Arm til Oracle Delphi V?

Tung_HiFi

Medlem
Ble medlem
27.08.2006
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har en Oracle Delphi mk.V med Alphason HB-100S MCS arm og Benz Micro Ruby 3 pickup.
Hadde armen fra før da jeg kjøpte platespilleren for 3 år siden. Dette spiller forsåvidt bra, men armen er gammel og jeg har en mistanke om at det kan være endel å hente på ny arm.
Men hva da?
tangensial eller unipivot? Hva finnes an tangentialarmer i dag som passer til min spiller og som ikke koster en halv årslønn.
Graham 2.2 og SME V er sikkert bra armer til min spiller, har noen synspunkter på disse eller andre alternativer?

kjør debatt...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.434
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ein sånn som eg ikkje har fått til sjølv, men som burde vere svært interessant, "om motorn ville gå.."

Elles har Rudi kjøpt seg ein sånn, som han er svært fornøgd med, skjønar eg.

Men denne brukast på eit rått drivverk utan fjøring, SL1000mkII

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
En kvalitetsarm fra SME, det være seg 309, IV eller V er en framifrå match til Oracle.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Det at produsenten selv bruker SME V når de kjører demoer/er på messer kan vel tyde på at det er en av de gode matchene??!

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Oracle og SME har i sammarbeid utviklet Oracle SME 345. Dette er sikkert en optimal match.
Informasjon om denne armen kan du lese mer om på Oracles hjemmesider.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Graham 2.2 og SME V er sikkert bra armer til min spiller, har noen synspunkter på disse eller andre alternativer?

kjør debatt...
Graham 2.2 er "ut".
Nå er det Phantom som gjelder ;D
Spørs om ikke denne er klasser bedre enn SME V........

249386

Medlem
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
1
GRAHAM på Oracle Delphi fungerer helt utmerket!

Tung_HiFi

Medlem
Ble medlem
27.08.2006
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Takk til dere alle.
Arve: Du skriver ikke hva denne tangensialarmen på bildet er for noe?
Den eneste tantentialarmen jeg har sett, er fra Clearaudio, heter Tangent ($2250), men aner ikke om det er mulig å montere den på spilleren min.
VPI JMW-9 signature er relativt rimelig ($1400) (unipivot) er det noen som har erfaring med den?
Graham Phantom ($4300) er nok svært bra, men dyr! Er det noen forhandler for Graham i Norge?
SME V eller IV.Vi kan sikkert gjøre en god jobb, jeg må sjekke litt priser. Skal også sjekke Oracle-SME armen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.434
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Takk til dere alle.
Arve: Du skriver ikke hva denne tangensialarmen på bildet er for noe?
Den eneste tantentialarmen jeg har sett, er fra Clearaudio, heter Tangent ($2250), men aner ikke om det er mulig å montere den på spilleren min.
VPI JMW-9 signature er relativt rimelig ($1400) (unipivot) er det noen som har erfaring med den?
Graham Phantom ($4300) er nok svært bra, men dyr! Er det noen forhandler for Graham i Norge?
SME V eller IV.Vi kan sikkert gjøre en god jobb, jeg må sjekke litt priser. Skal også sjekke Oracle-SME armen.
Rudi er rette mann å spørje om synsing rundt Oracle og denne armen som heiter MG-1 frå Airtech. Pris skal vere $600, og du kan både bestille/finne ut meir på: http://airtech.atspace.com/mmm.htm
Men hugs å spørje Rudi først.
Clearaudio-armen kostar ca 12 kkr for minste modell, meinar eg. Den er fin, men eg er nesten sikker på at den vert for tung for Oracle.
Cantus frå Rauna/Opus3/Bo Hansson er den lettaste tangentialramen i handelen, og dertil den billegaste.
(Du kan få låne min, men den er svært knuseleg og lett å øydeleggje). Den eg fekk, var vanskeleg å få til, så eg gjekk attende til Aktito på LP12en min (har alltid drøymt om å få ein tangentialarm til å funke på LP12, noko som ingen har fått til så langt, visstnok..) Sjekk på http://www.rauna.com/

Skal du ha Graham, er det vel best å spørje Audio-Media i Bergen kvar næraste forhandlar ligg.

S

slowmotion

Gjest
Jeg har prøvd luftlagret tangentialarm på Oracle,
det var ikke videre vellykket.

Vanligvis funker ikke luftlagrede tangentialarmer særlig bra på
platespillere med myk fjæring, fordi vektforskyvningen blir forholdsvis
stor når hele armrøret flytter seg innover.
Og en luftlagret tangentialarm må stå i vater hele tiden
for å fungere ordentlig.

;)

Tung_HiFi

Medlem
Ble medlem
27.08.2006
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg har prøvd luftlagret tangentialarm på Oracle,
det var ikke videre vellykket.
Vanligvis funker ikke luftlagrede tangentialarmer særlig bra på platespillere med myk fjæring, fordi vektforskyvningen blir forholdsvis stor når hele armrøret flytter seg innover.
Og en luftlagret tangentialarm må stå i vater hele tiden
for å fungere ordentlig.

;)
Takk,
hadde en mistanke til at tangential ble vanskelig med det fjærsystemet ja. Det er jo mulig å bytte fjærer for å omfordele vekt, men vekten fordeles jo helt annerledes enn det er tenkt med en normal arm.

Sitter vel igjen nå med en følelse av det blir en eller annen SME arm...

Topp Bunn