Apple AirPods Max – Trådløse hodetelefoner med eksepsjonelt design, og nesten like eksepsjonell pris.

Apple_AirPods_Max-7.jpg


I hele høst har vi ventet på at Apple skulle lansere et par hodetelefoner med navnet AirPods Studio. Det skjedde aldri, men nå kommer Airpods Max.

Om årsaken til at navnet AirpPods Studio aldri ble en virkelighet er at Huawei snappet dette navnet foran nesen på Apple får vi trolig aldri vite sikkert. Men uansett er det en kjensgjerning at Huawei med sine FreeBuds Studio tok glansen av det som unektelig er et scoop av noen hodetelefoner fra Apple. Når det er sagt må vi tilføye at vi i skrivende stund har Huawei FreeBuds studio inne til test, og kan avsløre at dette er uforskammet gode hodetelefoner. Men de befinner seg i et helt annet prissegment enn dagens nykommer – Apple AirPods Max

Eksepsjonelt design.

Det første vi må fremheve med AirPods Max er et eksepsjonelt design. For med fare for å mistenkes for å ha fått et akutt demensiøst anfall er det krevende å minnes å ha sett et par hodetelefoner som minner om disse fra Apple. Det har for så vidt ikke manglet på lekkasjebilder av disse nye kreasjonene fra Apple Campus. Men de har ikke vært plagsomt informative, så det som eksponeres i dag er en ganske stor overraskelse.

Og det er egentlig alle elementene i designet som er annerledes. Øreklokkene, de teleskopiske stålbøylene som kobler øreklokkene til bøylen over hodet, og ikke minst selve hodebøylen er alle svært nyskapende. Særlig den unike og luftige hodebøylen med en netting i et mesh som lover en luftig kontakt med den sårbare toppen av ditt hode. Men egentlig er vel alt dette som forventet fra Apple når de først tar bryet med å entre en helt ny arena. Eller som Apple selv sier det – en radikalt annerledes komposisjon....

Les hele nyhetsartikkelen om Apple AirPods Max hos Audiophile.no

Apple_AirPods_Max-2.jpg
 

Kommentarer

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.084
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Burde stått noe mer teknisk. Som f.eks. hvilke kodeker apple støtter. (kun aac og sbc). Altså f.eks. ikke ldac og aptx. Ldac er en mye bedre kodek enn det Apple kan levere. Vi får se om en SW update kan fikse dette.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Burde stått noe mer teknisk. Som f.eks. hvilke kodeker apple støtter. (kun aac og sbc). Altså f.eks. ikke ldac og aptx. Ldac er en mye bedre kodek enn det Apple kan levere. Vi får se om en SW update kan fikse dette.
Jeg kan ikke se at Apple har opplyst noe om hvilke kodeker som støttes? LDAC er det vel ellers nesten bare Sony som støtter.

Mener ellers at det står ganske mye teknisk om hodetelefonene her. Og det er linket til Apple sine websider for fullstendige tekniske opplysninger under spesifikasjoner. Denne nyhetsartikkelen er mer omfattende enn nyhetsartikler flest, både på Audiophile.no og på andre nettsteder. Dette er tross alt ikke en test.
 
Sist redigert:
C

Cyber

Gjest
På et hififorum kan jeg ikke tro mange blunker 2 ganger av en pris på 6990 om de leverer. Har selv Airpods Pro og de er helt fantastiske. Låter etter min forstand bra og brukervennligheten og allsidigheten er uslåelig.

Joda, de er dyre sett opp mot Bose/Sony, men i USA er de vel utsolgt til Mars allerede så kjøpere finnes tydeligvis.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Om AirPods Max er overpriset eller ei er litt umulig å vurdere før man vet hvordan de presterer. Kanskje rent bortsett fra at det at det er et Apple-produkt automatisk kvalifiserer til en grad av overprising. Og at det er mange Appleentusiaster som kommer til å bestille et par, tviler jeg ikke på et øyeblikk. Jeg kjenner at det kribler litt i visakortet selv.

Men at dette er en uvanlig høy pris for trådløse hodetelefoner er det ikke tvil om. I farten kommer jeg bare på Beoplay H95 som er i samme prisklasse- eller høyere. Ellers ligger premiumhodetelefoner vanligvis i området 3-5k. AirPods Max ligger på det doble av en typisk premiumtrådløs.
 
C

Cyber

Gjest
Om AirPods Max er overpriset eller ei er litt umulig å vurdere før man vet hvordan de presterer. Kanskje rent bortsett fra at det at det er et Apple-produkt automatisk kvalifiserer til en grad av overprising. Og at det er mange Appleentusiaster som kommer til å bestille et par, tviler jeg ikke på et øyeblikk. Jeg kjenner at det kribler litt i visakortet selv.

Men at dette er en uvanlig høy pris for trådløse hodetelefoner er det ikke tvil om. I farten kommer jeg bare på Beoplay H95 som er i samme prisklasse- eller høyere. Ellers ligger premiumhodetelefoner vanligvis i området 3-5k. AirPods Max ligger på det doble av en typisk premiumtrådløs.
Jeg er ikke uenig, men det finnes også folk som kjøper headset til 50 tusen - og ut fra Airpods Max antakelig leverer i forhold er jo nesten gratis i sammenlikningen - så det kommer litt an på hvem kjøper er. Joda, de er dyre - men jeg tipper de er ganske gode også. Utenom Homepod - når bommet Apple sist på et produkt?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Ja, det har vært lagt ut flere lovende stemningsrapporter i løpet av dagen i dag.
 
C

cruiser

Gjest
Jeg er ikke uenig, men det finnes også folk som kjøper headset til 50 tusen - og ut fra Airpods Max antakelig leverer i forhold er jo nesten gratis i sammenlikningen - så det kommer litt an på hvem kjøper er. Joda, de er dyre - men jeg tipper de er ganske gode også. Utenom Homepod - når bommet Apple sist på et produkt?
Hva med en macbook pro som thermal throttlet, hadde et ubrukelig tastatur, tullete touchbar og ingen esc? ;)
 
C

Cyber

Gjest
Hva med en macbook pro som thermal throttlet, hadde et ubrukelig tastatur, tullete touchbar og ingen esc? ;)
Joda, men jevnt over er det meget bra greier. Og du får et økosystem som fungerer på tvers av det meste.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Og du får et økosystem som fungerer på tvers av det meste.
Ja, hvert fall på tvers av seg selv...:)
Neida, nå var jeg slem.
Apple er bra greier. Og de er en mester i å bygge merkelojalitet.
 

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Innlegg
2.620
Antall liker
2.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
iOS 16 har nettopp kommet ut til iPhone, og der har du muligheten til å sette på "personlig tilpasset romlyd". Det er en ganske sær greie som scanner ørene dine ved hjelp av mobilens kamera, og med en eller annen DSP-magi får den lyden i AirPods til å høres ut som lyd fra høyttalerne og ikke stereo injisert direkte i hjernen. Jeg har prøvd Max og 3. generasjons AirPods, og lyden blir rett og slett ganske utrolig lik lyden fra stereoen hjemme.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
iOS 16 har nettopp kommet ut til iPhone, og der har du muligheten til å sette på "personlig tilpasset romlyd". Det er en ganske sær greie som scanner ørene dine ved hjelp av mobilens kamera, og med en eller annen DSP-magi får den lyden i AirPods til å høres ut som lyd fra høyttalerne og ikke stereo injisert direkte i hjernen. Jeg har prøvd Max og 3. generasjons AirPods, og lyden blir rett og slett ganske utrolig lik lyden fra stereoen hjemme.
Interessant. Jeg bør kanskje forsøke å få fatt i et sett Airpods Max til en testrunde.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn