Arm til min Thorens TD125 ...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.381
Sted
Holmestrand
Kjøpte for et stykke tid siden en TD125 som ved hjemkomst viste seg å mangle både det ene og det andre ...
  • Arm
    • Dette var jeg selvsagt klar over
  • Oppheng
    • Spilleren var delvis demontert, og fjærer til oppheng levert i en boks ved siden av.
Alt dette er i og for seg OK, siden prisen var lav og jeg kjøpte den som et DIY-prosjekt.

Jeg har en gammel arm (ADC LMF-2) som jeg egentlig hadde tenkt å starte med.

Sterkt inspirert av andre så begynte tanken om å konstruere/lage min egen arm å materialisere seg.
Her er i hvert fall mitt første utkast til løsning.

F3D8F85F-4980-4C88-837F-77C504FB30AB_1_105_c.jpeg

Noen vil kanskje kjenne igjen en kannibalisert harddisk her?
Motorlageret er tiltenkt horisontalplanet og oppheng/lager for les/skrivhodene vertikalplanet.
Til selve armen har jeg kjøpt et karbonrør fra Norwegian Modellers, så investeringene så langt begrenser seg til kr 197 for karbonrør på 1 m

Jeg er ikke av de raskeste, så jeg anbefaler ingen som eventuelt vil følge mine famlende skritt å holde pusten mellom innleggene.

Sist redigert:

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
3.053
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Kjøpte for et stykke tid siden en TD125 som ved hjemkomst viste seg å mangle både det ene og det andre ...
  • Arm
    • Dette var jeg selvsagt klar over
  • Oppheng
    • Spilleren var delvis demontert, og fjærer til oppheng levert i en boks ved siden av.
Alt dette er i og for seg OK, siden prisen var lav og jeg kjøpte den som et DIY-prosjekt.

Jeg har en gammel arm (ADC LMF-2) som jeg egentlig hadde tenkt å starte med.

Sterkt inspirert av andre så begynte tanken om å konstruere/lage min egen arm å materialisere seg.
Her er i hvert fall mitt første utkast til løsning.

Vis vedlegget 986134

Noen vil kanskje kjenne igjen en kannibalisert hardisk her?
Motorlageret er tiltenkt horisontalplanet og oppheng/lager for les/skrivhodene vertikalplanet.

Jeg er ikke av de raskeste, så jeg anbefaler ingen som eventuelt vil følge mine famlende skritt å holde pusten mellom innleggene.
Hmmm, har akkurat slaktet noen gamle scsi kabinetter...

Topp Bunn