Analogdel til DAC

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
484
Torget vurderinger
14
Er på jakt etter gode DIY alternativer til analogdelen i Audio Note DAC. Audio Notes Dac løsninger passer heller ikke min pengepung.Har funnet et par interessante sider hvor det beskrives analogdeler med rør:
http://www.lamizator/
Forfatteren beskriver her en triodekopling med russiske rør: 6H6P (6N6P). Her er også en praktisk beskrivelse
p2p. Dette trinnet er ekstra interessant fordi forfatteren konkret beskriver hvorledes denne løsningen har blitt bygd inn i en Copland 289. Jeg har selv en 288 som benytter de samme DAC er som 289. Signalet fra
PMC 63 K kjøres inn i en Sowter transformator før analogdelen. På utgang benyttes tradisjonell kondensatorkopling. Også her kunne det vært interessant med en transformator løsning. Da jeg er å regne som nybegynner når det gjelder rør, søker jeg råd fra dere på forumet som kan dette med rør. Helst en
helt konkret vurdering/mening om kvaliteten på den løsningen som her foreslås.

John Broskie http://www.tubecad.com/ er en annen kar som skriver mye interessant om rør.
Han har en DIY løsning som kalles Aikido, hvor muligheten til å kjøpe print av høy kvalitet er til stede. Han beskriver flere løsninger på analoge trinn, også med transformatorer både på inn og utgang.
"Problemet" er bare at for en "ukunnig" er det litt vanskelig å orientere seg i alle forslagene. Håper noen kan hjelpe meg med å "sile"det du vurderer som det mest "hensiktsmessige"av hans mange løsninger. En vurdering av de to opp mot hverandre, hadde også vært interessant.

En utfordring til Hans, Jane, Andreas og andre rørentusiaster ???

mvh.

Eivind S

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Må bare si at selv om jeg er entusiastisk, så er jeg for nybegynner å regne.