Forsterkere Anbefaling av forsterker til Soavo 1

Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
9
Antall liker
1
Hei
Er ny på forumet her :) Så satser på å få en anbefaling å to :)

Har et sett med Yamaha Soavo 1 som trenger seg en ny effektforsterker ! Eller noe annet :)

Er det noen som har disse ? Som evt kan anbefale meg en god forsterker som kan drive disse :)

Har en Rotel RC 1570 forforsterker.Å en Pioneer N-50 som jeg tenkte jeg skulle koble sammen med !

Om noen mener jeg bør skifte ut det jeg har ! Å sitte sammen noe annet, så kom gjerne med forslag :)

Hadde håpet å holde meg under 30 000 totalt :)

Har sett litt på Primare sin A30. Primare SP 33. Vet dette er en surround forsterker. Men ble anbefalt den 33 av en
på Soundgarden. Da han hadde den på sine Soavo 1.

På forhånd takk :)
 
Sist redigert:

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Kan det være av interesse å gå for integrert med innebygget dac og mulighet for direkte streaming?

Jeg må si jeg er meget positivt overrasket over den nye Hegel H160 forsterkeren. Den har det du trenger vil jeg si.
Samt den har en pris som kommer et stykke unna maks budsjett. Da kan du evt selge overskytende materiell og
få inn att noen kroner :) Mulig det kommer noen tilbud nærmere jul? Uansett skader det ikke å spørre om litt avslag ved
evt kjøp. De har nok "litt" å gå på.

Mvh Øyvind
 
Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
9
Antall liker
1
Så da blir denne slutttrinnet ikke sant ? :) Er det 3000 som koster 19 000 ? :)
Tror du, at det er greit å bruke Pioneeren N-50 med innebygget DAC holder til å begynne med ?

Har sett en del på Yamaha sine produkter .Og veldig lyst å gå for det :)
 
Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
9
Antall liker
1
Da jeg ikke har så mye peiling på Hi-Fi, så må jeg spørre :) Det er et slutttrinn jeg er ute etter ! Å det er denne Hegel 160 ?

Hegel har også stått høyt på ønskelisten :) Så skal sjekke den ut :)

Takker så mye for svar :) Jaggu blitt klokere her :)
 
Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
9
Antall liker
1
Skal jeg gå for en 2 kanalers ? Eller spiller ikke det noe rolle ?

Tenker da på, at jeg ikke har planer om noe surround anlegg :)
 
Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
9
Antall liker
1
Var jo ikke meningen, at svarene mine skulle komme på rad å rekke :)

Når jeg først har dere på tråden !

Jeg blir å selge det jeg har fra før ..Som da blir den Rotel Rc 1570 forforsterkeren. Sammen med Effektforsterkeren Rotel 1582 .
Hva tror dere dere ville vært en fair pris for disse to ved salg ? 1570 er ca 6 mnd. 1582 er passert 2 år . Lite brukt da dette står på hytten :p
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hei

Hegel H160 er den nyeste integrerte forsterkeren til Hegel. Jeg er av den filosofi at med en forsterker som har en innebygget dac
og med mulighet for direkte streaming er et pluss. Mindre bokser og mindre kabler og ledd i systemet.
Da trenger du ikke det andre du har og kan selge for å frigjøre kapital. Hegel H160 er 2 kanal stereoforsterker med 2x150 watt i 8 Ohm.
Altså skal dette holde til dine Soavo 1. Jeg ville uansett ikke kjøpt flerkanals utstyr om planen er 2 kanals oppsett.
2-kanals elektronikk spiller best til stereo :)

Hegel H160 stereoforsterker med DAC
 
Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
9
Antall liker
1
Hei

Hegel H160 er den nyeste integrerte forsterkeren til Hegel. Jeg er av den filosofi at med en forsterker som har en innebygget dac
og med mulighet for direkte streaming er et pluss. Mindre bokser og mindre kabler og ledd i systemet.
Da trenger du ikke det andre du har og kan selge for å frigjøre kapital. Hegel H160 er 2 kanal stereoforsterker med 2x150 watt i 8 Ohm.
Altså skal dette holde til dine Soavo 1. Jeg ville uansett ikke kjøpt flerkanals utstyr om planen er 2 kanals oppsett.
2-kanals elektronikk spiller best til stereo :)

Hegel H160 stereoforsterker med DAC
Det hørtes meget lovende ut :) Om jeg får frigjort mer kapital, så har jeg lyst å bytte ut den Pioneer N-50 til noe bedre som musikk kilde :)
Men må ha USB :)
Noen anbefalinger der ? :)

Er det ikke greit å ha en forforsterker/steroforsterker hvor man kan justere bass/diskant osv ?

Mvh jan Erik
 
Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
9
Antall liker
1
Hei

Hegel H160 er den nyeste integrerte forsterkeren til Hegel. Jeg er av den filosofi at med en forsterker som har en innebygget dac
og med mulighet for direkte streaming er et pluss. Mindre bokser og mindre kabler og ledd i systemet.
Da trenger du ikke det andre du har og kan selge for å frigjøre kapital. Hegel H160 er 2 kanal stereoforsterker med 2x150 watt i 8 Ohm.
Altså skal dette holde til dine Soavo 1. Jeg ville uansett ikke kjøpt flerkanals utstyr om planen er 2 kanals oppsett.
2-kanals elektronikk spiller best til stereo :)

Hegel H160 stereoforsterker med DAC
Noe ide om hva jeg kunne fått for den Rotel RC 1570 å Rotel 1582 effekt ?
1570 6 mnd gammel..1582 ca 2 år
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Angående hva du kan få for det utstyret du har er et søk på bruktforum et greit utgangspunkt for å se hva andre evt tar for
tilsvarende produkter. Ellers er det jo ofte ca 40% av på nypris på et par år gamle ting. Med unntak selvsagt. Alt kommer til
tilbud og etterspørsel i markedet.

Når det gjelder kilde for musikk er jo en helt vanlig laptop evt iPad et alternativ til strømmetjenester. Med f.eks Hegel H160
kan jo du koble deg til via nettverk eller usb kabel. En Apple TV 3 kan brukes også. Hendig sak.

Jeg har sjeldent følt behov for å trenge å justere bass/diskant. Da er det ofte en annen plass problemet i lyden ligger.
Hvis man har riktig elektronikk med riktig høyttalere så skal lyden være "optimalt" stilt via forsterker om den ikke har
tonekontroller. Ikke følt det problematisk selv med å ha forsterkere uten tonekontroll. Vil gjerne si det er best slik :)
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.531
Antall liker
1.053
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Jeg ville absolutt ikke valgt den Hegel forsterkeren. Det finnes så mye annet i den prisklassen (og mye billigere). Ville heller ikke valgt med innebygd DAC da DAC er noe man oppgraderer oftere enn forsterker. Jeg ville absolutt valgt Yamaha A-S 2000. Den er perfekt sammen med Yamaha høyttalere. Den er i tester beskrevet å låte 4 ganger prisen den koster. Det vet jeg fordi jeg har prøvd. kun 14700kr Yamaha A-S2000 - Stereoforsterker - Finn lavest pris, test og informasjon. Mye penere enn Hegel. 20kg kraftpakke til og med med dedikert head amp og riaa. Biamping ut! m.m. Kan finnes brukt for 7000 av og til, men de selges da på dagen.
bd5be0f0-ea96-420f-9ceb-e92abef7469d.jpeg
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Hva er det du savner med ditt nåværende Rotel-sett?
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.531
Antall liker
1.053
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Hva er det du savner med ditt nåværende Rotel-sett?
Har sikkert for dårlige kabler og signal kilde som gir grå og kjedelig lyd:)
Jeg kan ikke se noe annen grunn da om det ikke er ønske om noe nytt. Rotel spiller normalt ganske bra. Ikke helt i klasse med det vi anbefaler, men tilstrekkelig bra til at jeg ville vurdert kilde og kabler som første issue.

....men siden han spør etter forsterker, har jeg anbefalt forsterker.
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Lenge siden tråden var aktiv men mcintosch ma 7000 spiller himmelsk på disse høyttalerne. Kjøpte mine for 5 år siden, har forsøkt mange siden da men disse har jeg måtte beholde. Fantastisk musikalske høyttalere alle instrumenter høres så riktige ut.
 
Topp Bunn