Anlegg - april 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1


    Mitt anlegg i TV stua - april 2020


    Anlegg - april 2020



    Anlegg - april 2020

    Pioneer S-3EX uten trekk



    Pioneer S-3EX med trekk

    Pioneer S-3EX

    Pioneer S-3EX uten trekk

    Hegel H360

    Hegel H360

    Benk med utstyr
     
    Sist redigert av en moderator:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Så jo fint ut dette,trekker litt for ellers tomt rom ;)

    O
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk ;) Og velidg enig ! Her er det mange åpne, harde flater..Og store vinduer på begge sider. Kan nok sannsynligvis gjøre mye med noen akustiske tiltak. Tips ?

    Bjørn
    PS! Har nå byttet ut Pioneer'ene med Klipsch RF7 mk3. Som låter veldig bra :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Har bladd litt i gamle bilder, mimret - og sett utviklingene på lydsiden de siste årene :) Må legge ut litt - det var litt artig å se hvordan denne interessen tydeligvis har utviklet seg...
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Okey...etter å ha tatt en tur nedover "memory lane" og bladd i gamle bilder, så tenkte jeg å se om jeg kunne få oppsummert noe av det som har skjedd på hifi-fronten de siste årene. For (for min del...) så synes jeg det har vært litt :) Har vel alltid vært glad i lyd, og har hatt noen skikkelig gåsehudopplevelser som ung med bla noen Quad ESL63 på yrkesskolen (slutten av 80-tallet), og kanskje den største hos en tidligere kollega med noen Kef Reference Mod 3, med en svær DP forsterker, en Krell preamp og en EMC-1UP CD spiller...Sånt satt spor !

    Lyd interessen startet på lavgir, med familie med småbarn etc - men med et par Audiovector Mi3, hvor jeg hadde en Rotel receiver, en Primare i20, Krell KAV300i, Parasound Hint - og tilslutt en Hegel H360. Men hadde ikke tid, plass eller økonomi til å dyrke interessen noe mer. Etter et samlivsbrudd - så flyttet jeg til Lørenskog, og fikk meg etterhvert kjøpt meg et par Pioneer S-3EX. SOm jeg hadde hørt hos en kompis - og ble bergtatt. Da begynte det å løsne litt...

    Pioneer og Hegel på Lørenskog.JPG


    Dette låt slett ikke verst ! Men det var i en altfor liten, smal og trang stue...langt fra optimalt - men gav mye glede :)
     
    Sist redigert:

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Etter noen år på Lørenskog, og i et nytt forhold - bar det opp til nytt hus i Gjerdrum. Dette var tidlig vår i 2019. Og her med et rom på ca 40 kvm som fikk oppgaven til TV/lyd stue ! Lykke ! Her gledet jeg meg til at Pioneer'ene skulle få blomstre i et stort rom - med bra høyde under taket ! Riktignok med skråtak og store vinduer på hver side - men det var masse plass. Så der kom Pioneer'ene på plass, med Hegel H360 - og fort en 82'' TV på veggen :)

    IMG_1359.JPEG


    Men...her ble høyttalerene helt "borte" i rommet...jeg fikk ikke noe pondus etter trøkk. Det låt "nakent".
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Så jeg kjøpte et par XTZ 12.17 Edge sub'er - i håp om at dette skulle løse alt. Men helt grønn, og uten noen form for intergrering eller noen ting - så gav ikke dette noen annet enn frustrasjon...

    IMG_2834.JPEG
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Så da tenkte jeg at her må jeg opp på membran-areal...her holder det ikke med 6,5 tommere...Jeg begynte å sikle på 10'' i frontene ! Og plutselig stod det et par Klipsch RF7 Mk3 i stua...

    IMG_2921.JPEG


    Det låt jo tøft - gav mer trøkk og pondus i bunnen ! Men fortsatt uten noen intergrasjon av subbene...
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Men, synes det var tøgt med Klipch - fikk med en matchende senter (RC-64). Men følte at det var jo bare et lite stykke opp....ville ha mer. Tenkte at kanskje ikke Hegelene var rett ? Leste så mye rundt-om-kring, og skjønte at McIntosh var en innertier med Klipsch ! Men det var/er jo svinedyrt.... Men - det er jo skummelt å sette igang slike prosesser - så vipps så stod det en McIntosh MA800o her også gitt... :D

    IMG_3605.JPEG


    Det gjorde jo et innhugg i lommeboka...men da tenkte jeg at nå har jeg Forsterkeren for resten av livet !

    McIntosh MA8000, Klipsch RF7 Mk3 og XTZ 12.17 Edge.JPEG
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Men....fortsatt ikke så happy som jeg trodde jeg skulle bli...nå hadde jeg jo doble 10'' i fronten og en feit forsterker. Dette burde jo gi meg gåsehud og himmerike..! Jeg er en en god kompis av Lars (sclalars her på sentralen), og når jeg var hjemme hos han - og hørte på lyden hjemme hos han - så kom gåsehuden der.

    Lars.JPEG


    Og skuffelsen ble desto større når jeg kom hjem...

    Men Lars er en gammel ringrev, og hadde mye snasent utstyr, nydelige basstårn - og et fantastisk rom med mye akustiske tiltak..Han hadde fått mye hjelp av Thomas (thomand) - og sa at jeg måtte skaffe med DSP - og få hjelp av Thomas.

    Og etter da og komme i kontakt med Thomas, så begynte det å skje ting... Han er jo både superhyggelig og er utrolig kompetent, og som gammel ingeniør - så kjøpte jeg tvert hans pragmatiske og objektive forhold til lyd. Og akustikk....mer om dette senere... Men da ble det til innkjøp av en miniDSP 2x4HD. Og etter besøk av Thomas, med hans umic og oppsett med REW - så låt det jo vanvittig mye bedre ! Da fikk vi plassert høyttalerene mye lengre ut i rommet, og ikke tett innpå frontveggen hvor de tidligere stod. Flyttet også sofa/sitteplassen lengre frem i rommet. Og ikke minst - fikk integrert sub'ene til systemet. Nå begynte det virkelig å låte bra ! Den pondusen og det trøkket jeg hadde savnet - kom ! :D
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Men Thomas har jo peil på lyd - og ikke minst akustikk. Så han begynte virkelig å å noen tanker i hodet mitt. Og sa at jeg hvertfall burde lage en kasse i skråtaket over lytteposisjonen, for å ta førstereflesjonen der. Jeg trodde ikke jeg hadde noe særlig tro på akustiske tiltak....men ble overbevist av Thomas, og gikk til innkjøp av 10cm Rockfon plater - og fikk opp fire plater som jeg trakk med hvitt høyttalerstoff - som jeg hang opp i taket. Dette hjalp mye....!

    10 cm Rocfon i taket.JPEG


    Så da hadde jeg tatt hull på akustikk-byllen, og da ble det fort en bassfelle på 60cm bredde i det ene hjørnet i front også...

    IMG_2221.JPEG

    Lagde ramme først...

    Fyllt basskasse.JPEG

    Fylte den med Glava

    IMG_2236.JPEG


    Kledde den med høyttalerstoff - og fikk den inn i hjørnet !

    Thomas kom og rattet på DSP'n - og dette låt jo bare bedre og bedre ! Nå begynte jeg å få puls... Her var det håp om go' lyd i TV stua ! Heldigvis har jeg en meget forståelsesfull samboer - samtidig som jeg ville at alle tiltak skulle se sånn noenlunde ok ut. Jeg ville ikke ha en typisk "man-cave" - men en TV stue hvor jeg og frua kunne kose oss med en film, eller vi skulle kunne vise folk - uten at jeg (eller henne....) skulle rødme og bortforklare ting...
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg skjønte at det gikk an å få bedre lyd hjemme - samtidig som korona'en holdt meg på hjemmekontor, så ble det mye lesing her på sentralen, og altfor mye tid på torget og på Finn....

    Jeg hadde ikke helt fått gåsehuden av Klipchene...og hadde lest mye om Tannoy DC10i. Og med den gamle go' opplevelsen av Kef Reference - så prøvde jeg meg på et par Fyne F703. Med forventning om at koaksene (tilsvarende Kef ?) - og doble 10'' skulle være himmelrike.
    IMG_2001.JPEG


    De så flotte ut ! Og låt bra ! Men overbeviste meg ikke helt.... Og da var jeg blitt "rastløs" og ivrig etter å teste ut ting...

    Og da hadde det seg slik at jeg også kom over et par DYI høyttalere med et par 8'' fulltoner fra Lowther (DX3) som jeg da også kjøpte. Dette var de samme som Lars hadde hjemme - så de visste jeg kunne låte bra !

    IMG_0085.JPEG


    Så da var det er periode je hadde tre par stående for test....hhv Klipsch RF7 Mk3, Fyne F703 og Lowther'ne....

    IMG_1802.JPEG


    Her tenkte jeg at jeg kunne teste litt - for å se hvem det var som skulle stå igjen som vinnere. Det endte med at jeg solgte både Klipsch'ene og Fyne høyttalerene. Lowtherene ble beholdt !
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Lowtherene låt bra, men trengte "temming" med DSP'en. F.eks så kunne damestemmer etc bli litt hissige. Men det låt luftig og bra !

    Men, nå begynte jeg å få lyst på mer ponus i bunnen...Inspirert av bla basstårnene til Lars, med 2 x 6 stk Seas LROY, så begynte jeg å leke med tanken på basstårn - eller et bassystem av noe slag... Og jaggu så snublet jeg over noe som kunne bli til noe på Finn ! Plutselig så ble jeg eier at 4 stk Dayton 15'' UM i lukkede kasser på 100l. Med en forsterker med 4 Anaview ALC 1000 forsterkere - og en miniDSP til ! Juhuu ! Her skulle det bli membranareal ! 😁

    Daytona 15 UM med Anaview.JPEG
     
    Sist redigert:

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Men disse kassene var svææære...! Mye større enn hva jeg kanskje hadde trodd. Så det å stable disse opp på hverandre, for å lage basstårn - utgikk. De skjermet jo for TV'n ! :LOL: Så da endte det med at de ble liggende ved siden av hverandre isteden. Det funket bra - både visuelt, og lydmessig.

    Lowther med bassrigg - uten deksler.JPEG


    Lagde en benk av det, med elektronikken imellom, en benkeplate på toppen - og med noen rammer/fronter foran - så ble det jo rent diskret ;)

    Lowther, bassrigg og noe akustikk.JPG


    Og da inspirert av hva det gjorde med akustiske tiltak - så kom det opp noen plater på veggen av 5cm Rockfon kledd med høyttalerstoff. Og lyden ble stadig bedre og bedre.... (y):)
     
    Sist redigert:

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Men, det "å vanke" på sentralen, torget og på Finn - er jo livsfarlig...! Jeg hadde en stund vært nysgjerrig på elektrostater/paneler (pga gåsehudopplevelse med Quad ESL elektrostater på 80-tallet)....og leste mye bra om Magnepan. Leste vel at "alle burde eie et par Maggie iløpet av livet"... 😁 Og guess what...! Et par Magnepan 1.7i stod plutselig hjemme hos meg ! Store og tynne. Kunne minne mye om skillevegger da men...!

    Magnepan 1.7i.JPG
     
    Sist redigert:

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Men hadde lenge vært veldig nysgjerrig på XTZ sine største høyttalere også...Divine'ene...De så snasne ut !

    XTZ 100.49 Divine.JPG
    REW på 82 tommers skjerm.JPEG


    Og jaggu kom det er strøkent eksemplar på Finn ! Jeg klarte ikke å la være....
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Så da hadde jeg plutselig tre par med høyttalere her igjen...ny kamp ! Denne gangen stod det mellom Lowther'ne (DX3), Magnepan 1.7i og XTZ 100.49 Divine !

    XTZ 100.49 Divine, Magnepan 1.7i og Lowther DX3.JPEG

    Her skulle det bli kamp ! Jeg hadde i utgangspunktet mest trua på Magnepan'ene - at de skulle gi mest "luft", 3D og romfølelse.... Men selv etter noe (sikkert ikke nok...) plasseringer med Maggi'ene - og de andre, så var det faktisk XTZ'ene som ble stående igjen som vinnere her hos meg. Jeg må si de imponerte - og var
    bedre enn hva jeg trodde !

    XTZ 100.49 Divine, Lowther DX3 og Magnepan 1.7i.JPEG
     
    Sist redigert:

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Men..jeg er jo en lettpåvirkelig og nysgjerrig sjel - så jeg var jo nysgjerrig på kl D også... Og kjøpte en forsterker av Hr Knedahl - da med 2 stk ICE moduler (2 stk 1200as1, og litt ekstra stæsj som rød CMC, neotech hockup, kjølemoduler og supra lorad internstrøm)... Bare for å teste hvordan denne låt vs McIntosh'en.

    Og jaggu låt kl D bedre (synes nå jeg hverfall...) ! Så da gikk McIntosh'en ut på Finn ! Det hadde jeg aldri trodd....men, men - tilbake stod en liten, lett, kald og snerten sak ;)

    Men - da trengte jeg plustelig en forforsterker. Ville ha en med HT bypass, så jeg kunne bruke den til film også...Lurte litt på Rotel etc - men endte opp med en Michi P5. Og er veldig fornøyd med den - den står her ennå !

    Michi P5 pre.JPEG
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Og da tenkte jeg at jeg kanskje kunne gjøre noen flere akustiske tiltak...det gav jo bra effekt med 10 cm Rockfon i taket, 5 cm plater på veggene - og den bassfella i hjørnet på 60cm x 60 cm.... Men, kan jeg gjøre mer... ?

    Jeg skjønte at kraftig demping av bakvegg var greia. Og ellers alt av demping men tykt nok ! For tynn demping ødelegger mer enn hva det fikser. Så da begynte jeg å planlegge og tenke.... Jeg kunne bygge ut med 60cm langs hele bakveggen...bytte ut førsterefleskjonsplaten i taket - fra 10 cm Rockfon (120 cm x 240 cm) til 20 cm Ursa (glassvatt) - (140 x 240). Pluss bygge ut bassfella i hjørnet med 20 cm på begge sider....og bytte ut veggplatene til 10 cm Rocfon med kasser. Og kanskje en plate foran TV'n - når jeg hører på musikk - som jeg kan heise opp i taket når jeg skal se på TV'n..?

    Har var det bare å handle inn Ursa og materialer..."Prosjekt AkustikK" var igangsatt ! 😁
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Innkjøp av Ursa...det ble noen turer med bil :LOL:

    69859530198__A471CD23-D380-4A0B-BB44-B9473AC58242.JPEG


    Det fyllte seg opp hjemme også....og det eser jo noe voldsomt når du spretter emballasjen !

    69868027638__A7D8E3D4-8252-4510-B5D3-2748FADD9D87.JPEG
    Prosjekt bakvegg med Ursa.JPEG


    Og var det bare å begynne å bygge bakvegg....

    Bakvegg - start.JPEG

    Rammeverk først...

    IMG_0169.JPEG


    Begynte å fylle med Ursa...

    IMG_0183.JPEG


    Da var det gjort !
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Ny kasse for å ta førsterefleksjon i taket ble også bygget...

    IMG_0154.JPEG

    Fyllt opp med 20cm Ursa....som så ble kledd i hvitt høyttalerstoff, og hengt i taket over lytteposisjon
    IMG_0177.JPEG
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Og som den observante seer har sett - så sneik det jaggu inn seg fire TubeTraps også...Fler bassfeller. To "små" havnet i hjørnet, for å ta noen stående bølger som hadde seg der - mens to høyere er plassert foran de store glassvinduene. De er effektive (y)

    Da begynte jobben med å pynte på bakveggen. Kledde veggen med høyttalerstoff, og fikk en kompis med CNC fres til å kappe til noen plater - så ble det fjongt !

    IMG_0199.JPEG


    Mens TubeTrap'en fungerte som kontorpult på hjemmekontoret...! (y):D

    IMG_0202.JPEG
    IMG_0294.JPEG


    Synes det ble stilig - om jeg må si det selv :)
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte noen akustikkplater fra Eli Acoustic også, som jeg satt sammen i egne kasser og hadde på fronvegg.

    IMG_0230.JPEG


    IMG_0519.JPEG
    IMG_0519.JPEG

    Ferdig montert i kasser...

    IMG_0521.JPEG


    Og plassert på vegg.

    Fra 10cm Rocpfon til 20cm i kasse.JPEG

    Gikk fra 5cm Rockfon - til 10cm Rockfin i kasse.

    IMG_0150.JPEG


    Bassfella i hjørnet vokste med 20cm hver vei underveis også...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Morsom reise å vere med på det her 👍 steik kor mykje sansent utstyr som har våre inn og ut hos deg. Men det er jo einaste måten å finne nåke å bli fornøgd med.. 😁
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    6.845
    Det har lett for å balle på seg i denne hobbyen 😉😆
    Takk for du deler. Moro å følge din ferd.
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en tanke om å ha en akustikk plate på frontvekk også. Som jeg kunne ha hengende foran TV'n når jeg lyttet til musikk, og løfte den opp i taket når jeg skulle se TV/film...Så jeg lagde en kasse på 240cm x 120 cm - hvor jeg brukte 5cm Rockfon. Denne platen ville da henge litt ut fra vegg/TV og tak - som akustisk ville være fordelaktig...

    IMG_0460.JPEG

    Da var rammen laget...
    IMG_0544.JPEG

    Rockfon plater legges i...

    IMG_0546.JPEG

    Og tilslutt kledd med høyttalerstoff !

    IMG_3721.JPEG

    Noe ala dette var tanken å ha den foran TV'n...

    Og jaggu fikk jeg testet noen CBT høyttalere fra Thomas underveis også ! De låt bra ! Er vel bygget av "inselwind" her på sentralen
    IMG_1925.JPEG

    Men heispatentet holdt ikke helt vann...så den platen blir nok permanent hengende i taket over TV'n
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Og nysgjerrigheten ender jo ikke...så underveis så har det kommet inn en rørforsterker - en Cayin A-50T som kom helt på innpuls ! Må jo teste litt rør også....Aner ikke hvor jeg skal ha den - eller til hva...ennå...

    IMG_3717.JPEG


    Men - kanskje den kan testet på et annet prosjekt jeg har stående...modde et par Dali 104 - med Seas DXT diskant, nytt delefilter og demping ++ av kassen. "Lett inspirert" av byggetråd her på sentralen... :p

    Dali 104 - DXT prosjekt.JPEG

    Hadde håpet jeg skulle få gjort det i vinter - men så langt har jeg ikke kommet....ennå...
     
    Sist redigert:

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.319
    Antall liker
    2.558
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Trivelig med folk som legger litt ekstra i hobbyen. Lekkert oppsett lykke til videre.
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har forøvrig et veldig avslappet forhold til kabler...har riktignok et par gamle Black Magic The Giant kabler (og jumpere) kjøpt et svakt øyeblikk - men de er bare på 1,8m - så de har vært litt korte.

    IMG_2032.JPG

    Høyttalerkabler med rhodium spader..

    IMG_2033.JPG

    Måtte jo ha jumpere i samme stil...

    Men har faktisk brukt Biltema 2 x 4 mm i det siste ! Synes det var moro å kle disse med strømper og div da...en stund

    IMG_0569.JPEG

    Pimpet Biltema !

    IMG_0588.JPEG

    Kabel-snekring !

    IMG_0647.JPEG

    Hjemmesnekra ledninger ! :D

    Men testet noen Kimber TC12 kabler nylig, som jeg faktisk synes låt bra. Men synes de er så dyre...leste litt på GR Research som moddet en variant av en tilsvarende kabel. Tenkte å teste de. Men kom så over Fana Audio - som lager de tilsvarende, så jeg kjøpte nylig et par av ham - som låter veldig bra - og ser flotte ut !

    IMG_3108.JPEG

    Fana Audio - Sleipner

    Fana Sleipner.JPEG

    Fana Audio - Sleipner
     
    Sist redigert:

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Det siste nå har vært på streamersiden...Brukte Bluesound Node 2i lenge, og var i grunn happy med det. Brukte Tidal Connect.

    Bluesound Node 2i.JPEG


    Men - måtte jo teste "noe nytt"...Kjøpte en Wiim Mini, mest på morro - og den funker jo den. Men, så litt på Cocktail Audio n25 - og kjøpte den. Ble litt fasinert av bla display, og alle mulihetene...

    Cocktail Audio n25.JPEG

    Diplay er moro ! Og den gav en bra oppløsning også - streamet via USB inn til Michi'en - og brukte DAC'en i denne.

    Cocktail Audio n25 - ny.PNG

    Det er jo en fin boks ! (Som forøvrig er for salg nå..... ;) )
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Siste innkjøp nå er en Eversolo DMP-A6 ME, med LPS power. Og en 2 TB SSD på vei fra Sentralen....

    IMG_3134.JPEG


    Den har imponert meg !

    Høy dingsefaktor, stort fint display, morro med VU metre, kjapt og responsivt grensesnitt !, bra og funksjonell app, funker fjell på trådløst - og det viktigste - veldig bra lyd ! 😃

    Jeg trodde "digital lyd" var digital lyd...og det er mulig at jeg blir fintet av ny-dings, placebo, pzykoakustikk og hele pakka - men jeg synes dette låter bra ! Veldig happy med innkjøpet ! Det blir spennende å teste med SSD'n - og få musikk lagret lokalt.
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Pr nå har jeg fire forsterkere hjemme.....en ICE forsterker (Knedahl) med 2 x 1200as1, en Nord - Hypex NC500 MKII (i ett kabinett), og et Cayin rørforsterker A-50T...og bruker Nord- Hypex NC500 MkII (to monoblokker) pr idag.

    Leker med tanken på å oppgradere monoblokkene fra NC500 - til NCx500, men er usikker på om det vil gi noen særlig effekt.... Eller om jeg skal snakke med Andreas Knedahl om han han noen lure triks mtp ICE forsterkeren... For se hvor jeg lander ;)

    IMG_3140.JPEG

    Sånn ser det ut pr idag - 22.februar 2024. Så blir det spennende å se hvor det bærer videre...Jeg trodde jeg skulle "være i mål" - men det har jeg gitt opp... 😅 Har skjønt at det er en stadig nysgjerrighet som pirrer - så da er det bare å pleie den. Men det er hyggelig å bare nyte litt musikk innimellom også - ikke bare jage etter ny og bedre lyd 😊
     
    Sist redigert:

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Morsom reise å vere med på det her 👍 steik kor mykje sansent utstyr som har våre inn og ut hos deg. Men det er jo einaste måten å finne nåke å bli fornøgd med.. 😁
    Ja, det er sant Retep ! Det slo meg også - når jeg begynte å bla i gamle bilder 😊 Som egentlig ikke er så gamle allikevel...! :LOL: Du må komme innom når du er på disse trakter - det har skjedd en god del siden du var her sist. Og det er ikke sååå lenge siden... :ROFLMAO: Har gjesteseng også !
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.128
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    WoW for en reise... blir nesten litt svett her. Så mye snacks du har hatt innom. Satser på at du nå får sjelefred..
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Det har lett for å balle på seg i denne hobbyen 😉😆
    Takk for du deler. Moro å følge din ferd.
    Ja - det har det :LOL: Men, det finnes verre ting man kunne vært hekta på, pleier jeg å si...😅

    Og takk - jeg synes det er gøy å følge andre, så da tenkte jeg det var min tur å legge ut "litt" 😁
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    WoW for en reise... blir nesten litt svett her. Så mye snacks du har hatt innom. Satser på at du nå får sjelefred..
    Hehe...ja, fant ut at det hadde vært...eller er...litt av en reise ! Har tydeligvis blitt litt bitt av hifi-basillen...:LOL: Sjelefred og sjelefred....den har jeg gitt opp ! Jeg trodde en stund at jeg "var i mål" - og bare skulle høre på musikken, og ikke lyden - om du skjønner ? Det er ikke så lenge siden at "nå skal jeg ha ett års pause i bytte - og bare kose meg med det heg har !". Men etter det kom Hypex mono-blokkene, og Eversolo'en...og Fana kablene :LOL: Men - nå tror jeg at jeg skal nye musikken - og ikke bare pling-plong lydene en stund... Så får vi se da...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn