AN Kit2 på besøk i stua....

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
I kveld fikk jeg et litt uventet, men dertil hyggelig besøk i stua. Olof fra www.upgradeaudio.com tilbø meg å få en AudioNote kit2 forsterker på "overnatting".
Det er en KT88 basert SE på ca 10W. Mer teknikk kan dere lese på hjemmesiden til Upgrade Audio!

Det jeg vil formidle er lytteinntrykk! En ting er å høre hva forhandleren sier, men jeg håper dere vil finne det litt verdifull å høre hva andre mener også?

La meg starte med et ord; GØY!

Har kjørt gjennom en 5-6 CD'er og jeg skal forsøke og beskrive utviklingen på de to første;

Chris Jones -Moonstruck
Typisk Stockfisch akustisk gitar-vokal. Ikke så veldig forskellig fra min kraftig oppgraderte EL34 med Mullard/C-winged Svetlana. Stemmegjengivelsen og gitarklangen fra EL34 er som kjent veldig god. Men AN forsterkeren viser allerede her en anelse av KT88 "punchen". Den har også betydlig mer detaljer oppover.

Tom Waitz- Hartache and Wine
Nå begynner virkelig moroa!
For et sinnsykt slam! Jeg tar meg selv i å sitt å glise ;D Dette er SÅ GØY. Det rocker i stua som jeg aldri har hørt det før.

Jeg vil heller gå tilbake å spille musikk, enn å plage dere med flere superlativer. Skulle noen av dere være på jakt etter forsterker i prisklassen; ikke kjøp før dere har lyttet til denne!

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
La meg korrigere det siste avsnittet;
Dette har ingenting med prisklasse å gjøre. Er man ute etter en forsterker som leverer masse detaljer og spiller med fett slam i bunn, lytt til denne!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Men se å gi deg ! ;)
Har ikke råd til å vurdere flere amper på en liten stund.

Men morro at du koser deg glugg ihjel med musikk igjen.
Blir det ny amp på deg ?

/jan

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Men se å gi deg ! ;)
Har ikke råd til å vurdere flere amper på en liten stund.

Men morro at du koser deg glugg ihjel med musikk igjen.
Blir det ny amp på deg ?

/jan
Jeg må oppriktig si at etter en natt med denne, så lurer jeg på hvorfor jeg ikke hørte på den før jeg valgte en litt annen rute.
Det aller meste er riktig.
Fine deltaljer og god oppløsning gjør det fint å skildne de enkelte musikere og instrumenter.
God fylde og punch gjør at du får skikkelig go'fot!

Det er rett og slett bare moro å lytte til musikk. Man glemmer helt å flisespikke etter det ene eller andre.....bare GØY!

Men ja, det blir ny(e) amp(er) på meg i løpet av året. Jeg har startet på en vei som jeg har veldig lyst til å følge. Jeg vet at om jeg endrer retning nå, vil jeg alltid lure på hvordan det kunne blitt......

Men som parkamerat til Klipsch RF5 er denne AN Kit2 det beste jeg har hørt "ever"!

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.225
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Det aller meste er riktig.
Fine deltaljer og god oppløsning gjør det fint å skildne de enkelte musikere og instrumenter.
God fylde og punch gjør at du får skikkelig go'fot!
Gode rørforsterkere er bare en fornøyelse å lytte til!
Så enkelt!
Det er vel faktisk slik at det er langt flere som er svært gode enn dårlige / middels.
Jeg vender stadig tilbake til min push pull med El34, men nyter nesten enhver single ended forsterker. Hvis en vil ha i pose & sekk + bøtter & spann, er OTL løsningen:)
Men da har en forlatt det enkle med god margin.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Det er rett og slett bare moro å lytte til musikk. Man glemmer helt å flisespikke etter det ene eller andre.....bare GØY!
Høres ut som du har kost deg veldig :)
Er vel sånn det skal være også,musikk skal være gøy.

Har tenkt,lurt,vurdert AN kit på sikt,evt brukt.
Skjønner jo at det er noe man absolutt bør vurdere når kjøp og selg spøkelset slår til igjen ;)

/jan

Topp Bunn