Ancien(t) Audio

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.169
Antall liker
5.079
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
I de fleste sammenhenger ser jeg at det skrives Ancient Audio, men på forsterkerne står det Ancien. Så langt jeg kan tyde skriften.

 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.292
Antall liker
6.635
Står Ancient på min. Og på bilder av utsyret jeg nettopp sjekka ut.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.524
Antall liker
2.980
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1


hmmmmm...ser ut til at det har gått litt fort i svingene på kvalitetssikringen ett eller annet sted i produksjonen.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Morsomt ! På cd spillerne står det Ancient, og ut i fra hjemmesiden deres er det tydelig Ancient det skal være.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Hm. Var sikker på det skulle være Ancient, men på min står det Ancien. Har jeg aldri lagt merke til før. Kanskje det er en piratkopi ?

Jaja. Spiller bra uansett hva den heter.
 
T

tst

Gjest
Hvis du ser inni, så er det kanskje ikke så rart de glemmer en "t" på utsiden.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Kanskje de har lagt en t inni mener du ?
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Lånte engang en uten "t".
Låt fint, men så nærmest grusom ut inni.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Betyr det her at det er kopier ute å går? Dårlige (byggeteknisk hvertfall) sådan?


Pk
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg har sett en del variasjoner, så det er vel nesten ikke en eneste lik AA.?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Rotekroken skrev:
Jeg har sett en del variasjoner, så det er vel nesten ikke en eneste lik AA.?
Sant.
Men de kunne vel ffs vært enig om det skulle være Ancien eller Ancient ;)

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Virker merkelig dette. Og av de bildene som Hans har lagt ut under den andre Ancien tråden, av min og en annen, så er ihvertfall ikke de like.

Men min spiller bra nå. Og det er gjort ting med den slik at den er bedre enn den var.
Den spiller veldig bra nå, syns jeg. Og det teller mest for meg. Så får den hete hva den vil.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Kanskje Audio-Aktøren kan forklare hvorfor den har forskjellige navn, og er tydeligvis lagd forskjellig.

Hallo ! Er dere der ?!
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
JanR skrev:
Rotekroken skrev:
Jeg har sett en del variasjoner, så det er vel nesten ikke en eneste lik AA.?
Sant.
Men de kunne vel ffs vært enig om det skulle være Ancien eller Ancient ;)

/jan
Sant nok ;D
Kanskje det er flere forskjellige produsenter på samme basis.?
Jeg aner ikke, men kunne nesten sett ut til at det var noe DIY greier til tider, ikke at det er negativt i mine øyne, men de jeg har sett på nett er også forskjellige, både av utseende, variabler av rør og innmat..

Vår emminente "Audiomix" har jo en del tråder med litt spennende, en av dem dreide seg vel om Ming Da MC-7 om jeg ikke husker helt feil, det var vel ingen av de som hadde lik innmat.?

Har selv hatt 3 stk Nordic Ming Da MC84-A og ingen av dem helt like i lyden med samme rør kombo, nesten som å spille Lotto det der ;D
 
T

tst

Gjest
Ancien er standardutg., mens Ancient er mere påkostet med bedre deler.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.169
Antall liker
5.079
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
rolfozzy skrev:
Kanskje Audio-Aktøren kan forklare hvorfor den har forskjellige navn, og er tydeligvis lagd forskjellig.

Hallo ! Er dere der ?!
Han gremmes sikkert :-[
 
D

Dilla

Gjest
emokid skrev:
Oppgraderings"guruen" her ville ikke gjøre noe med spilleren min når den så såpass bra ut.
Ikke helt "match" mellom utsagnet ditt over og det som står i signaturen din... Dersom det som står i signaturen er det rette, hva har du oppgradert/endret? Spørr fordi jeg har samme spiller selv (lektor IV). Forøvrig godt fornøyd med den :)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.169
Antall liker
5.079
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Først var det Ancient, men så gikk det litt fort og en forskterker forlot fabrikken før siste bokstav var gravert:



Slik skal det være:



De er ikke så like innvendig heller. Til tross for at begge heter Silver Integra.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.825
Antall liker
614
Konstruktøren av Supratek rørutstyret (bildet nedenfor) gikk tydeligvis i samme klasse som Jarek på yrkesskolen. Den læreren burde hatt sparken! :-X

 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.183
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
uff, det må være et helvete å feilsøke de to forsterkerene der! :eek:
for ikke å snakke om hvis man må lodde ut/inn noen nye deler.. :(
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.619
Antall liker
161
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Min teori er som følger:
De har forsøkt å oversette et polsk ord til engelsk, og ved første forsøk (uhell eller uvitenhet??) ble dette ancien. Senere ble dette rettet opp til Ancient.
Mener å ha registrert at det bare er de tidligste modellene som har navnet Ancien Audio........
Ancient betyr forøvrig gammel.

Mvh OP
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.293
Antall liker
953
whistler skrev:
Konstruktøren av Supratek rørutstyret (bildet nedenfor) gikk tydeligvis i samme klasse som Jarek på yrkesskolen. Den læreren burde hatt sparken! :-X

Mye kan jo ellers tyde på at han har system i kaoset! Får jo mye skryt lydmessig :)
 
T

timc

Gjest
whistler skrev:
Konstruktøren av Supratek rørutstyret (bildet nedenfor) gikk tydeligvis i samme klasse som Jarek på yrkesskolen. Den læreren burde hatt sparken! :-X



Det der var redselsfullt......... :eek:
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.292
Antall liker
6.635
TK skrev:
emokid skrev:
Oppgraderings"guruen" her ville ikke gjøre noe med spilleren min når den så såpass bra ut.
Ikke helt "match" mellom utsagnet ditt over og det som står i signaturen din... Dersom det som står i signaturen er det rette, hva har du oppgradert/endret? Spørr fordi jeg har samme spiller selv (lektor IV). Forøvrig godt fornøyd med den :)
[/quote

Beklager, overså spørsmålet ditt.

Glemte vel i diskusjonens hete at min spiller var oppgradert da jeg fikk den. Akuratt hva som er gjort er jeg derfor usikker på, men jeg kan alltids prøve å legge ut et par bilder. Ellers var NOS CCA-rør et greit løft;)
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Finnes det ikke noe firma som heter "presbyterian audio" da?
 
T

tst

Gjest
De Polske barna på verkstedet hadde ikke kommet så langt i alfabetet når de første modellene ble satt sammen. Her et bilde av produksjonen av stativhøyttalerne som ligger i Plotzxcqyare:
 

Vedlegg

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.169
Antall liker
5.079
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Originalt er disse (både Ancien og Ancient) utstyrt med en felles justering av BIAS for begge 300B. Slikt kan det ikke bli lik hvilestrøm i de to rørene av :(
Ikke er stedet hvor en måler bias lett tilgjengelig heller.
Når det gjelder selve opplegget for den negative forspenningen, er jeg mer tilhenger av en resistiv spenningsdeler enn en zener stabilisering. Dersom zenerdioden kortslutter går 300B til resirkulering raskere enn du reiser deg fra stolen.
Her er det justering med 22 turn potmeter som er en drøm å skru på i forhold til 3/4 omdreining. Pluss målepunkter. Likt på hvert 300B.

 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
rolfozzy skrev:
Kanskje Audio-Aktøren kan forklare hvorfor den har forskjellige navn, og er tydeligvis lagd forskjellig.

Hallo ! Er dere der ?!
Ja
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
"Ancien" var ment som det franske ordet for "forhenværende" og var ment for det Fransktalende markedet.
"Ansient" for det Engelsktalende marked.Ancien er brukt på 2 stk aparater som ble levert til Norge.Smart eller ikke ,Ansien(t) er ment som forhenværende, eller fortidens teknologi (rør).Mvh Terje
 
Topp Bunn