Amp til >Grado RS1i

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Jeg har nettopp handlet meg slike, og jeg er i villrede hva de krever av Amp og hvilke komboer som er gode,
pris sjikte opptil 5 k ny eller brukt
vil høre på ganske variert musikk, men hovedtyngde innefor sjangeren rock
liker å kunne tråkke til litt volummessig men gjerne god lyd uten høyt volum også
Kan være amp med dac innebygd, men ikke nødvendig da jeg har en nadM51 og en arcam d33 som kan brukes


har en brukt naim headline2 på hånden sålangt, den kommer innenfor budsjettet såvidt
ellers har jeg kikket på andre kandidater , men er usikker, Grados egen er jo ett valg, tenkte da på den batteridrevne
 

ketilb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2009
Innlegg
483
Antall liker
135
Sted
Sør-Helgeland
Torget vurderinger
15
For et par år siden brukte jeg RS1 sammen med Naim Headline og Napsc-strømforsyningen. Jeg forsøkte meg også med en Hi-Cap strømforsyning. Som jeg husker det, var den siste kombinasjonen til tider magisk. Jeg har hatt SR60, SR80 og SR325, og oppfatter RS1 som mørkere og mer raffinert enn de øvrige. Selv om jeg oppfatter Headline som litt mørk også, så husker jeg ikke kombinasjonen som spesielt mørk overordnet set. Jeg vet, at en del ikke har så høye tanker om Headline, men for mig personlig har den utmerket seg med hhv Beyerdynamic T70 (Napsc) og Grado RS1 (HiCap). Andre hodetelefoner har vært knapp så suksessfulle sammen med Headline for min del, f.eks. Sennheiser HD650, HiFiMAN HE4, AKG K550 og Beyerdynamic T1. Hvis den Headline du har på hånden er Jega sin, så er prisen jo bra, i hvert fall i mine øyne. Jeg fikk ikke hørt RS1 med andre forsterkere, så kan ikke si noe om, hvordan Headline ligger an i forhold til konkurrenterne.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
takker, nei det er en kar utenom hfs som muligens skal selge den, kikker litt rundt og vet ikke helt om jeg kanskje skal gå for en rimelig sak ala little dot mkll, mens jeg bruker tid på å finne noe enda bedre
 

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Innlegg
323
Antall liker
136
Torget vurderinger
0
Heed Canalot kan bli meget bra.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Valget fallt på en Marantz HD-DAC1 tilslutt, var inngangene og fleksibiliteten til denne som avgjorde
 
Topp Bunn