Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Takk. Ja dette burde jo gå. Tenkte slik sjølv, men Lsound tenkte Y-splitt

    E04DB221-3E4A-4AAF-A02F-E902626F88F3.jpeg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Står subene symmetrisk er det ikke noe i veien for y-splitt.
    Står dem usymmetrisk kan det også gå , men da bør subene fasejusteres før du kjører igang Antimoden.
    Hva har du ellers av utstyr - er du sikker på at du trenger Antimoden..?

    Ellers så har du mye å glede deg til nå da - blir spennende med den nye AS 2s :)
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Du ser utstyret under. 😊 Men veit ikkje om eg treng Antimode. Har berre hatt ein sub tidligare. Håper å kunne plassere Sub’ane på innsiden av høgtalarane. Får berre sjå kva som fungerer. Må nok tromme sammen lydlauget når dei er kommen i hus.(med munnbind sjølvsagt) Treng vel noko innspilling før finjustering. Kanskje eg skal vente med Antimode til eg har prøvd? :unsure:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du ser utstyret under. 😊 Men veit ikkje om eg treng Antimode. Har berre hatt ein sub tidligare. Håper å kunne plassere Sub’ane på innsiden av høgtalarane. Får berre sjå kva som fungerer. Må nok tromme sammen lydlauget når dei er kommen i hus.(med munnbind sjølvsagt) Treng vel noko innspilling før finjustering. Kanskje eg skal vente med Antimode til eg har prøvd? :unsure:
    Tja det trur eg kanskje eg hadde gjort - venta altså..
    Kjenner ikke alt utstyret ditt så godt ,men du har kanskje ikke mulighet til å sette delefrekvens og delay mellom front og sub...?
    Å har du ikke det , så kan en Antimode kødde det til litt også , da den tilfører en del delay , og da kan suben bli "hengende etter" frontene litt , og det er ikke heldig.
    De nye subene har vel innbygd PEQ også , så da kan det nok godt tenkes at du kommer helt i mål bare ved hjelp av den :)
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Leggje inn delay høyres ikkje fristande ut. Tenkjer eg prøver uten noko anna og forsøker å optimalisere sub’er.
    Anlegget er så enkelt som det kan bli. Wadia som Dac/Pre og McIntosh som effekt. Streamer Tidal. Takk for gode råd og innspill :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Første 2V kommet i hus. Fy søren kun gitt den 3 timer+ og den har potensiale som ingen andre subbere jeg har hørt før. Går merkbart dypere uten at det overskygger den ekstreme taktile hurtigheten oppover i frekvens. Dette blir jævla bra når jeg for kalibrert og neste kommer.



    126739496_3720615264655707_2992686314301527015_o.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Så mye bedre en S-3 lukket ?
    Med 4timer + er det vanskelig å få opp haken, helt ukalibrert kastet inn der den den forrige sto, kun tatt db øret trykksetter den rommet på en helt annen måte enn tidligere uten at det går på bekostning i hurtighet. Blir sinnsykt spennende når nr 2 kommer i hus og alt er innkjørt og kalibrert. Hadde nettopp naboen her og han sa trykket var veldig heftig. Vil uten tvil bli bedre enn hva jeg hadde tidligere, heftig bass selv uten å være innspilt, jævla morro!! :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Mye skryt av sub'ene fra Arendal, men hvorfor så lite skryt av høyttalerne?
    Noen som har hørt hva 1723 Bookshelf kan gjøre i lag med en god klasse-D forsterker?
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    895
    Antall liker
    579
    Er der nogen, der har sammenlignet en v2 med f.eks en velodyne, JL, eller andre high end subs?
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    ="
    Håkon_Rognlien"
    Mye skryt av sub'ene fra Arendal, men hvorfor så lite skryt av høyttalerne?
    Noen som har hørt hva 1723 Bookshelf kan gjøre i lag med en god klasse-D forsterker?
    Har ikke testet bookshelf, men hva 1723 kan gjøre med en god forsterker er helt rått. Ikke bare spiller de fantastisk, men gir du de nok strøm kan de skremme livet av de fleste (y)
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    1723 vs 1723s høyttalere i ei stue på ca 24m2 (6*4m)
    Innbyggerne er glad i bass.
    Kan det bli for mye med 1723 eller er det innafor?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    En til SUB2v..... hører skranglingene i huset nå med kun en, tenkte å koble opp en til for å overdøve det :-D
    Hmm , det blir nok heftig ja :)
    Du får komme med en oppdatering etterhvert :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    En til SUB2v..... hører skranglingene i huset nå med kun en, tenkte å koble opp en til for å overdøve det :-D
    Nå tenker sikkert folk at du overdriver litt, men etter egen erfaring med andre AS subber du har hatt så tenker jeg mer : er det en plass man alltid skal være på vakt for at gulvet eller veggene kan kollapse så er det hos deg 😀
    Risikosport 😜
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Har brukt mye tid på YouTube for å finne riktig TV, sette meg inn i Dolby Vison vs HDR + osv. Og der så jeg AS i bakgrunnen i en slik sammenligning. Artig at han har AS i USA inne til test. Ikke sett videoene selv enda, men fra disse to linkene burde man finne det man ønsker.
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ja det virker som AS begynner å få en del oppmerksomhet "over there" - moro det da :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    En til SUB2v..... hører skranglingene i huset nå med kun en, tenkte å koble opp en til for å overdøve det :-D
    Det hjelper ikke med flere subber, da hører man bare ristinga bedre .... Hadde fem subber i kinoen min før .... Bare å avkoble med en gang ....
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Det hjelper ikke med flere subber, da hører man bare ristinga bedre .... Hadde fem subber i kinoen min før .... Bare å avkoble med en gang ....
    Regner med at Kane skriver av erfaring siden han er vant til å ha både 2 og 3 hundehus stacket til taket.
    Hadde 3 stk SUB3 stacket til taket før ja, så skal ikke se bort fra det er der jeg ender opp med SUB2v også etterhvert......
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Heftig :)
    Hvordan opplever du de nye kontra de gamle da..?
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Heftig :)
    Hvordan opplever du de nye kontra de gamle da..?
    All-over opplevelsen er at de føles enda mer musikalske. Føler faktisk disse spiller i hvert fall like "tight" i portet modus som SUB3 gjorde i lukket modus. Å så har de ENORMT mye mer output i bunnen. Flatt hos meg til ca 10Hz, noe jeg ser går igjen med mange av de som tester dem / har kjøpt dem...
     

    Vedlegg

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Vil tro at det å få riktig nivå justert er ganske kritisk, mtp hvor mye luft som her kommer i bevegelse. Kan jo fort bli at ølen skummer over og flaska er tom, før man får drukket den ;-)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    All-over opplevelsen er at de føles enda mer musikalske. Føler faktisk disse spiller i hvert fall like "tight" i portet modus som SUB3 gjorde i lukket modus. Å så har de ENORMT mye mer output i bunnen. Flatt hos meg til ca 10Hz, noe jeg ser går igjen med mange av de som tester dem / har kjøpt dem...
    Dette høres veldig lovende ut ja👍
    Kommer nok til å skje ting her også 😜
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    All-over opplevelsen er at de føles enda mer musikalske. Føler faktisk disse spiller i hvert fall like "tight" i portet modus som SUB3 gjorde i lukket modus. Å så har de ENORMT mye mer output i bunnen. Flatt hos meg til ca 10Hz, noe jeg ser går igjen med mange av de som tester dem / har kjøpt dem...
    Spennende løsning, blir basstårn på meg i stedet for flere kjøpesubber, men det er mest pga lommeboka og en amp i stedet for mange. Hva gjør du med ristinga/skramlinga? :unsure:
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Spennende løsning, blir basstårn på meg i stedet for flere kjøpesubber, men det er mest pga lommeboka og en amp i stedet for mange. Hva gjør du med ristinga/skramlinga? :unsure:
    Lever med den for øyeblikket (har nok overdrevet hvor ille det egentlig er), men tror jeg må prøve å bruke flere fester (spiker/skruer) inn mot bjelkene i veggen. Hvis ikke blir det å lage hull i veggen (kan kommet til på baksiden under en trapp), å fylle på litt bygg-skum for å sette veggen litt mer i "press" for å se om det løser det.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Lever med den for øyeblikket (har nok overdrevet hvor ille det egentlig er), men tror jeg må prøve å bruke flere fester (spiker/skruer) inn mot bjelkene i veggen. Hvis ikke blir det å lage hull i veggen (kan kommet til på baksiden under en trapp), å fylle på litt bygg-skum for å sette veggen litt mer i "press" for å se om det løser det.
    Håper du finner en løsning, skranglelyder er ikke noe gøy :( Hvor mange sub 3 hadde du? Har ikke testa mer enn fire 10" subber på musikk .... Hadde vel helt opp i 8 subber til film ei stund, men endte på fem meget kapable.
     
    Ble medlem
    04.02.2021
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Tranby
    Jeg har kikket og lest en god del på AS 1723 tower.
    Muligens et noe utrygt valg i forhold til kjente produsenter, men virker intressant! Jeg tenkte å spørre i denne tråden da jeg ikke finner noe på finn. Noen som har noe til salgs? 1723 tower samt alle slags AS subber er av interesse! Ta gjerne kontakt, så blir vi enige om en fin pris for oss begge.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn