AP/Atlantic Records 75/75 anniversary på SACD og vinyl

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Atlantic Records fyller 75 år. Dette blir markert med et samarbeid mellom Atlantic Records og Analogue Production. 75 titler blir re-masteret og gjenutgitt.

Starter sent 2023 og fortsetter et par år fremover med 2 album pr måned fra Analogue Production.
Blir utgitt både på 45rpm vinyl og hybrid SACD.

 
Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Her er en link til en del av titlene som blir utgitt.

Ulike mastering engineers får jobben og det blir benyttet både analoge mastertapes, copy tapes og digitale kilder, alt etter hva som er tilgjengelig og av god kvalitet.

Det går rykter om at Chad Kassem jobber som f… for å få Led Zeppelin inkludert i serien.

Syns prosjektet er interessant :)
 
Sist redigert:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
20.278
Antall liker
38.134
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Satser på jeg vinner hovedgevinsten i Lotto - mye snadder.
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.768
Antall liker
5.336
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
16
I stedet for å kaste bort pengene på Lotto med små sjanser til stor gevinst, sparer jeg heller de kronene og handler noen utgivelser fra denne serien.:)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.159
Antall liker
8.527
Torget vurderinger
1
Syns prosjektet er interessant :)
Understatement of the year.

Her var mye interessant. Klassik Genesis (og noen ikke fullt så klassiske). Yes er også interessant men her jo Steven Wilson allerede gjort sitt....
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Understatement of the year.

Her var mye interessant. Klassik Genesis (og noen ikke fullt så klassiske). Yes er også interessant men her jo Steven Wilson allerede gjort sitt....
Syns det er en interessant mix av de riktig store titlene i katalogen til Atlantic og titler som kanskje er litt mindre kjent. Jeg blir nok definitivt å handle en del. Bare så synd at frakt fra USA er blitt så mye dyrere de par siste årene. Ofte kjøper jeg én og én SACD om gangen fra Amazon eller eBay, blir billigere sånn og jeg kommer unna med fortolling.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Sikkert noen som lurer på hvorfor 33 rpm vinyl er blitt mye borte fra Analogue Production og MoFi. Det som sies er at de store selskapene som lisensierer ut titler, selv tar hånd om 33rpm markedet, følgelig vil ikke 45rpm vinyl være i konkurranse med deres egne utgivelser.
 

Zundapp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.05.2012
Innlegg
95
Antall liker
161
Jeg venter på Bad Company-albumet. Ellers er det et veldig godt innspilt album og det låter fantastisk. Jeg er veldig interessert i hvor gmye AP vil klare å få enda mer god lyd ut av det.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.159
Antall liker
8.527
Torget vurderinger
1
Har bestillt Genesis "Selling England by the pound"....
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.159
Antall liker
8.527
Torget vurderinger
1
Selling England by the pound anbefales. Den mest vellydende versjonen av plata jeg har hørt. Delikat lyd med fin dybde som kler musikken.....
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.159
Antall liker
8.527
Torget vurderinger
1
Må anbefale Genesis "The lamb lies down on Broadway" også. Luftig, tredimensjonal, høy oppløsning og god separasjon mellom instrumenter gir denne plata et helt nytt liv.
Høy dynamikk også (da mener jeg bokstavelig - høyt spenn mellom svake og høye partier). Ikke mye loudness war her.....
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.373
Antall liker
2.912
Selling England….er i første omgang på min shoppeliste. SACD.
 
Topp Bunn