Apple Airplay

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Er det noen der ute som har prøvd apple airplay?
Det ene merket etter det andre er klart for apple airplay.

Betyr dette at man kan få high-end lyd via nettverk, eller er det den samme gamle leksa om at dette ikke blir bedre for lydkvaliteten i itunes?

Blir musikken overført mest mulig uberørt fra hardisk til dac?

O

Oblivion

Gjest
Kjendis skrev:
Er det noen der ute som har prøvd apple airplay?
Det ene merket etter det andre er klart for apple airplay.

Betyr dette at man kan få high-end lyd via nettverk, eller er det den samme gamle leksa om at dette ikke blir bedre for lydkvaliteten i itunes?

Blir musikken overført mest mulig uberørt fra hardisk til dac?
Lydkvaliteten i iTunes med eq slått av og med ukomprimert musikk er det IKKE noe galt med..

AirPlay derimot er ikke high-end, men sikkert brukbart til sitt bruk

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fantastisk system til utnyttelse av musikkbiblioteket i en stasjonær computer! Har lekt meg litt med det siste ukene, og det er virkelig midt i blinken for mitt bruk (bad, barnerom, garasje, anneks, kjøkken etc) iallefall! Jeg er skikkelig imponert over graden av integrering og lettvinthet, iallefall når dette kjøres på et komplett Apple-system.

Hos meg har jeg en stasjonær iMac 27 med noen TB disker som musikk er på, en Time Capsule for hjemmenettverk, noen MacBook'er og etpar Airport Express'er. Det er helt fabelaktig å kunne styre musikken som ligger på iMac fra iPhone, som alltid er i lomma allikevel. Velger hva man vil spille, hvor høyt, og hvor.

Jeg driver og bestiller meg flere Airplay-enheter (B&W Zeppelin Air) til de forskjellige rommene hvor jeg vil ha musikk, nettradio osv. Apple TV til TV-stua når det kommer vil også støtte Airplay video.

Til hifien har jeg Airport Express -> dac via optisk, også via Airplay i dette hjemmenettverket selvsagt. Men det blir jo ikke det samme som å spille plater på stereoen… jeg bruker det fint lite til hifi, synes det er mye mer stas å spille plater.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Kjøpte meg nylig en Denon Ceol og den funker knall med Airplay! Låter bra gjør den også...

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Oblivion skrev:
Airplay er bit-perfect så vidt jeg vet, hvordan kan dette signalet ikke være "high-end"?

S

Stereo_Mono

Gjest
Class skrev:
Oblivion skrev:
Airplay er bit-perfect så vidt jeg vet, hvordan kan dette signalet ikke være "high-end"?
Dette stemmer. Har vært en diskusjon om dette på Computer Audiophile og Airplay er bitperfect forutsatt at Airplay enheten støtter bit og samplings raten på streamen. Hvor har du hørt at det ikke er bitperfect Oblivion?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
digiman skrev:
Class skrev:
Oblivion skrev:
Dette stemmer. Har vært en diskusjon om dette på Computer Audiophile og Airplay er bitperfect forutsatt at Airplay enheten støtter Bit og Samplings rate på streamen. Hvor har du hørt at det ikke er bitperfect Oblivion?
Oblivion er markert som "gjest" han har slettet profilen

Topp Bunn