AP/Atlantic Records 75/75 anniversary på SACD og vinyl

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Atlantic Records fyller 75 år. Dette blir markert med et samarbeid mellom Atlantic Records og Analogue Production. 75 titler blir re-masteret og gjenutgitt.

Starter sent 2023 og fortsetter et par år fremover med 2 album pr måned fra Analogue Production.
Blir utgitt både på 45rpm vinyl og hybrid SACD.

 
Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Her er en link til en del av titlene som blir utgitt.

Ulike mastering engineers får jobben og det blir benyttet både analoge mastertapes, copy tapes og digitale kilder, alt etter hva som er tilgjengelig og av god kvalitet.

Det går rykter om at Chad Kassem jobber som f… for å få Led Zeppelin inkludert i serien.

Syns prosjektet er interessant :)
 
Sist redigert:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
20.278
Antall liker
38.134
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Satser på jeg vinner hovedgevinsten i Lotto - mye snadder.
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.768
Antall liker
5.336
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
16
I stedet for å kaste bort pengene på Lotto med små sjanser til stor gevinst, sparer jeg heller de kronene og handler noen utgivelser fra denne serien.:)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.159
Antall liker
8.527
Torget vurderinger
1
Syns prosjektet er interessant :)
Understatement of the year.

Her var mye interessant. Klassik Genesis (og noen ikke fullt så klassiske). Yes er også interessant men her jo Steven Wilson allerede gjort sitt....
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Understatement of the year.

Her var mye interessant. Klassik Genesis (og noen ikke fullt så klassiske). Yes er også interessant men her jo Steven Wilson allerede gjort sitt....