Annbefaling av internkabel(rewiring)

E

espenj2005

Gjest
Hei!
Etter et total crash av pc har jeg mistet alle mine dyrebare bokmerker over nettbutikker. Ønsker tips om butikker som selger internkabel av forskjellige slag(sølv etc) ++ andre ting
Ønsker også tips om hvilken tykkelse som er grei å bruke til signal/strømførende kabel.
Skal i første omgang rewire/restaurere 2 forsterkere. Send gjerne melding om du har noe god kabel tilovers som kan selges.
Mvh Espen

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.205
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Elfa har jo et godt kabelutvalg.
Det har sølv på kobberkabel inne.

Norsk Audio teknik selger LC Audio kabel, teflar etc

Håvard

S

Simplistic

Gjest
www.homegrownaudio.com
Selger ferdig isolert finsølvkabler i metervare. Til signalkabel kan du brke den tynneste kabelen de har. Som høyttalerkabler kan du fint bruke alt som er over 0.5 kvadrat.

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
På siden DHTROB.com har Rob en liste over favoritter bl.a. kabler. Jeg går ut i fra at det er rørforsterker du skal kable om. Simplistic har rett i at du skal bruke tynn kabel. Bruk ikke for tykk diameter til høytalerkabel heller om du bruker rør og har lettdrevne høytalere.

Men ta en kikk her http://www.dhtrob.com/favorieten/_en.htm

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
dette kan du vel like godt kjøpe på elfa, eltek eller en gullsmed. 1-200kr for en meter glødet 2mm sølv.
solid core er saken for apparatene.

E

espenj2005

Gjest
Takker for mange gode forslag.
Om noen har flere linker på bra web butikker er det bare å poste dem her.
Mvh Espen

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
PCX [ftp]http://www.partsconnexion.com/catalog/wire.html[/ftp] har et bredt utvalg.

Så kan du sikkert ringe Motron på 32752150, der får du helt sikkert hjelp.

Jeg pleier å veksle mlm 24awg sølv og 20 awg kobber til signal, etter hvordan det låter. Sølv er "best" på alle hifi parametre, men det kan bli litt hard lyd etter hvilket apparat man setter det i. Kun hard kjerne, men det er jo nevnt. Til psu må du regne på strømføringen og ha tilstrekkelig tverrsnitt i kabelen.

Topp Bunn