Amou's lille hule

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nå de aller første Accuphase pre og power, c200 og P300, i custom trekasser. Funker bra, låter bra og ser bra ut med de gamle tandbergene. Kult å se anlegget ditt, bra greier.
    Accuphase er bra saker! Du har et kult retroanlegg fra øverste hylle. Ser veldig bra ut og låter sikker veldig bra :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Dette var hyggelig lesing! Skal si du har en fantastisk forsterker også, mye magi i den :)
    Hvordan opplever du det å bytte på 805'ene?
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Dette var hyggelig lesing! Skal si du har en fantastisk forsterker også, mye magi i den :)
    Hvordan opplever du det å bytte på 805'ene?
    Takk for det :) Ser du har gjort et godt valg av forsterker selv. Absolut mye magi i LM-805. Jeg kommer ikke til å bytte ut min på lenge.
    Jeg kjøpte den med et par meget gode RCA 805 og kjøpte opp det siste paret med NOS United Electronics av Audiomix.
    Tidligere eier viste ikke hvor mange timer RCA'ene hadde spilt. RCA spiller veldig bra. De regnes vel for noe av det beste som er\var av 805. Men United Electonics er også oppe i toppsiktet vil jeg påstå. Jeg syntes det ble litt mer av alt etter noen timers innspilling av UE805. Det kan jo også ha noe med at de ikke er brukte å gjøre, og at RCA røra muligens er på hell.
    Men min opplevelse av RCA generelt er at de låter litt mer tilbaketrukket en mye annet. Noe jeg ikke foretrekker. Jeg hadde et 5692 RCA Red Base som vist nok skal være the Holy Grail av 6SN7. Men jeg fikk ikke fot av det røre. For tilbaketrukket og nesten ullent etter min smak.
    Nå har jeg ikke testet noen av de dyre Psvan 805 røra, men det kommer nok. Først skal jeg ha meg et par knakende gode 300b røre. Har bare ikke funnet ut av hvilke ennå :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Se det ja, der var spiller på plass :) dette blir spennende tenker jeg
    Gratulerer :)

    mvh
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Solgte min NAS Spacedeck med heavy kit for noen mnd. siden i påvente henting av NAS Hyperdeck fra utlandet - C-19 har føkke den planen - må bare smøre meg med tålmodighet - dagen den kommer - men NAS er savnet! LP12 er en trøst men jeg savner gleden av å skyve NAS i gang !
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Måtte vente noen uker ekstra jeg også på grunn av C-19 faenskapet. Men nå er alt i skjønneste orden :) :) :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med flott tråd.
    Gleder meg til å følge med fremover :)
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Har vurdert en slik speed box, og fikk ikke mindre lyst nå. Ha en fin fredag kveld :)
    Ja den kan absolutt anbefales. En god del billigere en Wave mechanic, hvis man får tak i en da. Jeg slet med å skaffe en. Big Dipper hadde en demobrukt som jeg fikk til en særdeles god pris. Nå har ikke jeg testet wave mechanic, så kan være at den er en del bedre, men Speedbox gjør jobben godt nok så langt.
    Ha en finn fredags kveld du også HCS :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvis SpeedBox gjør jobben og sørger for korrekt hastighet så skal det nok mye til for at Wave Mechanic er bedre på noen som helst måte. Noen annen jobb har jo ingen av dingsene.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    @JMM Hvordan måler du hastigheten? Vet man får kjøpt stobeplater, men mener de bare virker med gammeldags lyspærer på grunn av 50Hz
    Lenge siden jeg så en slik lyspære.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bruker et "laser speed tachometer" som leser av hastigheten ved hjelp av et stykke refleksbånd som legges oppå tallerkene eller festes til siden. Veldig grei sak og ikke direkte dyr.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Glimmers, da er fartssjekken i boks. Om du i tillegg holder deg med marsvin, mus, rotter eller denslags og har gitt dem et løpehjul så har du jo uendelige timer med undeholdning foran deg og kan spare mye på å si opp NetFlix, HBO og alt det der.

    Ellers vil jeg nevne Audio-Technica AT6012Xa, som er i særklasse den beste platebørsten jeg har eid eller brukt. Den er også vel verdt å plukke opp.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den platebørsten så spennende ut :) litt om hvorfor du liker den så godt? :)

    mvh
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Glimmers, da er fartssjekken i boks. Om du i tillegg holder deg med marsvin, mus, rotter eller denslags og har gitt dem et løpehjul så har du jo uendelige timer med undeholdning foran deg og kan spare mye på å si opp NetFlix, HBO og alt det der.

    Ellers vil jeg nevne Audio-Technica AT6012Xa, som er i særklasse den beste platebørsten jeg har eid eller brukt. Den er også vel verdt å plukke opp.
    Hehehe. Dårlig med smågnagere, kun en lat katt. Audio-Technica AT6012Xa har jeg. Fikk den i posten for et par uker siden. Bestilte den etter at jeg leste din erfaring i en trå her. Suveren platebørste.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den platebørsten så spennende ut :) litt om hvorfor du liker den så godt? :)

    mvh
    Den graver bare dypere og tar med seg mer smuss enn noe annet jeg har vært borti. Spesielt i forhold til denne typen ting...

    s-l1600.jpg


    ...som jeg synes er nærmest poengløse i forhold.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Audio-Technica AT6012Xa har jeg. Fikk den i posten for et par uker siden. Bestilte den etter at jeg leste din erfaring i en trå her. Suveren platebørste.

    Godt du er enig og ikke kastet bort penger. Jeg har to eller tre ekstra liggende, siden jeg ikke regner med å finne noe bedre og ikke vil være foruten. Får vel neppe slitt ut den som er i drift, men de kan jo gis bort på dødsleiet i så fall.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    I kveld testes det rør. Tester 6sn7 og 6sl7 rør.
    Noen som har formening om når et rør bør byttes. F.eks måler flere av mine 6sl7 rør mellom 1.5Ma og 1.7Ma på +250v -2.0v Nytt rør er oppgitt til 2.0mA
    Hvor langt ned går de før det er fare for kortslutningen? Jeg tenker at i under 1.5 mA er ikke greit i min forsterker, men det er ikke sikkert jeg tenker riktig.

    20210328_171124520_iOS.jpg
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Med den settingen er SL7 oppgitt til 2.3mA. Den Duovac testeren måler nøyaktig i følge testmålinger som er gjort. Spiller røra bra er det jo greit. Merker du noe negativ forskjell så må det bli nye rør da. Er ikke redd for det du :D
    SN7 testet bra eller?
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Med den settingen er SL7 oppgitt til 2.3mA. Den Duovac testeren måler nøyaktig i følge testmålinger som er gjort. Spiller røra bra er det jo greit. Merker du noe negativ forskjell så må det bli nye rør da. Er ikke redd for det du :D
    SN7 testet bra eller?
    Ikke redd for nye rør :) Men hadde vært geit å hatt en ca referanse til hva som er innafor. Det ene Sylvani røret måler 1.0 mA på den ene siden. Har ikke testet det. De fleste røra spiller bra og det er variasjoner, men tenker at man fort kan vende seg til sakte nedgang. Er det noen forvarsler man kan lytte\se etter?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.793
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den der ser ut til å være den samme som jeg kjøpte for en 10 års tid siden. Og den fungerer like fint i dag.
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Min vekt var helt nøyaktig ved anskaffelse - og er det fremdeles ! Kalibrert med lab. vekter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn