Antenneforsterker

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.435
Antall liker
12.037
Sted
Ytterst i havgapet...
Det var en gang... Dette er et nokså typisk forsterkeranlegg for fellesantenner i blokker og borettslag fra 60-tallet..Selve forsterkerne er fra tyske Hirschmann...Gjerull var forøvrig både produsent og stor leverandør av antennemateriell...
 

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
628
Antall liker
884
Sted
Bodø
Klipp vekk strømledningen slik at ingen finner på å sette strøm på den igjen, og ta vare på rørene 😋
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.128
Antall liker
8.759
Torget vurderinger
1
Ante ikke at sånne fortsatt var i drift.
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.462
Antall liker
2.433
Sted
vest
Ser ut som om det ike er i bruk og er bare ike fjærnet fra skapet. Men töft å finne slike
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.435
Antall liker
12.037
Sted
Ytterst i havgapet...
Er nok ikke mange slike i drift, - om noen.... men det står nok en del nyere modeller rundt omkring, som bare står der på vona... når jeg tenker meg om, så har jeg muligens en multibånd forsterker på loftet sjøl.. husker faktisk ikke om jeg har tatt strømmen av den.... :cool:

Om de røra er noe å samle på er vel nokså uvisst.... i drift 24/7 med 8700t / år, blir det fort noen titusen timers drift... nå blir jo slike forsterkere kjørt svært lett, så mulig det er noen timer igjen...
 

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
628
Antall liker
884
Sted
Bodø
Er nok ikke mange slike i drift,
Nei, det er det nok ikke.
Dette var jo for det gamle analoge TV bakkenettet som ble slått av i 2009.
"Kanal 2-4", "Kanal 5-12" var for VHF (I og III) TV signal,
"Kanal 21-60" var for UHF TV signal,
"LMKU" var for radiosignaler fra Langbølge til FM,
og der er det jo heller ikke mye å finne lengre heller.
I beste fall en stakkars nærradio der bestemor kan spille radiobingo eller noe slikt...
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.528
Antall liker
9.971
Bakkenettet ja, det var tider det. Det er litt vanskelige mottagerforhold her jeg bor så jeg var avhengig av et skjærereir av en antenne på toppen av et seks meter høyt rør. Selvfølgelig med antenneforsterker, dog transistorbasert.
Når jeg tenker meg om så savner jeg ikke dette opplegget.
 
Topp Bunn