Hei Dedekam,
Du trenger ikke annet enn en USB kabel som er lang nok, eller en tilsvarende optisk kabel (Toslink). Dersom du velger Toslink må du ha en kabel med mini-Toslink i den ene enden (ser ut som en 3.5mm vanlig headsetplugg), og vanlig Toslink i andre.
Jeg tror Apple har kuttet optisk på Macbooks de siste par årene, men kan ta feil. Sjekk at din model har. Jeg spiller akkurat nå på min 2011 Macbook Pro, fra NAS via Audirvana software, går strykende.
Vær så snill å ikke kast bort penger på digitalkabler. Aurora har helt rett, det er vås å snakke om lydforskjeller i digitalkabler. Dersom signalet er degradert så vil det høres som knitring, stillhet, hakking eller tilsvarende, ikke som mindre bass eller dårligere oppløsning. Spar til nye høyttalere og ny pickup til platespilleren, det er der forskjellene ligger. Likevel, kjøp noe som er mekanisk holdbart. Jeg kjøpte min første optiske kabel på Clas O, ble utålmodig, og så ligger jo butikken der rett rundt hjørnet, men makan!! Dersom dette kabelpreiket her på sentralen føkker med huet ditt, så gå for optisk. Da er det ingenting som kan kan påvirke signalet, og du sover godt om natten (vel, inntil neste fobi tar deg.....har lyttene i forsterkeren din tørka ut, har du tenkt på det??)
Jeg er veldig fornøyd både med USB og Toslink fra Macbook Pro, og kommer antagelig til å dedikere den gamle Mac'en til permanent tjeneste i stereoracket. Om det blir USB eller optisk avhenger litt av hvor jeg havner i søken etter en ny dac. Min Abrahamsen er ikke asynkron, så må ha noe annet (fa..n nå begynte jeg å tenke på det igjen, får jo ikke sove nå...)