Apple TV.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Noen som har Apple TV og kan si meg hva jeg skal med en slik.

Er jo glad i apple-produkter (Blir en svart MacBook med 4 gig ram i julegave til meg sjøl ;D ;D ;D ), og bruker idag en iBook samt en Mac Mini i anlegget. En touch har jeg lyst på (fjernkontroll etc), og er av den oppfattning at apple lager enestående produkter, tross masse hardware-feil til tider :(

Men hva bruker jeg en Apple TV til?
har den noen funksjoner utover en vanlig mac? Eller er det bare en mini Mac mini med kun frontrow? har ikke helt fått med meg funksjoner og slik enda, så fint om noen opplyser.

Er det digital ut i jackutgangen?
Får jeg lagt inn musikk på den?

Ke? ke?

Pk

P

Parelius

Gjest
Jeg stilte meg selv det samme sprøsmålet; da forstod jeg at jeg ikke trengte det!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jeg begynte å sjå litt nå, og skjønte mer når jeg så på bildene :p

Spør før man sjekker vett...

Den har digitalt ut, vanlig utgang, optisk ;D
Den synkroniserer itunesbibloteket fra en anna mac eller pc. Javel? så jeg må ha lagra all driten på bruksmac'n og? :( Jeg vil legge musikk inn på Apple TV'n og kun den. Går det?

Kan jo være greit å ha å styre musikk fra disk av og til, ikke bare CD, og front row har et brukervennlig grensesnitt..

PK

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Har en Mac mini.. Den kjører windows og digitale filtere.. Hm, kansje en til for å bruke til avspilling.. Hmmmm...

PK

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
29
Sted
Setesdal
pks skrev:
Jeg begynte å sjå litt nå, og skjønte mer når jeg så på bildene :p

Spør før man sjekker vett...

Den har digitalt ut, vanlig utgang, optisk ;D
Den synkroniserer itunesbibloteket fra en anna mac eller pc. Javel? så jeg må ha lagra all driten på bruksmac'n og? :( Jeg vil legge musikk inn på Apple TV'n og kun den. Går det?

Kan jo være greit å ha å styre musikk fra disk av og til, ikke bare CD, og front row har et brukervennlig grensesnitt..

PK
Ja det går, men da må du hacke litt.. I utgangspunktet vil ATV kun spille filer som er synkronisert eller delt fra ditt iTunes bibliotek. Hvis du hacker den har du større muligheter. Da kan du overføre filer via nfs/samba eller ssh hvis du har himla lyst :) Da kan du også installere codecer og plugins slik at den aksepterer mer enn bare de vanlige iTunes formatene.. Er midt oppe i denne prosessen selv for øyeblikket. Min plan er en server med alle filene og hvor ATV er satt til automatisk å mounte den delte nettverksmappen med musikk/film osv..

Noen nyttige linker for ATV hacking:
http://trond.norblogg.net/2007/05/29/gøy-med-appletv/
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=634
http://www.engadget.com/2007/04/10/how-to-play-divx-and-xvid-on-your-apple-tv/

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Forresten; En touch sammen med remote buddy er genialt!! bruker selv en iPhone til dette ;)

B

BjornE

Gjest
Hei!

Dersom du finner ut at du trenger en har jeg en bilig til salgs. 160GB brukt to timer. Jeg trengte den ikke.....

mvh
Bjøn

P

Parelius

Gjest
BjornE skrev:
Hei!

Dersom du finner ut at du trenger en har jeg en bilig til salgs. 160GB brukt to timer. Jeg trengte den ikke.....

mvh
Bjøn
Fant du ut at den egentlig ikke var brukendes til så mye?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Er bedre å legge i 2 lapper ekstra og få en Mac Mini spør du meg.
Ulempen er jo at Mac Mini ikke støtter HDCP og de rette hdmi/DVI timingene som skal til for å unngå overscan på endel LCD/plasma TV (spesielt Plasma).
Siste generasjon Pioneer støtter riktignok DVI direkte men inngangen skifter automatisk over til PC-modus kontra videomodus. (ikke at man nødvendigvis vil bruke det siste, men muligheten til å velge er grei)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
BjornE skrev:
Hei!

mvh
Bjøn
Du har fått en PM.

PK

Topp Bunn