Anbefalte bokser

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Har en dragning mot bokser!

Sånne store pakker som kommer i posten med opptil flere CD'r og tykke biografier om artisten(e)!

Har etterhvert opparbeidet meg mange slike, men èn som skiller seg veldig ut er denne:

Et år siden den ble kjøpt hos Platekompaniet og fremdeles en hyppig gjest i CD-spilleren. Los Lobos er rotekte rythm'n blues fra Los Angeles! Og lyden er også framifra bra! Anbefales!

Ellers har jeg bokser fra Yardbirds, Johnny Cash, Steely Dan (samtlige 70-talls utgivelser) Penquin Orchestra og flere...

Noen som har forslag til flere bokser?

mvh

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Dette vil jeg vel kalle en pensumbox.....
PINK FLOYD - Shine On (9CD)

8)

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Liker Pink Floyd, men jeg har det meste fra før på enkeltstående CD'er. Dette er jo ofte et problem med bokser...

K

kbwh

Gjest
Kjekt å se at folk liker Los Lobos!
Har en boks med alle STAX-singene (9cd), men er ellers veldig glad i klassisk-i-boks.
Bankerseksempel: Mozart komplette pianosonater. Mitsuko Uchida spiller. 5 Philips cd for under 400,-.

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Apropos klassisk, så har posten en god del bokser. Men er usikker på kvaliteten på disse. Denne Mahler-boksen (15CD) synes jeg er bra...

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Denne er også bra:

4 CD'er med Who's R&B musikk fra tidlig 60-tall til slutten på 80-tallet. En del outtakes og uutgitte materiale....

K

kbwh

Gjest
Den Mahler/Inbal-boksen er vel en gjenutgivelse av Denon-innspillinger (Denon drev med lydopptak også før i tiden, og kanskje ennå for det jeg vet). De innspillingene husker jeg som lydmessig referanseklasse på slutten av 80-tallet. Hvis de ikke har rotet det til i masteringen er vel lyden knall fremdeles.

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Apropos R&B:

Yardbirds (the complete giorgio gomelsky productions). Fra Claptons første gitarsoloer til Jeff Beck tok over. Inneholder legendariske "five live yardbirds", som backinggruppe til Sonny Boy Williamson og selvfølgelig alle singlene. +tykk bok med masse info...

(Og ja, Inbal-boksen har en flott lyd).

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Free - Songs of yesterday

Denne kan trygt kjøpes selvom du har alle Free albumene fra før. 5 CD's tettpakket med alternative mix, outtakes, live etc....
Snadder for Free fans.

The Who boksen er også grei å ha.

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Free er notert!

Jeg har denne:

........og den er fortreffelig, men så har det kommet enda en box:
med Richard Thompson. 5 CD. Føler jeg må ha denne også! Men Platekompaniet skal ha nesten 700!

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.460
Torget vurderinger
5
Slår et slag for Scott Walker boksen in 5 Easy Pieces og Coat of Many Cupboards med XTC.

Tormod

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Slår et slag for Scott Walker boksen in 5 Easy Pieces og Coat of Many Cupboards med XTC.

Tormod
Jeg digger XTC (og Dukes Of Stratosphear). Denne boksen skal definitivt sjekkes ut!

Var Scott Walker med i Walker Brothers på 60-tallet?
Hva slags musikk er dette? Pop/Rock/Blues?

mvh

B

bamsemann

Gjest
Bruce Springsteen Tracks... En veldig fin boks fra sjefen......

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Takk for alle gode tips!  Begynner å bli dyrt dette... :D

Apropos Scott Walker...pop/avantgarde/rock/experimental etc. står det på siden til allmusic. Må prøve å lytte litt.
mvh

PS: kr.379 hos platekompaniet - ikke gæernt det.. :D

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Denne boksen

frister meg. Mest fra 70-tallet. Syd Barrett, Edgar Broughton Band, Pink Floyd, Roy Harper, Bill Nelson, Kevin Ayers, Move, Third Ear Band osv... Harvest var en label som hadde mye spennende å by på...

mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.654
Torget vurderinger
49
Denne er bra

LINK

Mvh Tom-Erik
He he ,denne har jeg to av ;D
Jentungen klarte å rive litt i permen og skratche den ene cd'en. Mer enn god nok grunn til å kjøpe en til 8)

Jeg er også stor fan av bokser mye pga boken som følger med og samleverdien seff ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Oj, her var det mye snadder gitt, nuggets boksene, free, steely dan, allman bros, dead, hendrix, buffalo og til og med GFR :)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Siden jeg er helt i ekstase over Princes live-DVD for øyeblikket blir jeg vel nødt til å kjøpe denne.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Den der hendrix boksen er et must for hendrix fans. Noen skikkelig kule live takes der og endel coole blues låter som ikke er på andre plater.

EIA: Hvordan miller boks er det ?

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2

En av mine all-time-favorites: King Crimson! Endel har jeg fra før, men denne MÅ jeg ha! Vol.1 er nok førstevalget, men må nok ha Vol.2 etterhvert.... :D

mvh

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.460
Torget vurderinger
5
Jeg digger XTC (og Dukes Of Stratosphear). Denne boksen skal definitivt sjekkes ut!

Var Scott Walker med i Walker Brothers på 60-tallet?
Hva slags musikk er dette? Pop/Rock/Blues?

mvh
Scott Walker var med i Walker Brothers, ja. Soloplatene hans byr på mer ambisiøs orkestrert pop med croonervokal og eksentriske tekster. Materialet på Scott 1-4 er lettere tilgjengelig enn de fåtallige utgivelsene fra nyere tid. Men han kommer med skive i år. Endelig!

Tormod

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.654
Torget vurderinger
49
Mye bra her, etter smak å dømme, mangler du denne

Mvh Tom-Erik
Lynard Skynnard er bra ,så den skulle jeg hatt .
Har sinnsykt lyst på begge boxene til Dead også .
Golden Road og Beyond Description (sikle sikle )
Men det er hele tiden en prioritering .
Samler også på musikk dvd ,det er jo også råkult har ca 50 stk til nå .
Og anbefaler på det sterkeste "Beth Hart - Live at Paradiso" den dama rocker  8)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.654
Torget vurderinger
49
Siden jeg er helt i ekstase over Princes live-DVD for øyeblikket blir jeg vel nødt til å kjøpe denne.
Denne var billigere på cdon.com 429,-

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Lynard Skynnard er bra ,så den skulle jeg hatt .
Har sinnsykt lyst på begge boxene til Dead også .
Golden Road og Beyond Description (sikle sikle )
Men det er hele tiden en prioritering .
Samler også på musikk videoer ,det er jo også råkult har ca 50 stk til nå .
Og anbefaler på det sterkeste "Beth Hart - Live at Paradiso" den dama rocker  8)
Ja Beth Hart er en av mine favorit "Live" preformers, set hun 2 ganger. Denne + Rory Gallegher SKAL kjøpes snarrest

Mvh Tom-Erik

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.654
Torget vurderinger
49
Ja Beth Hart er en av mine favorit "Live" preformers, set hun 2 ganger. Denne + Rory Gallegher SKAL kjøpes snarrest

Mvh Tom-Erik
Har den Rory Gallagher dvd'en og den kan anbefales . Ikke best lyd ,men kul dvd likevell ;)

Topp Bunn