I forbindelse med denne tråden:
Så har jeg gått til innkjøp av en Arduino Giga med skjerm og wifi og noen rele brett.
Men så trengs det vel noen komponenter i tillegg.
PSU. Her tenker jeg en med 2 output, en på 5V og en på 12V. Eller to på 12V, begge deler kan brukes da Arduino kan brukes på både 5V eller 12V. Mean well helt ok?
Noen dioder for å koble til vifter for å hindre induksjon tilbake til power.
Kondensatorer for jordplan før elektronikken?
Noen andre ting å tenke på som trengs?
Nå er det mange år siden jeg har holdt på med noe spesielt elektronikk, og ikke er jeg en dreven koder heller så her blir det å rappe mye kode andre steder også tilpasse til bruken.
Icepower teknisk tråd
Prøver å få til en ren teknisk tråd med spørsmål og svar på selve modulene og ting irundt av funksjoner. Kanskje også få til noe Arduino styring og overvåkning av modulene i samme slengen?
www.hifisentralen.no
Så har jeg gått til innkjøp av en Arduino Giga med skjerm og wifi og noen rele brett.
Men så trengs det vel noen komponenter i tillegg.
PSU. Her tenker jeg en med 2 output, en på 5V og en på 12V. Eller to på 12V, begge deler kan brukes da Arduino kan brukes på både 5V eller 12V. Mean well helt ok?
Noen dioder for å koble til vifter for å hindre induksjon tilbake til power.
Kondensatorer for jordplan før elektronikken?
Noen andre ting å tenke på som trengs?
Nå er det mange år siden jeg har holdt på med noe spesielt elektronikk, og ikke er jeg en dreven koder heller så her blir det å rappe mye kode andre steder også tilpasse til bruken.