friskt ut, dersom det ikke bare er refleks fra noe
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 551705

    Det røret her så ikke mye friskt ut, dersom det ikke bare er refleks fra noe
    Ja..hva var dette? Var det et rør som holder på å ryke?
    Lure på om ikke det var lekkasje som forårsaker det?
    Ta det med en klype salt, da jeg ikke husker.
    Men ok er det vertfall ikke.
    Ville skiftet det før jeg bruker forsterkeren mer. Men mulig de har beskyttelse så ingenting ryk når røret ryk?
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Vis vedlegget 551705

    Det røret her så ikke mye friskt ut, dersom det ikke bare er refleks fra noe
    Ja..hva var dette? Var det et rør som holder på å ryke?
    Lure på om ikke det var lekkasje som forårsaker det?
    Ta det med en klype salt, da jeg ikke husker.
    Men ok er det vertfall ikke.
    Ville skiftet det før jeg bruker forsterkeren mer. Men mulig de har beskyttelse så ingenting ryk når røret ryk?
    Såvidt jeg vet er det tegn på at røret har mistet vakuum og at det holder på å ta kvelden ja, med potensiell smell og blårøyk som resultat.
    Og kan således ha noe med at bias er på tur. Ville ikke fortsatt med å bruke sterkeren før det er bytta.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 551705

    Det røret her så ikke mye friskt ut, dersom det ikke bare er refleks fra noe
    Er du en shaman som kan skille dårlige rør fra kurven ? :)

    Mvh
    Wow. Joda. Bare kall meg Durex du.. Durex.. Rør-hviskeren
    Hehe ikke ille ment :) aldri selv hatt et rør som har mistet vacuum ( ikke det jeg selv har hvert klar over i alle fall) men vil ikke tap av vacuum gi pops / sprak å kraftig forvrenging før det sier takk for seg med en purpur merklig farge som det ikke går å ta feil av ?
    På bilde så det ut som kun fluoriserende blåfarge som er et resultat av kun elektronene som bombarderer innsiden av glasset noe som er helt normal .
    Kanskje en tur til optiker er påkrevet hos meg da jeg er på overtid så det holder :)

    Mvh
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 551705

    Det røret her så ikke mye friskt ut, dersom det ikke bare er refleks fra noe
    Ja..hva var dette? Var det et rør som holder på å ryke?
    Lure på om ikke det var lekkasje som forårsaker det?
    Ta det med en klype salt, da jeg ikke husker.
    Men ok er det vertfall ikke.
    Ville skiftet det før jeg bruker forsterkeren mer. Men mulig de har beskyttelse så ingenting ryk når røret ryk?
    Såvidt jeg vet er det tegn på at røret har mistet vakuum og at det holder på å ta kvelden ja, med potensiell smell og blårøyk som resultat.
    Og kan således ha noe med at bias er på tur. Ville ikke fortsatt med å bruke sterkeren før det er bytta.
    Phuuuu..ååh enda godt. Vart litt redd nå for at du bruke den videre før rørene/rør blir byttet :)
    Forresten har jeg lyst å test selv dette merket en vakker dag kanskje.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Vis vedlegget 551705

    Det røret her så ikke mye friskt ut, dersom det ikke bare er refleks fra noe
    Ja..hva var dette? Var det et rør som holder på å ryke?
    Lure på om ikke det var lekkasje som forårsaker det?
    Ta det med en klype salt, da jeg ikke husker.
    Men ok er det vertfall ikke.
    Ville skiftet det før jeg bruker forsterkeren mer. Men mulig de har beskyttelse så ingenting ryk når røret ryk?
    Såvidt jeg vet er det tegn på at røret har mistet vakuum og at det holder på å ta kvelden ja, med potensiell smell og blårøyk som resultat.
    Og kan således ha noe med at bias er på tur. Ville ikke fortsatt med å bruke sterkeren før det er bytta.
    Phuuuu..ååh enda godt. Vart litt redd nå for at du bruke den videre før rørene/rør blir byttet :)
    Forresten har jeg lyst å test selv dette merket en vakker dag kanskje.
    Vet ikke om du missforstår denne forsterkeren som min? Er ambiance sin (trådeier). Jeg bruker en LM 845iA sjøl
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Bias ligger noe høyt og må justeres ned til riktig nivå, ståler en del mere varme fra dette ene røret også. Mulig alle rørene blir byttet før forsterkeren blir tatt i bruk igjen. Nå er den pakket pent ned i esken i påvente av nytt lytterom. Må bare skyte inn at Ayon slutter aldri å imponere. Herlig ro i lydbilde samtidig som det er mye dynamikk, bragte helt nytt liv i mine gammle Energy 2.4 høyttaler som også imponerer i prisklassen dem opprerer i. Det å spille musikk på romkorigert transistor kan ikke måles sammenlignet med analog rørlyd. Punktum.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Fikk fra selger at rørene er nye, så da er det trolig kun BIAS justering som må til. Koble seg til med multimeter og justere til riktig verdi.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn